Aviseringar
Rensa alla

Att inte använda nikotin!


Ämnesstartare

Hej, tjaba.

Jag slutade snusa i höstas. Började igen under en månad eller två i senvinters. Var tillbaka på en dosa per dag nästan på en gång. Sen slutade jag därför att det helt enkelt inte kändes bra.

Nu har det snart gått ett halvår sen jag slutade snusa och jag blir fortfarande sugen. Sitter och överväger litegrann att gå ut till min styvbror och tigga en snus. Vet dock absolut vart det kommer sluta. Om inte snart så om i alla fall en månad eller två.

Någon som vill påminna mig om de dåliga sidorna av nikotin? Känns som att jag glömmer dem då det var så länge sen jag snusade. Minns ju att jag verkligen, verkligen, verkligen ville sluta.

Hade lämnat det här skrivet på min skärm. Kom in igen nu ifrån att ha suttit ute i trädgården med min styvbror och hans kompisar och tagit en öl. Tog en snus innan jag gick in igen. Det känns... skumt, minst sagt. Blev nästan på en gång glömskare än vad jag vanligtvis är. Känns som att jag har en syntetisk lycka över den jag annars skulle känna. Ska nog sitta med den här tills den tar slut men sedan inget mer. Det här var skumt. Känns inkräktande på kroppen.


   
Citera
KSENIA

JA, SNUS ÄR DUMT [sad] *SKICKAR ANTINIKOTIN-PEPP*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mer konkret plz!

Fast ah, det känns som sagt skumt och inte lika awesome som jag minns det. Men ändå helt okej. Blir bara denna!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det e dumt att göra det mer än en gång


   
SvaraCitera
KSENIA

FÖRLÅT, HAR FÖR DÅLIGA NIKOTINKUNSKAPER [sad] MEN JA, UTAN SNUS FÅR DU INGA SNUSTÄNDER NÄR DU LER! DET ÄR BRA!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det luktar ruttna vindruvor

och hmm

det kostar onödiga penningar

och hmm

det fräter ett hål i läppen (rätt coolt dock, för där kan man gömma skatter)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det ser äckligt ut när det rinner gult saliv över tänderna, som att man har kiss i munnen

tänk

snus= kiss


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ennie_faggot_loser:

det e dumt att göra det mer än en gång

Sant!

KSENIA:

MEN JA, UTAN SNUS FÅR DU INGA SNUSTÄNDER NÄR DU LER! DET ÄR BRA!

Ja, usch, det minns jag i och för sig. Var riktigt soft att få vita tänder igen.

krasch:

det kostar onödiga penningar

och hmm

det fräter ett hål i läppen

krasch:

det ser äckligt ut när det rinner gult saliv över tänderna, som att man har kiss i munnen

tänk

snus= kiss

Också sant!

Nä, ska inte snusa. Slängde min snus nu efter tio min. Kändes bara som att jag blev våldtagen i huvudet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

katamari:

Kändes bara som att jag blev våldtagen i huvudet.

Typ fontanellsex?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

krasch:

Typ fontanellsex?

Ja typ, fast inifrån.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

katamari:

Ja typ, fast inifrån.

ser det framför mig
undrar hur våldtäktsmannen/kvinnan tog sig in


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

krasch:

ser det framför mig
undrar hur våldtäktsmannen/kvinnan tog sig in

Under min läpp. Är inte alls sugen på att snusa mer. [sad] Det här var nog en bra upplevelse även om den känns dålig just nu.


   
SvaraCitera

ja, att det inte ser speciellt snyggt ut när du ler är du säkert medveten om. Det stinker (det är ofta här rökare och snusare ifrågesätter för att de själva inte känner lukften för att ni är vana vid den, har en kompis som alltid blev utskälld efter att hon rökt och sen kommit i närheten av oss och hon tyckte alltid att alla övedrev men när vi tillslut fick henne att sluta röka så började hon säga till hennes vänner att gå ifrån för att de luktade så illa pga röklukften), kan även dela med mig av det här som jag fick upp på google, orkar dock inte läsa igenom det så sorry ifall det handlar om något helt annat.

"Snus (nikotin) orsakar en viss kärlsammandragning vilket leder till lite sämre cirkulation samt att hjärtat får jobba lite hårdare vid ansträngning. Därför föreligger ökad risk för slaganfall och hjärtinfarkt.

Varför man inte ska ta i samband med träning vet jag inte exakt men man kan ju spekulera i att minskad cirkulation ger sämre prestationsförmåga. Efter träning kanske den gör återhämtningen längre eftersom musklerna inte får lika mycket blod då kärlen inte öppnar upp för lika mycket flöde. Det var en artikel häromdagen i DN om att det inte alls var det ofarliga alternativ till rökning som det ibland sägs vara, men det viftar jag bort som överdrivet skitsnack. Det kanske inte är ofarligt med det är definitivt bättre än rökning.
Risken för hjärtinfarkt och slaganfall kan man ju eliminera genom att undvika att snusa någon timme innan ansträngning eftersom sammandragningen av kärlen inte är permanent."


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Yes, leendet minns jag absolut. Men nej, kommer inte snusa. Det kändes för dåligt, inte alls som jag kom ihåg det.

Keep em commin!


   
SvaraCitera

katamari:

kommer inte snusa

[y]


   
SvaraCitera