Aviseringar
Rensa alla

Att inte bry sig om vad folk tycker


på jobbet tycker jag att det är viktigt att folk tycker om mig. jag jobbar på ett äldreboende. blir man tjenis med tanterna blir sysslorna lättare och roligare. 
annars bryr jag mig inte så mycket. försöker bara att inte såra folk jag bryr mig om.


   
SvaraCitera

tyck vad du vill. my life my choice.

men det är ju såklart trevligt om folket inte sitter och hatar en...


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura: Bryr du dig om vad folk tycker/tänker om dig?

Nej.

Anura: Påverkar det dig i ditt liv? J

Nej.

Anura: Jag har nog haft jobbigast i och med att jag har varit så osäker att jag bryr mig så mycket om vad folk tycker/tänker om mig att de påverkar mitt liv.

Sluta bry dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura: Jag har nog haft jobbigast

Sund inställning


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja och nej.


   
SvaraCitera
Zeme
 Zeme

Jag bryr mig skitmycket om vad andra tycker i de flesta situationer. Jag bryr mig om hur andra tycker att jag ser ut, om de tycker jag är trevlig/rolig/snäll osv. Jag bryr mig fan t.o.m. om hur andra uppfattar mig på Fb. Det är inte hälsosamt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ibland kan jag känna att ansvar för att alla ska ha det så jävla trevligt och börjar slentrianskämta om allt, detta är en sida jag finner smådryg ibland.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:
Ibland kan jag känna att ansvar för att alla ska ha det så jävla trevligt och börjar slentrianskämta om allt, detta är en sida jag finner smådryg ibland.

är likadan. pratade med en vän om det igår, att jag blivit någon jag inte vill vara.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

är likadan. pratade med en vän om det igår, att jag blivit någon jag inte vill vara.

Jag tycker egentligen jag har kommit ifrån det men när jag hamnar i obekväma situationer så söker jag mig tillbaka mot denna gamla snuttefilt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

jadå, men jag bryr mig mest om vad vissa specifika individer tycker om mig. andra blir problematiska först när de antingen har väldigt starka uttalade åsikter om min person, eller när de har en (i mina ögon) djupt felaktig bild. det första riskerar nämligen utgöra ett handikapp, men det andra är mest bara obehagligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Jag tycker egentligen jag har kommit ifrån det men när jag hamnar i obekväma situationer så söker jag mig tillbaka mot denna gamla snuttefilt.

känner med dig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nä, hänger bara med personer som kan acceptera vem jag är! Resten som dömer och snackar skit är inte värd min tid och jag tar inte åt mig de skit de säger! Så de är svårt att hitta bra tjej kompisar men pallar bara inte med såna falska människor!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:
det jag blir mest påverkad är väl mig själv.. jag har alltid haft svårt att acceptera och älska mig själv.

kan inte du börja prata med en psykolog? aldrig sett någon ha så lågt självförtroende så som du har:s vad har hänt egentligen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo: kan inte du börja prata med en psykolog? aldrig sett någon ha så lågt självförtroende så som du har:s vad har hänt egentligen

det är väl för att jag tänker på vad jag inte har..


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kukoxo:

kan inte du börja prata med en psykolog? aldrig sett någon ha så lågt självförtroende så som du har:s vad har hänt egentligen

jag har inte sådana problem att jag behöver besöka en psykolog direkt.


   
SvaraCitera