Aviseringar
Rensa alla

att ladda ner film


Chucky
Ämnesstartare

Har precis provat att ladda ner en film för första gången, på tankafett, nu är den nerladdad, står dock under "status" " i kö"
Men jag provade att spela upp den, och det kommer ju ljud (ingen bild dock) betyder det att den inte är färdig , eller kan jag inte spela upp filen?
Det står ju att den är slutförd, men samtidigt "i kö" ?


   
Citera

Chucky:

g provade att spela upp den, och det kommer ju ljud (ingen bild dock)

Dålig spelare.
Googla på "KMPlayer download" klicka på första träffen och ladda ner och installera det programmet.


   
SvaraCitera
Chucky
Ämnesstartare

NUJÄVLARR:

DEN ÄR OLAGLIGT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
LÅS TRÅDEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

att ladda ner i sig är inte olagligt. Du vet inte vad jag laddar ner..

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Myksa:

Dålig spelare.
Googla på "KMPlayer download" klicka på första träffen och ladda ner och installera det programmet.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Chucky:

Myksa: Dålig spelare.
Googla på "KMPlayer download" klicka på första träffen och ladda ner och installera det programmet.

Men vad menas med "i kö" (för man sedan muspekaren över "i kö" stå står det "skickar + kontrollerar 99.8%) och så har det stått länge nu.


   
SvaraCitera

Chucky:

Men vad menas med "i kö" (för man sedan muspekaren över "i kö" stå står det "skickar + kontrollerar 99.8%) och så har det stått länge nu.

Vad kör du för program? Finns det någon som seedar? Du kanske har fastnat på 99.8%?

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Chucky:

skickar + kontrollerar 99.8%

Jo så är det nog. Det är ingen som seedar. hela filmen finns inte att ladda ner. [n]
Du laddar upp nu till andra som laddar ner.
Testa att sök efter filmen på torrentz.com istället. Där kan du hitta en bättre version, sedan kan du eventuellt ladda ner undertexter från undertexter.se eller opensubtitles.com


   
SvaraCitera
Chucky
Ämnesstartare

Myksa:

Det är ingen som seedar. hela filmen finns inte att ladda ner.
Du laddar upp nu till andra som laddar ner.
Testa att sök efter filmen på torrentz.com istället. Där kan du hitta en bättre version, sedan kan du eventuellt ladda ner undertexter från undertexter.se eller opensubtitles.com

Jag använder vuze.
Okej, ska prova det, men det förklarar väl inte att där bara är ljud, eller+?


   
SvaraCitera

Chucky:

men det förklarar väl inte att där bara är ljud, eller+?

Nej det är att din spelare inte har rätt codec. Antar att du kör med windows media player?
Du kan ladda ner codec och hålla på men det lättaste är att ladda ner KMPlayer. Den klarar i stort sett alla filmformat och är den bästa om man ska spela HD-film.


   
SvaraCitera
Chucky
Ämnesstartare

Myksa:

Nej det är att din spelare inte har rätt codec. Antar att du kör med windows media player?
Du kan ladda ner codec och hålla på men det lättaste är att ladda ner KMPlayer. Den klarar i stort sett alla filmformat och är den bästa om man ska spela HD-film.

laddade ner det programmet nu , och skulle prova att öppna filmen där, men det kom upp en ruta "serven kastade ett undantag" ?? [confused]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

plus ytterligare en fråga - hur lägger man in undertexter? V


   
SvaraCitera

VLC is the one and only.

akta så inte matrixsnubbarna från IPRED kommer och tar dig[no-no]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Chucky:

plus ytterligare en fråga - hur lägger man in undertexter? V

www.undertexter.se
välj film, ladda ner den
döp om textsaken så att den och filmen heter exakt samma sak, om den inte slutar på .srt döp då om den till det

var noga med att ladda ner rätt film, annars är inte texten synkad med ljudet


   
SvaraCitera
Chucky
Ämnesstartare

Argh:

www.undertexter.se
välj film, ladda ner den
döp om textsaken så att den och filmen heter exakt samma sak, om den inte slutar på .srt döp då om den till det

Gjorde det, men kom ingen text ändå?


   
SvaraCitera

Chucky:

Gjorde det, men kom ingen text ändå?

du använder windows va?

jag är inte spec bra på datorer, men så som jag beskrev har iaf alltid fungerat för mig : /

nejjuste! du har väl lagt srt filen och filmen i samma mapp?


   
SvaraCitera
Chucky
Ämnesstartare

Argh:

du använder windows va?

japp, vista

Argh:

nejjuste! du har väl lagt srt filen och filmen i samma mapp?

japp

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

En sak till

nu har jag fått fem av sex filmer att gå att spela, men nu har jag ett nytt problem.
Dessa nedladdningar har gått relativt snabbt, 20-30min knappt, men nu går det jättetrögt när jag laddar ner nya.. Står på noll eller en halv procent..

Whyy??


   
SvaraCitera

Chucky:

Whyy??

Det beror på hur många som delar med sig. Finns inga seeders så kan du inte ladda ner alls, finns det få så går det troligen långsamt.


   
SvaraCitera
Chucky
Ämnesstartare

Och nu nya problem..

Har fått alla filmer att fungera - utan de som jag laddat ner med flera filer (t ex en film uppdelat på två, eller en säsong av tv-serie)
Det fungerar icke.

Sen har jag bara dubbelklickat på de andra nedladdningarna så har de funkat och börjat spela, men nu idag så fungerar det inte - nu kommer bara ljudet? Även på de filmer som jag sett tidigare och då med bild. Vad har nu hänt ??! [sad]

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

..och nu fungerar helt plötsligt KMplayer och spela upp filmen i ....?!


   
SvaraCitera

Chucky:

..och nu fungerar helt plötsligt KMplayer och spela upp filmen i ....?!

Windows underbara värld.


   
SvaraCitera
Chucky
Ämnesstartare

aristoteles:

Windows underbara värld.

typ!


   
SvaraCitera