Aviseringar
Rensa alla

Att komma över någon


Ämnesstartare

Jag har haft en väldigt nära relation med en person i ca 3 år nu, vi var ett par under 2 år och personen var ganska besatt av mig så jag klarade inte av att göra slut trots att det var omöjligt för mig att bli kär.
Eftersom att jag inte blev kär hände det att andra personer intresserade mig mer och därav sårade jag min partner så många gånger att jag blev dumpad.
Har blivit dumpad av personen tre gånger nu och det har hänt varje höst sedan tre år tillbaka.

Problemet:
Då jag har haft min partner har jag bara viljat bli fri från honom då han är så himla klängig, men sedan när jag blivit lämnad bryter jag ihop VARJE DAG.
Han tenderar även att bryta kontakten helt och blir jättekänslokall mot mig om vi inte är tillsammans, för vi har inget gemensamt och kan därför inte ens föra diskussioner eller dylikt.
Jag klarar inte av detta.

Har försökt hitta substitut eller kära ned mig i andra men har bara slutat med att jag blivit utnyttjad/lämnad.
& nu är det så att jag förälskat mig i en person som jag omöjligt kan få, vilket gör att jag inte kan gå vidare på något sätt.

VAD GÖR MAN?? Känner ni igen er?


   
Citera
Ämnesstartare

Venus:

Känner ni igen er?

Nej.. [tard]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Venus:

Han tenderar även att bryta kontakten helt och blir jättekänslokall mot mig om vi inte är tillsammans, för vi har inget gemensamt och kan därför inte ens föra diskussioner eller dylikt.

hur gjorde ni när ni var tsm?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enhimmelskdrog:

hur gjorde ni när ni var tsm?

Han blev mer intresserad av mitt liv, frågade hur det gick i skolan & hemma och berättade kort om sina vardagar
vi satt och pratade om nästa gång vi ska ses och gulligullade i tfn
vi träffades (någon gång i månaden) och han var kär & glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

man vet inte vad man har förens man förlorar det.

Se till att sysselsätta dig med saker du tycker om och försök se till så inget som kan minnas om honom finns kvar, det funkar tydligen. Annars kan man gå till en psykolog


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

OF 5:

man vet inte vad man har förens man förlorar det.

aa, precis 🙁

OF 5:

se till så inget som kan minnas om honom finns kvar

Men kan kan inte lämna 🙁 vill ha kvar personen i mitt liv, vill kunna vara en vän, hatar att bryta kontakten [cry]

OF 5:

Se till att sysselsätta dig med saker du tycker om

Har för mycket plugg ;(


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Venus:

Känner ni igen er?

Känner igen mig som fan i nästan allt du skriver om. Ända omvända är att i mitt fall så var jag den som var den "besatta" parten, men samtidigt så var jag den som fittade mig gång på gång i relationen, för att sedan bryta ihop när jag (såklart) fick negativ respons på det.

No offence at all, men har du någonsin ifrågasatt din mentala stabilitet? Jag fick, efter relationens slut och mycket annat skit, diagnoserad borderline personlighetsstörning (emotionell instabilitet). Ett sätt detta kan yttra sig på är extrem seperationsångest och.. ja, allmänt ologiska känslor kring relationer. Det var världens "aha"upplevelse för mig, för jag begrep mig inte alls på mitt komplexa beteende i relationer innan det, kände mig rätt dum i huvudet tbh.

eh, iaf. Går det inte att fortsätta vara vänner (för det måste ju båda vara med på) så får du helt enkelt försöka att gå vidare. För mig tog det sisådär ett år, och under den tiden hann jag också trassla in mig i en massa annan skit där jag bara blev utnyttjad, men med tiden så kommer du att gå vidare kan jag lova dig, bara det att det tar olika lång tid för olika människor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Allt har sin tid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Venus:

VAD GÖR MAN?

Slutar vara tjej[no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Venus:

Men kan kan inte lämna 🙁 vill ha kvar personen i mitt liv, vill kunna vara en vän, hatar att bryta kontakten

då kommer du nog aldrig lyckas med vad ditt mål nu än blir.

Venus:

Har för mycket plugg ;(

du får du göra det till ett substitut för killen då


   
SvaraCitera