Aviseringar
Rensa alla

Att övertala sin mor att köpa hund!


Ämnesstartare

Michee:

Jag vill itne behöva höra om en till unge som blivit biten av en mentalt ostabil hund som fått för lite motion, och en för dålig flockledare som husse.

haha, sånnt finns inte hos hundar som bott med oss


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

turkii91:

haha, sånnt finns inte hos hundar som bott med oss

[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

turkii91:

Att övertala mamma att köpa en hund?

Jag lyckades...Men det tog 14 år. (Jag är inte bortskämd)
Nä men jag visade mitt intresse för hundar jag studerade hundarnas beteende och raser och kunde allt som flytande vatten, jag sken upp så fort jag såg en hund och snackade hela tiden om hundar med mina föräldrar. Till slut fattade dem att jag skulle inte tappa intresset för hund ifall de nu bestämde sig för att köpa en till mig..

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Men i för sig är du ju sexton år , gå och köp en hund själv für fan! [wink]


   
SvaraCitera

jag har försökt få min mamma att köpa hund i 10 år, och det har inte direkt gått jättebra. 🙁


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

YessY:

Men i för sig är du ju sexton år , gå och köp en hund själv für fan

haha, sant [bigcheers]

firecrotch:

jag har försökt få min mamma att köpa hund i 10 år, och det har inte direkt gått jättebra. 🙁

Bilda klubb elr vadå? (Vi som vill ha hundar!) [cool]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Min mor har varit hunduppfödare i många år, nu är hon visserligen död men iaf [cry]

Vi hade NewFoundlandshundar, och jag hjälpte till att ta hand om dem. Påvisa att du kan göra detsamma [cheers]


   
SvaraCitera
Tuvan

Varför ska du ha en amstaff? Jag tycker att alla vill ha en sån[confused].
Klarar du av en sådan hund?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vet inte ens vad en amstaff är, en stor och biffig hund gissar jag på? [confused]


   
SvaraCitera

Du kan få min om du vill.


   
SvaraCitera
Jeay_L

Jag vill själv ha en egen hund, är oxå uppvuxen och har i övrigt ett djurintresse, mestadels häst och hund då..

Min deal hemma hos pappa är att först ska katten vara borta, hon trivs inte med hundar, mammas hund bodde här i en vecka och då hunden var ute gick hon in och åt, sen ut igen..

Iallafall om jag ska ha en hund får jag betala rubbet, hunden, maten, vaccination, veterinär, kurser o.s.v. helt själv..
Jag ska ta hand om hunden själv (vilket funkar eftersom jag får ha hunden med på skolan)

Tyvärr så är han inte positiv till dom raser jag vill ha, och katten lär inte vara död fören jag flyttar hemifrån vilket jag gör så fort jag har jobb alltså ev nästa år!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jeay_L:

Tyvärr så är han inte positiv till dom raser jag vill ha

Vad e det för raser du vill ha ? =)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

turkii91:

och vi talar om att skaffa en Amstaff...

Den kan ha ihjäl människor! Ja!!! [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

TZ Arietis:

Den kan ha ihjäl människor! Ja!!! [party]

Vad ska man annars ha hund för? Den måste ju kunna göra något häftigt [cute] Okej pundarhunden i Dude where is my car är också häftig.


   
SvaraCitera
Jeay_L

YessY:

Vad e det för raser du vill ha ? =)

Först ville jag ha en Chihuahua, just för att dom var små och söta typ, blir dock skitsur då folk säger att dom är värdelösa och inte orkar med promenader å sådär..

Men sen kom jag in på att jag faktiskt vill ha en hund som jag kan göra saker med (och råkade se söta valpbilder) är inte mer än nödvändigt intresserad av jakt, bor i en jaktfamilj men jagar inte själv så en jakthund vill jag ju inte ha..

just nu lutar det mkt mot att jag vill ha en rottweiler, inte för att dom anses som kamphundar, utan för att jag vill ha en hund som jag kan göra allt möjligt med testa bruksgrenar, agility och ha en hund som faktiskt kan följa med mig till stallet UTAN att jag behöver vara orolig att hästarna ska trampa ihjäl den!

Min mamma tycker bättre om tanken att jag skaffar en Rottweiler än en Chihuahua, mkt för att det är en tuffare hund och för att jag misstänker att hon vet att jag gillar att ha något att jobba med!

Sen har jag ju haft hund hela mitt liv just nu har vi en mkt dominant liten Eng Springer Spaniel tik på snart 1 år..

Rottweiler Puppies.jpg


   
SvaraCitera