Aviseringar
Rensa alla

Att komma tillbaks till världen


Ämnesstartare

har du pratat med någon psykiatriker om detta?

låter ju ganska allvarligt om du känt såhär en längre tid.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

Håller du på med droger och liknande?

Inte i större utsträckning än någon annan i min ålder, men det bör inte vara en grundfaktor då jag var totalnykterist när det började och många år framåt.

Chibibbi:

Känner du ångest?

Jag har stora ångestproblem ja

Nintendos BFF:

har du pratat med någon psykiatriker om detta?

Har pratat med 5 olika personer med olika befattning inom psykiatrin om det, de säger "mhm", "jaha" och byter ämne när jag talat färdigt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nintendos BFF:

låter ju ganska allvarligt om du känt såhär en längre tid.

det är inte farligt i sig, men kan upplevas mycket obehagligt om man är ny på det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Karen Eliot:

Jag har stora ångestproblem ja

Karen Eliot:

Inte i större utsträckning än någon annan i min ålder, men det bör inte vara en grundfaktor då jag var totalnykterist när det började och många år framåt.

Men eftersom att du nämner att du har mycket ångest, är det rätt troligt därifrån det härstammar. Rekommenderar dig att läsa artiklarna. Hur länge har du känt som du gör?

Hur som helst, tror jag det skulle vara bra om du kontaktade psykiatrin om du inte redan får hjälp med det.

Annars är det bara att verkligen försöka koncentrera och fokusera sig på allt. Hela tiden


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

Snedtändningar leder ofta till sådana dissociativa symptom, sådana som du har beskrivit.

Snedtändning är ett väldigt luddigt begrepp, men ja, en traumatiserande upplevelse oavsett slag kan förmodligen skapa sådana symptom.

Chibibbi:

Men eftersom att du nämner att du har mycket ångest, är det väldigt troligen därifrån det härstammar.

Förmodligen, men vart det är grundat är av mindre vikt än hur jag skall lösa det.

Chibibbi:

Rekommenderar dig att läsa artiklarna. Hur länge har du känt som du gör?

Sen jag var 12-13 år ungefär, så ungefär 11 år


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Karen Eliot:

Sen jag var 12-13 år ungefär, så ungefär 11 år

[sad] Får du hjälp att hantera det?

Karen Eliot:

Förmodligen, men vart det är grundat är av mindre vikt än hur jag skall lösa det.

Ibland måste man veta var det kommer ifrån, för att kunna lösa problemet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

[sad] Får du hjälp att hantera det?

nej

Chibibbi:

Ibland måste man veta var det kommer ifrån, för att kunna lösa problemet.

Jo, men i mitt fall är det rätt irrelevant då min ångest är grundad i mycket långvarig psykisk misshandel osv. och är en sådan härva att det inte går att reda ut (enligt psykiatriker)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Karen Eliot:

nej

vill du ha det?

Karen Eliot:

Jo, men i mitt fall är det rätt irrelevant då min ångest är grundad i mycket långvarig psykisk misshandel osv. och är en sådan härva att det inte går att reda ut (enligt psykiatriker)

Förstår, mycket tråkigt att höra det. Men har psykiatrikern sagt något om behandling och/eller medicin?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

vill du ha det?

Det är nog det enda jag överhuvudtaget vill

Chibibbi:

Förstår, mycket tråkigt att höra det. Men har psykiatrikern sagt något om behandling och/eller medicin?

Har provat en del mediciner mot ångesten, men inga har haft någon effekt, och någon behandling utöver det verkar inte finnas på den klinik jag går.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Karen Eliot:

Har provat en del mediciner mot ångesten, men inga har haft någon effekt, och någon behandling utöver det verkar inte finnas på den klinik jag går.

Du kan inte be att få blir förflyttad till någon enhet som har mer/bättre resurser för att kunna hjälpa dig?
vad har du ätit för medicin?

Karen Eliot:

Det är nog det enda jag överhuvudtaget vill

kram.
Tror att om du uttrycker din önskan tydligt (om du inte redan gjort det), kan jag tänka mig att de gör något åt det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

Du kan inte be att få blir förflyttad till någon enhet som har mer/bättre resurser för att kunna hjälpa dig?

Skall göra det senare i höst

Chibibbi:

vad har du ätit för medicin?

Atarax, lergigan, theralen, seroquel, mirtazapin, efexor, sertralin, fluoxetin, zyprexa, lyrica och gabapentin.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Karen Eliot:

Skall göra det senare i höst

Okej. Lycka till med allt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi:

Okej. Lycka till med allt!

Tack


   
SvaraCitera