Aviseringar
Rensa alla

att öka mysfaktorn i sitt rum


Ämnesstartare

dazed:

En sak jag har funderat på som vore brutalt mysigt och coolt är att investera i en lpspelare. Det är stämning till tusen det.

Gjorde detta, vet inte vart jag ska ställa den så den står på mitt golv [cry]


   
SvaraCitera
höna

sätt upp massa tyg på väggarna! och coola bilder typ

ha färger som mossgrönt, rostfärgat, lila osv

hmm... en nedsutten fåtölj

filtar i sängen

köp grejer second hand[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Gjorde detta, vet inte vart jag ska ställa den så den står på mitt golv [cry]

Man får väl dra och köpa något litet bord eller nåt på någon loppis typ


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Indiska och loppisar!!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

du vet sån där musik man betalar för

:S, laddar ju ba ner o lyssnar från datorn


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ät en citron och håll käften


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mopsen:

ät en citron och håll käften

nej.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Belysning är a och o.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Man får väl dra och köpa något litet bord eller nåt på någon loppis typ

Dessvärre har jag ingen plats, jag borde typ köpa en vettig tv-hylla eller liknande. Just nu har jag något jävla soffbord som substitut, blocket får bli min frälsning.


   
SvaraCitera

På loppisar kan man alltid hitta saker som blir vädigt mysiga att ha i rummet, men själv gillar jag att ha gröna växter (speciellt klängväxter), stämningsfull belysning, ljus och personliga prylar som man gjort själv som t.ex bilder man målat eller skolarbeten. Det finns oändligt med möjligheter! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mysiga mattor

mörklila är en fin färg som inte är för dyster eller för glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vaJOO:

:S, laddar ju ba ner o lyssnar från datorn

Det kanske funkar för somliga, jag älskar musik för mycket för sådana begränsningar.

Dan_the_ironman:

Dessvärre har jag ingen plats, jag borde typ köpa en vettig tv-hylla eller liknande. Just nu har jag något jävla soffbord som substitut, blocket får bli min frälsning.

Aj då men coolt, vad har du för vinyler då? Vaknade tidigt imorse och bestämde mig för att börja med projekt vinyl efter nästa studiebidrag. Det pirrar i kroppen på ett nästan obehagligt upphetsat vis.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

vad har du för vinyler då?

Än så länge har jag bara hendrix, the who, explosions in the sky och the Bee Gees [blush]

dazed:

Det pirrar i kroppen på ett nästan obehagligt upphetsat vis.

Ett tips är att hitta en spelare under 500 kr på blocket eller tradera, jag köpte en fin technics för 250 kr på blocket som spelade fint, och sedan en tandberg för 500 som var ett lite sämre köp.

Tänk på att du behöver en riia-förstärkare oftast, samt att du kan behöva byta pickup om du vill ha ett bättre ljud, det kostar ca 400 kr styck om man inte köper begagnat.

Svalanders.se är en väldigt bra sida att hitta info på, och vinykengine.com är bra att kolla upp spelare på [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dessutom är det bäst att köpa en spelare från 70-talet om du inte har så mycket pengar, de har oftast nästan ingen plast i sig och är i regel ganska bastanta.

Pioneer pl-12 har jag hört väldigt gott om, den brukar dyka upp titt som tätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Dan_the_ironman:

Än så länge har jag bara hendrix, the who, explosions in the sky och the Bee Gees [blush]

The Bee Gees hm... jag vet inte vad jag ska säga. Hendrix är coolt dock, farsan har en rejält nedsliten Are You Experienced i sin samling men den är fortfarande speciellt att både hålla i och lyssna på.

Dan_the_ironman:

Tänk på att du behöver en riia-förstärkare oftast, samt att du kan behöva byta pickup om du vill ha ett bättre ljud, det kostar ca 400 kr styck om man inte köper begagnat.

Nålar, skiljer det sig från tillverkare tillverkare eller finns det en gemensam standard? Finns det nytillverkade eller NOS att få tag på hyfsat enkelt?

Dan_the_ironman:

Dessutom är det bäst att köpa en spelare från 70-talet om du inte har så mycket pengar, de har oftast nästan ingen plast i sig och är i regel ganska bastanta.

Bättre feeling i dom en i Clas Olssons också tror jag. [crazy]

Jag blir helt exalterad bara jag tänker på en ärorik framtid fylld av skivmässor, skumma, stökiga skivbutiker med kraftiga omsättningsproblem osv. I'm going down to lucky town typ.


   
SvaraCitera