Aviseringar
Rensa alla

att njuta av att få sin partner att njuta


Ämnesstartare

njuter du av att få din partner att njuta?


   
Citera

ja mkt


   
SvaraCitera

ja självklart. dock inte på bekostnad av mina gränser av vad som känns jobbigt av ngn anledning, och så hoppas att jag att alla som är med mig också tänker.


   
SvaraCitera

payphonepimp: ja, väldigt (och av den anledningen fokuserar jag till störst del på min partners njutning)


   
SvaraCitera
NEMI
 NEMI

Det det är vad som skapar min egen njutning.


   
SvaraCitera

Ja 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

första alternativet är eventuellt lite dåligt formulerat; det skulle inte handla så mycket om "fokus" som att man får ut mer av sin partners njutning än sin egen, även om man så tycker om ett mutuellt utbyte

"ja (och det är det enda som kan få mig att njuta)" hade varit ett ytterligare bättre alternativ för de renodlade undergivna


   
SvaraCitera

Alltså jag föredrar att ge njutning än att få, alla dar i veckan. Är inte orgasmen i sig som utgör sexet och njutningen för mig, mer allt runtomkring. Med det sagt skulle jag inte göra något som gör mig direkt obekväm och är på bekostnad av mitt eget välmående pga då skulle jag nog inte njuta alls


   
SvaraCitera

payphonepimp: ja, väldigt (och av den anledningen fokuserar jag till störst del på min partners

Är kille så det är rätt naturligt har jag hört att vi fokuserar på tjejens njutning, plus att självförtroendet är starkt kopplat till förmåga och förmåga ges bevis på när hon njuter


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pappbox:

Är kille så det är rätt naturligt har jag hört att vi fokuserar på tjejens njutning, plus att självförtroendet är starkt kopplat till förmåga och förmåga ges bevis på när hon njuter

jag tvivlar på att vem som får vem att njuta korrelerar med kön

det kan anses vara lika maskulint att vara dominant och kommendera sin partner efter sin egen njutning


   
SvaraCitera

payphonepimp: jag tvivlar på att vem som får vem att njuta korrelerar med kön

Mjeah tänkte mest på att synsättet att det är viktigt är väldigt vanlig bland killar. flesta jag pratat med säger att det är viktigt för dem att tjejen njuter och de känner sig misslyckade om hon inte gör det.
därav att det synsättet borde vara rätt vanligt bland killar, att vara dominernade och bestämma hör samman men om man enkom gör det för sin egna njutning är det snarare själviskt beteende och det brukar väl ses ned på rätt ordentligt.
Kan bara svara teoretiskt, har rätt lite praktisk erfarenhet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Zymba: Är inte orgasmen i sig som utgör sexet och njutningen för mig, mer allt runtomkring.

absolut, poängen med tråden är lite att kolla om njutningen av mekanisk stimulering eller orgasm nödvändigtvis är större än den av att ge sin partner det


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pappbox:

Mjeah tänkte mest på att synsättet att det är viktigt är väldigt vanlig bland killar. flesta jag pratat med säger att det är viktigt för dem att tjejen njuter och de känner sig misslyckade om hon inte gör det.
därav att det synsättet borde vara rätt vanligt bland killar, att vara dominernade och bestämma hör samman men om man enkom gör det för sin egna njutning är det snarare själviskt beteende och det brukar väl ses ned på rätt ordentligt.
Kan bara svara teoretiskt, har rätt lite praktisk erfarenhet

förvisso, osäkerheten som kommer med att känna sig som en dålig partner spelar väl in, men det gör det väl lika mycket för kvinnor som män

utöver den osäkerheten har jag nog stött på fler män som antingen är dominanta eller helt enkelt oerfarna av sex och tror att det går ut på att dumpa ut sin mjölke i någonting varmt och kletigt, än män som inte bara fokuserar på sin partners njutning utan innerligt tänder på den


   
SvaraCitera

payphonepimp:

 dumpa ut sin mjölke i någonting varmt och kletigt

men usch

vad är det du säger pöjk


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

terrormat:

men usch

vad är det du säger pöjk

Förvånad


   
SvaraCitera