Aviseringar
Rensa alla

Att hitta flickvän (seriös tråd)


Ämnesstartare

Är likadan. Jag hoppas typ på slumpen, att man en dag råkar krocka i drömtjejen Rodnar annars är ju skolan ett bra ställe egentligen eftersom man automatiskt träffar folk där. Nätet är ju också en möjlighet egentligen när man tänker efter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du träffar ju människorna från dejtingsiter, det är ju inte så att ni kommer bedriva internetförhållandenTumme upp

Ge det en chans tycker jag.


   
SvaraCitera
SOMBI

Du kanske ska börja med att jobba med dig själv, vad jag förstått har du ganska mycket oro, ängslan, social fobi (?) som du kanske borde ta itu med innan du hittar någon att dela ditt liv med. Särskilt när du vill föra över dessa på även din flickvän - när du inte vill att hon ska ut på krogen (kanske förstått det fel?) eller har en jättestor umgängeskrets (blir ju svårt ifall du inte vill träffa mycket folk och därmed hennes kompisar isåfall?) 

Om detta är någorlunda rätt så kan du väl antingen snacka med någon eller öva på dessa saker själv om du känner att du är kapabel till det.


   
SvaraCitera
Weeho

"En bra fråga, faktiskt. Jag saknar det där extra, jag inte kan få av vänner. Jag saknar den där fysiska närheten. Någon att mysa med. Dels ligger det väll också i naturen att vilja ha en partner.

Man har alltid (oftast) nån att prata med och att va med. Jag saknar att känna mig älskad och behövd."

Jäklar, har försökt hitta en beskrivning varför man vill ha flickvän och här var den. klockren träff! känner helt klart samma. 

Kanske prova få kontakt med någon genom kompisar? hos mig är det i stort sett omöjligt eftersom jag bor i en håla 20 mil från närmaste stad. här känner alla.. alla.. :/


   
SvaraCitera

Jag förstår inte riktigt stressen med att skaffa en flick/pojkvän. En sådan ska man ju inte skaffa bara för att ha någon, det är ju mer att man råkar träffa någon man tycker så mycket om att man verkligen vill vara tillsammans med den personen. 

Jag tror inte riktigt på det där med att leta, enligt egen erfarenhet får man mest skräp när man aktivt letar. Försök att ta det som det kommer bara, träffa människor genom aktiviteter och annat du gillar och försök hitta dig en eller flera riktigt bra vänner istället.


   
SvaraCitera

jag tror du skulle tjäna mest på att jobba med dig själv och dina "svagheter". social fobi är väl inget du vill ha hela livet? Det är ju jättetråkigt att lida av det,  och det begränsar din vardag väldigt mycket. När du själv mår bra och är stark i dig själv tror jag sannolikheten är större att du hittar din girl of your dreams och dessutom har förutsättningar att leva lycklig alla dina dagar. Det finns knappt något värre än när ens psyke förstör relationer man tror sig vilja ha. Jobba på dig själv så dyker nog drömtjejen upp vad det lider. I värsta fall mår du bra liksom. Du har inget att förlora på att jobba med dina psykiska hinder. 🙂


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jag har aldrig träffat någon "ute". har varit aktiv här hehe


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tänkte så om mitt ex för ett tag sedan, när jag gillade honom... Han pluggar på ett ställe med inte så många människor och han har ganska strikta krav när det kommer till hans partner, så jag undrar verkligen vem han kommer binda sig till - om han gör det. Och om inte... Vad ska han göra av sitt liv?

Han är 20+ nu och när han är färdigutbildad/"redo" kmr han vara runt 25... Vilken, för honom lämplig, tjej kommer han hitta då? Fattar inte riktigt. Måste bli hans bästis eller ngn random tjej som han inte kmr älska.

Kan tänka likadant om mig själv. Till och med värre för mig sj med tanke på att jag kommer plugga mer och en längre tid än vad han kmr göra. Dessutom har jag nog högre krav

Livet är tufft. Lycka till hur som helst, du & alla sökande 🙂


   
SvaraCitera

Börja göra något som du är intresserad av, t.ex idrott, teater, dans, schack eller liknande. Helt plötsligt dyker hon upp! Att du inte vill gå ut på krogen, för att du inte gillar det, är nog en bra idé. Det gäller att känna sig bekväm och säker. Mitt tips är att sluta leta, det är då kärleken hittar dig. Jag tror också att det är viktigt att känna sig bekväm med sig själv och att inte behöva någon annan. Man ska VILJA ha en flickvän och inte BEHÖVA en. Vet inte om du förstår vad jag menar..? Men som sagt kvinnan i ditt liv kommer när hon kommer. Ha tålamod bara. Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

man kan åka till thailand.

M


   
SvaraCitera

Hmm, jag är 24 i år och trodde aldrig någonsin att jag skulle hitta en tjej för ett tag sen också, men sen så blev det ändå så att man börjar jobba och umgås med kollegorna på jobbet och pofff! Helt plötsligt hände det, mina blickar fastnade för en tjej som jag aldrig trodde att jag skulle bli tillsammans med och vi hade inga kontakter med varandra eller dylikt.. Men efter ett tag, så la hon till mig på facebook och så fick vi kontakten med varandra! 🙂

Så det är nog mest via dina vänner/kontakter.. 🙂


   
SvaraCitera
runt
 runt

 

Social fobi och liknande behöver inte vara ett hinder. Man är fortfarande fullt kapabel till att ha en relation men någon. Mitt bästa tips är faktiskt att be sina vänner om hjälp. Kanske känns lite konstigt att be om att bli "ihopparad" men det behöver det verkligen inte vara. Jag har både parat ihop vänner och tvärtom. I många fall väldigt lyckat.

 

 

 

 Gör ingen stor grej av det och se till att din vän väljer en bekant och inte sin bästis.


   
SvaraCitera

Testa Thailand.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

låg i sängen och funderade på vad amsi skrev till mig. hon sa att varför jag inte får brud är kanske för att jag e för bögig. dvs man e för känslig, smal etc. kanske där klon klämmer för vissa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

 Uppdatering: Inga egentliga framsteg. Jag har varit aktiv medlem nu i några månader på flertalet dejtsidor. Det ger nada. Fejkanvändare, spam och troll. Den sociala fobin är det något bättre med.


   
SvaraCitera