Aviseringar
Rensa alla

Att hitta i firefox add-ons djungeln


Ämnesstartare

Det finns ju en jävla massa add-ons till firefox, men det är svårt att veta vilka som är bra och vilka som kan öka standarden på själva surfandet också.
Tex add-on "foxy proxy" som jag inte ens vet vad det innebär, men den är högt rankad så det lär ju betyda någonting. hur som haver
startar jag denna tråd, för att alla ska få tipsa om sina favorit add-ons och vilka som ni tycker är absolut nödvändiga för att orka surfa för er.

Jag är förtillfället nyförälskad i
"Stumble"
https://addons.mozilla.org/sv-SE/firefox/addon/138

en add on där du fyller i dina intressen för att sedan slumpa fram hemsidor som bygger på vad du fyllt i.

Samt "download statusbar"
som jag inte klarat mig utan.

samt 4chans firefox add-on, som bara gör det lite lättare att titta på bilder från 4chan


   
Citera

Vill man göra webbläsaren snyggare finns så kallade personas:
http://www.getpersonas.com/


   
SvaraCitera
Åtta

Jag använder för tillfället AdBlock, StumbleUpon, och Greasemonkey. Mer behöver jag ej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Greasemonkey

tittade till greasemonkey, förstod inte riktigt vad det gjorde?


   
SvaraCitera
Åtta

resume:

förstod inte riktigt vad det gjorde?

[url] http://sv.wikipedia.org/wiki/Greasemonkey [/url]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Greasemonkey

fucking saved!


   
SvaraCitera

NoScript så jag själv bestämmer om olika script ska köras i min webbläsare. Kan vara trevligt att slippa en massa statistikverktyg och skadlig kod.

Adblock för att slippa all reklam.

Firegesture för att "måla" med musknappen för att stänga flikar, gå bakåt eller framåt.

DownThemAll snabbar konstigt nog på nedladdning från ftp.

Torbutton tillsammans med TOR för försvåra en kartläggning om dig.


   
SvaraCitera

Adblock, Flashblock, Littlefox, Greasemonkey, User Agent Switcher, Tamper Data, Down Them All, not4chan grab, 4chan extension och web developer toolbar är väl de mer användbara.

DinGud:

NoScript så jag själv bestämmer om olika script ska köras i min webbläsare. Kan vara trevligt att slippa en massa statistikverktyg och skadlig kod.

NoScript är malware. Att använda säkerhetsmjukvara skriven av någon som har en historia av att smyga in skadlig kod i sin mjukvara känns rätt korkat.


   
SvaraCitera

Gentlernen:

NoScript är malware. Att använda säkerhetsmjukvara skriven av någon som har en historia av att smyga in skadlig kod i sin mjukvara känns rätt korkat.

Då är det bra att det är öppen källkod så att alla kan granska det, men tack för informationen.


   
SvaraCitera

DinGud:

Då är det bra att det är öppen källkod så att alla kan granska det, men tack för informationen.

Hur många ofta granskar du faktiskt källkoden innan du installerar en uppdatering?


   
SvaraCitera

Man ska hålla sig till så få add-ons som möjligt ur säkerhetssynpunkt, ju flera funktioner man har desto mera saker kan bugga/hackas.

För surfning:
ABP: Addblock Plus

För webbdesign:
Firebug
Webdeveloper


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Använder:
Adblock Plus
Flashblock
Greasemonkey
Fast Dial - Typ bokmärken när man öppnar en ny flik.
Compact Menu 2 - Arkiv, Redigera och de andra sådana menyerna blir en enda.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Downthemall och 4chan plugin behövs verkligen i ditt fall. Jag använder downloadstatusbar också, som är användbar om man vill slippa den tråkiga filhämtar-rutan.

Har haft många andra förut, men de här är de enda jag orkar hämta hem efter att ha ominstallerat min webbläsare [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera