Aviseringar
Rensa alla

att lära barn engelska


Ämnesstartare

Lav:
Filmer, serier och spel har hjälpt mig mycket med engelskan ända sedan jag var liten.
Inga krav på att man ska kunna lära sig dittan och dattan utan man lyssnade, såg översättningen och lärde sig många ord själv.

lärde mig också massor genom att se på tv och spela spel, så kommer absolut att använda mig av det

tar gärna emot tips på serier/kortare filmer! har rätt dålig koll på vad ~kidzen~ gillar


   
SvaraCitera

terrormat: tar gärna emot tips på serier/kortare filmer! har rätt dålig koll på vad ~kidzen~ gillar

Animerade superhjälteserier som t.ex X-Men, Spiderman, Batman, Superman m.fl 😀


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lav:

Animerade superhjälteserier som t.ex X-Men, Spiderman, Batman, Superman m.fl 😀

typ det värsta jag vet 🙁

(men tack för tipset! huvudsaken är ju att de kollar, inte att jag djupdyker i storyn. heh)


   
SvaraCitera
frukt

terrormat:

det låter kul! ska klura vidare på den idén

typ så man lär sig språk, i sammanhang genom användning

bland de hemläxor som är mer strukturerade kan man även ha lättare sådana, som att t.ex. se genom nå simpsonsavsnitt för att kunna återge vad de handlade om eller så. kanske.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

frukt:

typ så man lär sig språk, i sammanhang genom användning

bland de hemläxor som är mer strukturerade kan man även ha lättare sådana, som att t.ex. se genom nå simpsonsavsnitt för att kunna återge vad de handlade om eller så. kanske.

ja! brukar göra så med min andra elev, han får berätta om något han sett/gjort och så pratar vi lite om det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

frukt:

typ så man lär sig språk, i sammanhang genom användning

bland de hemläxor som är mer strukturerade kan man även ha lättare sådana, som att t.ex. se genom nå simpsonsavsnitt för att kunna återge vad de handlade om eller så. kanske.

ja! brukar göra så med min andra elev, han får berätta om något han sett på tv och så ställer jag frågor om karaktärerna och handlingen osv


   
SvaraCitera

som ung gillade jag ramsor och rimmande texter på engelska

Allt med så lite press & stress som möjligt tror jag är jättebra 


   
SvaraCitera