Aviseringar
Rensa alla

Att kombinera patriarkal mångkultur och feminism i ett samhälle, går det?


Ämnesstartare

Går det alltså att kombinera olika kulturer, varav vissa är starkt patriarkalt präglade, med en feministisk agenda i ett och samma samhälle? Diskutera gärna.


   
Citera
Ämnesstartare

USA är nog det mest mångkulturella ställerna i världen? Galen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, man behöver inte bevara könsrollerna i varenda kultur.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

MarcusKing: USA är nog det mest mångkulturella ställerna i världen?

Tycker du att det är det mest jämställda stället i världen?

lmaomynigga: Ja, man behöver inte bevara könsrollerna i varenda kultur.

Vad är en kultur värd om man förändrar den till oigenkännlighet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja. Nationalism är ett hot mot kvinnor, inte mångkultur. Antifeministiska partier är vanligtvis nationalistiska och vill inte ha mångkultur. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

Tycker du att det är det mest jämställda stället i världen?

Vad är en kultur värd om man förändrar den till oigenkännlighet?

så du tycker svensk kultur inte är värt något? den var ju mycket patriarkal för några årtionden. kulturer förändras ständigt, man får bevara de viktiga delarna av kulturen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

Tycker du att det är det mest jämställda stället i världen?

Nej, det är inget jämställt med USA men feminism är en global rörelse? Galen


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Z0dd: Ja. Nationalism är ett hot mot kvinnor, inte mångkultur. Antifeministiska partier är vanligtvis nationalistiska och vill inte ha mångkultur.

Så t ex fundamentalistisk Islam, Judendom, Kristendom och kulturer kretsande kring dessa m .fl. är inget hot alls mot jämställdhet? Lägg av.

MarcusKing: Nej, det är inget jämställt med USA men feminism är en global rörelse?

Jag förstår inte vad du försöker säga.

lmaomynigga: så du tycker svensk kultur inte är värt något? den var ju mycket patriarkal för några årtionden. kulturer förändras ständigt, man får bevara de viktiga delarna av kulturen.

Det tog tid att förändra Sveriges kultur. Kommer import av kulturer som är långt bakåt i utvecklingen att främja den feministiska rörelsens agenda?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor: Så t ex fundamentalistisk Islam, Judendom, Kristendom och kulturer kretsande kring dessa m .fl. är inget hot alls mot jämställdhet? Lägg av.

Det skrev jag aldrig. Lägg av själv.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Z0dd: Det skrev jag aldrig.

Du skrev att nationalismen är ett hot, inte mångkultur så det är precis det du skrev.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor:

Du skrev att nationalismen är ett hot, inte mångkultur så det är precis det du skrev.

Det är inte synonymt med vad du skrev... du låter fan som Niklasw.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Razor: Det tog tid att förändra Sveriges kultur. Kommer import av kulturer som är långt bakåt i utvecklingen att främja den feministiska rörelsens agenda?

Ok, jag är ett exempel på en invandrare som inte är sexistisk men ändå har kvar min kultur.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Z0dd: Det är inte synonymt med vad du skrev...

Jag tycker att båda är ett hot, både nationalismen som är förankrad i traditionella könsroller och mångkultur som bjuder in bakåtsträvande och patriarkalt strukturerade kulturer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lmaomynigga: Ok, jag är ett exempel på en invandrare som inte är sexistisk men ändå har kvar min kultur.

Vilken är din kultur?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Z0dd: du låter fan som Niklasw.

Det är inte en förolämpning. Han har en del vettiga åsikter.


   
SvaraCitera