Aviseringar
Rensa alla

Att känna att man inte har det där lilla extra, eller nå't


Ämnesstartare

Är jäkligt irriterande. Jag har inlett ett par kontakter med tjejer under det senaste året. Inledningsvis har relationerna gått bra, vi har snackat i tele, SMS:at dagarna långa och fått känslor för varandra. Det har inte varit nå'n brådska då, vi har helt enkelt trivts väldigt bra med varandra, och vid båda tillfällena har tjejen blivit kär i mig. Och vice versa.

Men, så kommer det här, att man måste visa sig intressant även när man möter varandras fysiska jag. Och det har jag misslyckats med dubbelt. Första dejten går bra, och kanske även nästa träff, men sen kommer det där ... vad näst? Jag är inte rockstjärna, jag kan inte stoltsera med något ämne jag är extra bra på, och jag har ett ganska låst liv här hemma, med konservativa vårdnadshavare.

Så efter veckor, kanske till och med månader av omtycke - mess varje kväll, konstateranden att man gillar varandra, och så vidare - försvinner plötsligt allt. Jag får förklarat att jag är en fantastisk människa och allt det där tjafset, men får sedan tillägget "... men något kändes fel". Allt vi byggt upp försvinner och jag faller vidare ner i det bottenlösa hål min cynism skapar.

Jag söker egentligen inget konkret svar på hur jag bör bära mig åt nästa gång, utan mest ... igenkännande och diskuser kring det.


   
Citera
Ämnesstartare

Känner igen mig, svårt att finna någon som bara uppskattar ens närhet helt enkelt, utan att man måste anstränga sig för att hon inte ska bli uttråkad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det har bara inte varit rätt personer hittils[y]


   
SvaraCitera

Tror de flesta känner så, tråkigt nog. Det är svårare att räcka till IRL. Ibland kan det väl till och med vara så att man anstränger sig för mycket då vilket gör en påfrestande.


   
SvaraCitera

Var glad för det du har [y]


   
SvaraCitera

Simnudel:

Jag söker egentligen inget konkret svar på hur jag bör bära mig åt nästa gång, utan mest ... igenkännande och diskuser kring det.

ClosingTime:

anstränger sig för mycket då vilket gör en påfrestande

Alltså, visst många känner visserligen kravet att man ska "sticka ut" och inte vara en i mängden utan ha något som utmärker en som person, som kan anses spännande och märkvärdigt hos andra. Men vad, tänk om man är nöjd med sig själv då?

Osäkerheten finns säkert hos de flesta och stressen över detta, men det kan bero på dåligt självförtroende eller för att man saknar någon slags hobby/intresse.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror du har fel utgångspunkt, du börjar med msn, smsa och telen, istället för att träffa personen irl. Det är irl som det bestäms ifall man är attraherad till personen eller ej, inte via internet.

Dessutom kanske du saknar självkänsla, om du tror att du inte har något intressant eller något som gör att du kan hållas kvar.
Jag tror det bara är så att ni inser att ni inte passar för varandra irl dock.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anarkandi:

Jag tror du har fel utgångspunkt, du börjar med msn, smsa och telen, istället för att träffa personen irl. Det är irl som det bestäms ifall man är attraherad till personen eller ej, inte via internet.

Jag har tänkt på det. Det är väl dags att bege sig ut i den vida världen, helt enkelt ... hur läskigt jag än finner det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

skaffa en hobby ^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detta har aldrig hänt mig


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Simnudel:

Jag har tänkt på det. Det är väl dags att bege sig ut i den vida världen, helt enkelt ... hur läskigt jag än finner det.

Vill du börja enkelt?
Först och främst pröva att säga hej till tio tjejer du tycker är söt, och att göra det med självförtroende och klar röst så att de hör vad du säger.

När du klarar det utan problem, bry dig inte om att de ser förvånade ut, de är minst lika blyga som du oftast. Ibland går de till och med fram och pratar med en efteråt.

Pröva sen att gå fram till 5 tjejer och försöka inleda en konversation, det är lite svårare, det har jag själv problem med. Mest för att jag är kräsen, dock. Men det kommer kännas mycket bättre när man väl klarat av det, oavsett om man blir dissad eller ej.


   
SvaraCitera

Simnudel:

Jag är inte rockstjärna, jag kan inte stoltsera med något ämne jag är extra bra på,

Samma här, det är synd om oss 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

detta har aldrig hänt mig

d kanse kmr o henda snart ?[wink]

Anarkandi:

V

Jag ska testa det. Jag är egentligen en ganska vågad människa ... Dold text: förutom när det gäller tjejer, förstås.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Simnudel:

d kanse kmr o henda snart ?[wink]

nä, springer och gömmer mig när någon blir kär i mig.

Simnudel:

Jag ska testa det.

[shake][bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ennie:

smilajs

Mobbar'u mig eller vad é de' frågan "om"? Va? Det trodde jag inte om dig, ennie. -[mad]-


   
SvaraCitera