Aviseringar
Rensa alla

Att inte kunna somna på natten


Ämnesstartare

helutuhle:

jag har börjat lägga upp egna betapet-bräden med ord i mitt huvud innan jag ska somna. brukar alltid somna då.

Hmm. Väldigt konkret och bra tips. Känns som många tror att det är fysiskt att jag inte kan sova och ger tips om motion och sådant, och det är ju inte det som är problemet för är fysiskt kapabel till att sova.

Nintendo:

cd-böcker borde lösa dina tankeproblem. Efter något år så lär du dig att sova trots att det låter, mhm.

Ett år. [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mitt tips är att göra något som kräver så pass mycket koncentration att det förhindrar andra tankar, men som är rutinmässigt och inte särskilt engagerande. Rabbla talföljder, recitera lukasevangeliet och spela tetris i huvudet känns som ungefär rätt sak att göra. Rekommenderar talföljder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

cannabis. fast det blir svårare att somna sen när du slutar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hade också en sömnlös tänkande natt. Tänkte på familjen Fritzl.
Hur kunde morfar & pappa Fritzl köpa blöjor och en massa mat och smuggla in utan att någon märkte? Hur visste han när dottern skulle föda, eller fick hon föda ungarna alldeles ensam utan hjälp? Varför högg eller slog hon honom inte bara med någonting hårt och tog nycklarna och flydde, någon gång under alla dessa år?
Hur lever man vidare med vetskapen om att man är inavlad på ett vidrigt sätt?
Visste mamma/mormor Fritzl verkligen ingenting?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

köttfärssås:

Ett år

Nä, kanske inte så långt tid, kanske längre. Men du lär dig att somna med det och det är bättre än tankar [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Varför högg eller slog hon honom inte bara med någonting hårt och tog nycklarna och flydde, någon gång under alla dessa år?

har också funderat på det.
läste boken bakom stängda dörrar. hon blev våldtagen varje dag av pappan, fick t.om en dotter med honom. men hon gjorde allt för att stanna/bo med honom.

förstår ej hur folk tänker [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

eller nu när jag tänker efter så hade dom ett förhållande. [shake]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kakaoxo:

läste boken bakom stängda dörrar. hon blev våldtagen varje dag av pappan, fick t.om en dotter med honom. men hon gjorde allt för att stanna/bo med honom.

förstår ej hur folk tänker [cry]

Åh den är så hemsk. Sträckläste den minns jag. Måste väl bli något slags Stockholmssyndrom efter ett tag kanske. Men jag skulle aldrig ens kunna föreställa mig att någonsin prata med min pappa igen om han våldtog mig, men det är väl för att jag är så pass gammal och inte har växt upp med sådant. Skulle det varit vardag för mig så kanske jag hade sett det som helt normalt och tom tyckt om det efter ett tag. Man vet ju aldrig hur psyket funkar efter sådana hemska saker.


   
SvaraCitera

köttfärssås:

Känns som många tror att det är fysiskt att jag inte kan sova och ger tips om motion och sådant, och det är ju inte det som är problemet för är fysiskt kapabel till att sova.

Nej det trodde jag inte men det finns få saker som rensar huvudet mer än en lång ensam promenad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Åh den är så hemsk.

jaa. förstår ej varför jag dras till såna böcker, man blir bara deppad av sånt. [cry]

eller den där boken om pojken som blir våldtagen & fotad av sin pappa för att han ska kunna sälja bilderna till andra pedofiler.

ville dö.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kakaoxo:

jaa. förstår ej varför jag dras till såna böcker, man blir bara deppad av sånt. [cry]

Med skräckblandad fascination och illamående så dras jag också till sådana! Sen går man bara och tänker och tänker på den hela tiden och vill prata hemska grejer med folk som inte alls vill höra på sådana hemskheter. [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

Med skräckblandad fascination och illamående så dras jag också till sådana! Sen går man bara och tänker och tänker på den hela tiden och vill prata hemska grejer med folk som inte alls vill höra på sådana hemskheter.

mm har en här hylla här med såna böcker. allt från hedersmord till pedofiler. soc var inte så glada över det [cry]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kakaoxo:

mm har en här hylla här med såna böcker. allt från hedersmord till pedofiler. soc var inte så glada över det [cry]

De tyckte att du skulle läsa muntra böcker?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

De tyckte att du skulle läsa muntra böcker?

ja, de gav mig t.om såna där böcker med fint slut. [crazy] de tycker ej att jag ska läsa om andras problem då jag har själv tillräckligt me d


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lägg ner, pm-funktionen finns[no-no]


   
SvaraCitera