Aviseringar
Rensa alla

Att ha Något som man kallar "HEM" [cute] (plzz svara)


Ämnesstartare

Jag behöver lite åsikter för jag har ett arbete och behöver lite hjälp på traven gNÄgGggg.

Skriv ned lite åsikter och tankar i den här tråden om någon nedanstående punkt eller alla punkter...

Hur viktigt är det att ha en plats eller person eller osv där man "känner sig hemma?"
- Varför är det viktigt?

Vad är ett hem? Vad kan det vara? Plats, person, vad mer?

Vart känner du dig hemma? Där du bor eller med någon person eller någonting annat/whatever?

Jag kommer inte på mer frågor kan inte tänka idag så plz skriv gärna lite mer om just detta... HEMMET. Tryggheten. Osv, lite sådär djupa saker inte bara skräp!!

kram


   
Citera

Hem e där man bor. O de e därför d e ens hem. O de e därför man bor där! [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hönzgoggel:

Hem e där man bor. O de e därför d e ens hem. O de e därför man bor där! [wink]

Då känner du dig alltså hemma där du bor. Utveckla ditt svar? Hur tror du att ditt mående skulle påverkas om du bodde med negativa människor som snor energin ur dig varenda dag? Då skulle det förvandlas till ett ställe där du inte känner dig hemma eller?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hem är inte bara ett ställe där man bor. Ett hem är en plats man känner sig trygg, en plats man kan vara avslappnad och göra vad man vill, en privat plats.. hmm aa det är vad jag tycker att ett hem är iaf. [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Home is not where you live, but where they understand you

[rolleyes]


   
SvaraCitera

daisy:

Hem är inte bara ett ställe där man bor. Ett hem är en plats man känner sig trygg, en plats man kan vara avslappnad och göra vad man vill, en privat plats.. hmm aa det är vad jag tycker att ett hem är iaf. [smile]

Och man man måste kunna [zzz]a


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Sovande:

Och man man måste kunna [zzz]a

aa [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bra daisy!!! Fortsätt så allihopa, varenda seriöst svar hjälper mig!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ett hem är där man bor, en person kan fan inte vara ett hem, vad snackar du om angelize?!??!

Bara för att man känner sig mycket trygg med någon så är den inte ett HEM?!? VA???


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

hahaha

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

ett hem är nödvändigtvis ingenstans man känner sig trygg men det är ett hem för man bor där eller bott där typ


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

daisy:

Ett hem är en plats man känner sig trygg, en plats man kan vara avslappnad och göra vad man vill, en privat plats.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag känner inte att jag har något hem. Det tror jag inte jag någonsin kommer känna.
Där emot bor jag där jag är för tillfället.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Moderkakan:

Ett hem är där man bor, en person kan fan inte vara ett hem, vad snackar du om angelize?!??!

Bara för att man känner sig mycket trygg med någon så är den inte ett HEM?!? VA???

Jag talar om känslan "att känna sig hemma"
Eller jag vet inte riktigt hur jag tänkte här JUST DÄRFÖR skapade jag tråden så folk kan skriva sina åsikter för jag vet att folk kan definiera ATT KÄNNA SIG HEMMA eller vad tusan man kan kalla det till en person.

Och när den här tråden fyllts med bra svar så kommer min hjärna tänka "Aha" och sätta igång för nu kan jag inte tänka!!!!!!! Sedan så återgår jag till mitt och gör klart detta arbete, grunden är era åsikter. Jag vet inte om alla mina åsikter förrän jag hört andras och känner igen mig.

Så är det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Angelize:

Hur viktigt är det att ha en plats eller person eller osv där man "känner sig hemma?"
- Varför är det viktigt?

Det är viktigt, det känns bra om man vet att man har ett hem att komma hem till. Där det är tryggt och man trivs där osv.

Angelize:

Vad kan det vara? Plats, person, vad mer?

Hem, där man bor och trivs

Angelize:

Hur tror du att ditt mående skulle påverkas om du bodde med negativa människor som snor energin ur dig varenda dag

Jag har bott med negativa människor och det var verkligen inte kul, var hemma så lite jag kunde och sov hellre hos andra


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lounge fact:

ett hem är nödvändigtvis ingenstans man känner sig trygg men det är ett hem för man bor där eller bott där typ

Kallar du ett ställe där du inte känner dig trygg för "hem" ? Typ om du sover hos en kompis i 1 vecka, är det ditt hem då? [shake]


   
SvaraCitera