Aviseringar
Rensa alla

Att må illa


Ämnesstartare

Det här är en super konstig fråga men hur känns det när man kräks jag har inte gjort det på länge och jag undrar hur det känns typ mår man illa eller får man huvudverk eller vad ps: ingen magsjuka eller gravid. Jag under eftersom jag är typ spy färdig och mår illa :/


   
Citera
Ämnesetiketter
time
 time

1Thegirl1:

typ mår man illa eller får man huvudverk eller vad

Alltså du kräks ju oftast för ATT du mår illa. Visst kan det vara obehagligt att kräkas men du blir inte mer illamående för att det händer. Det är påfrestande att spy men kommer det upp så kommer det oftast upp av en anledning och det är för att kroppen försöker stöta bort något som inte känns trevligt.

En vanlig huskur mot illamående är något med ingefära i. Själv brukar jag dricka ginger ale.


   
SvaraCitera

Alltså beror på varför, spyr man på fyllan/kräksjuka så ligger man ju och gnyr och bara "inte mer...snälla inte mer....HUUUÄÄÄÄ" är det att man ätit något dåligt eller något så är det ju mest bara att spy och sen säga jaha och borsta tänderna


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Rävpojken:

Alltså beror på varför, spyr man på fyllan/kräksjuka så ligger man ju och gnyr och bara "inte mer...snälla inte mer....HUUUÄÄÄÄ" är det att man ätit något dåligt eller något så är det ju mest bara att spy och sen säga jaha och borsta tänderna

Åh så klart att man måste borsta tänderna typ mins 2 gånger :/


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Men om jag vill spy fast jag är helt frisk vad är det bästa sättet ?


   
SvaraCitera

varför vill du spy då om du inte behöver det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

varför vill du spy då om du inte behöver det

Typ olika anledningar typ jag vill verkligen inte gå till skolan imorgon 🙁


   
SvaraCitera

1Thegirl1:

Typ olika anledningar typ jag vill verkligen inte gå till skolan imorgon 🙁

men gumman då är det inte bra att spy.. kan du inte säga att du har huvudvärk och ont i magen bara eller någonting annat?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

men gumman då är det inte bra att spy.. kan du inte säga att du har huvudvärk och ont i magen bara eller någonting annat?

Nej det går inte mamma säger att jag ändå måste gå till skolan det ända jag behöver är att spy en gång så slipper jag gå till skolan jag behöver verkligen spy jag klarar inte av skolan imorgon. Blir bara tårögd varje gång jag tänker på skolan 🙁


   
SvaraCitera

1Thegirl1:

Nej det går inte mamma säger att jag ändå måste gå till skolan det ända jag behöver är att spy en gång så slipper jag gå till skolan jag behöver verkligen spy jag klarar inte av skolan imorgon. Blir bara tårögd varje gång jag tänker på skolan 🙁

men det är inte rätt sätt, om du tvingar dig själv att spy kan det bli ett tvång till sist. jag tycker du borde berätta för din mamma att du inte mår bra, du kan även prata med någon annan vuxen t.ex någon på bris, ungdomsmottagningen, bup eller liknande. kanske skulle din mor ha större förståelse för det om hon fick veta varför du nte vill till skolan.


   
SvaraCitera

ingen kan tvinga dig då blir det bara värre
du behöver hjälp med att få bort de jobbiga känslorna om skolan


   
SvaraCitera

[sad] mm


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hjärtlös:

men det är inte rätt sätt, om du tvingar dig själv att spy kan det bli ett tvång till sist. jag tycker du borde berätta för din mamma att du inte mår bra, du kan även prata med någon annan vuxen t.ex någon på bris, ungdomsmottagningen, bup eller liknande. kanske skulle din mor ha större förståelse för det om hon fick veta varför du nte vill till skolan.

Jag förstår vad du menar. Men jag kommer vara göra det här en gång. Men jag mår faktiskt inte så bra idag tog precis en dusch för att linne gråta så ingen skulle märks något.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det känns hemskt med själva tanken att spy och sånt men jag vill verkligen skippa skolan idag.


   
SvaraCitera
time
 time

1Thegirl1:

Det känns hemskt med själva tanken att spy och sånt men jag vill verkligen skippa skolan idag.

Kan du inte bara säga att du har spytt då? Du ska absolut inte tvinga dig själv att göra det.


   
SvaraCitera