Aviseringar
Rensa alla

Att rättfärdiga hetrosexualitet


Ämnesstartare

Jag höll en debatt i skolan. Vi fick välja ett ämne och sedan presentera det för klassen och sedan var det klassens uppgift att argumentera emot. Ingen fick på förhand veta vad den som presenterade argumenten skulle debattera om.
Jag valde att debattera mot hetrosexualitet. Här jag har ett par punker som säger varför. Varje argument är uppdelat i 12 punkter för enkelhetens skull.

Varför bör vi motverka hetrosexualitet?

1. Hetrosexualitet riskerar att ta kål på mänskligheten

2. Hetrosexualitet är inte naturligt

3. Barn till hetrosexualla får fel uppväxt och uppfattning om kvinna man mamma och pappa

4. Barn till hetrosexualla riskerar att bli hetrosexualla rent genetiskt

5. Barn till hetrosexualla riskerar att bli hetrosexualla utifrån uppfostran

6. Hetrosexualla sprider sig i samhället av hetrosexualla

7. Bibeln och andra heliga skrifter fördömer hetrosexuallitet

8. Hetrosexualla sprider HIV

9. Hetrosexualla gör att vi accepterar beteende som inte är normalt. Om vi accepterar hetrosexualla är det inte långt ifrån att vi accepterar pedofili

10. Hetrosexuallitet är skadligt att välja och utöva

11. Det finns en risk att heterosexuella kommer att bryta ner homosexuella och kanske t.o.m hämnas på gamla oförrätter

12. Heterosexualitet leder till dåligt psyke eftersom de flesta heterosexuella mår dåligt av p.g.a de är heterosexuella
___________________________________

FöljdFråga: Ska vi förbjuda Heterosexualitet? Och hur ska förbjudet se ut? Vad ska lagen innefatta och hur ska den utformas och varför? Vad är DIN åsikt? Håller du med helt? Delvis? Har du invändningar?

Diskutera!


   
Citera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:

1. Hetrosexualitet riskerar att ta kål på mänskligheten

Att ta kål på hetrosexuallitet är att ta kål på en del av mänskligheten duhh. [no-no]

kulturmarxisten:

2. Hetrosexualitet är inte naturligt

Sant, men vad har det med hur destruktivt det är för oss människor att göra? Det finns många saker som är naturligt och samtidigt destruktivt, och tvärt om.

kulturmarxisten:

3. Barn till hetrosexualla får fel uppväxt och uppfattning om kvinna man mamma och pappa

Så är det definitivt överlag, men ska vi inte se det från fall till fall?

kulturmarxisten:

4. Barn till hetrosexualla riskerar att bli hetrosexualla rent genetiskt

Det vet jag inget om, kan vara så. Men hur är det dåligt?

kulturmarxisten:

5. Barn till hetrosexualla riskerar att bli hetrosexualla utifrån uppfostran

Det vet jag inget om, kan vara så. Men hur är det dåligt?

kulturmarxisten:

6. Hetrosexualla sprider sig i samhället av hetrosexualla

Det vet jag inget om, kan vara så. Men hur är det dåligt?

kulturmarxisten:

7. Bibeln och andra heliga skrifter fördömer hetrosexuallitet

Bibeln och ndra heliga skrifter fördömmer även homosexuallitet.

kulturmarxisten:

8. Hetrosexualla sprider HIV

Det gör homosexuella också, inte pedofiler dock [tard]

kulturmarxisten:

9. Hetrosexualla gör att vi accepterar beteende som inte är normalt. Om vi accepterar hetrosexualla är det inte långt ifrån att vi accepterar pedofili

Det stämmer, men världen kommer snart att gå under.

kulturmarxisten:

10. Hetrosexuallitet är skadligt att välja och utöva

Jo det sprider bland annat HIV.

kulturmarxisten:

11. Det finns en risk att heterosexuella kommer att bryta ner homosexuella och kanske t.o.m hämnas på gamla oförrätter

Det stämmer, men världen kommer snart att gå under.

kulturmarxisten:

12. Heterosexualitet leder till dåligt psyke eftersom de flesta heterosexuella mår dåligt av p.g.a de är heterosexuella

Det stämmer, men det gäller homosexuallitet i samma utsträckning. [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:

inte pedofiler dock [tard]

va


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola:

va

Har aldrig läst på Aftonbladet! [party]


   
SvaraCitera

Jag höll en debatt i skolan. Vi fick välja ett ämne och sedan presentera det för klassen och sedan var det klassens uppgift att argumentera emot. Ingen fick på förhand veta vad den som presenterade argumenten skulle debattera om.
Jag valde att debattera mot felstavning. Här jag har ett par punker som säger varför. Varje argument är uppdelat i 12 punkter för enkelhetens skull.

Varför bör vi motverka felstavning?

1. Felstavning riskerar att ta kål på mänskligheten

2. Felstavning är inte naturligt

3. Barn till felstavande människor får fel uppväxt och uppfattning om kvinna man mamma och pappa

4. Barn till felstavande människor riskerar att bli felstavande rent genetiskt

5. Barn till felstavanade människor riskerar att bli felstavanade utifrån uppfostran

6. Felstavning sprider sig i samhället av felstavande människor.

7. Bibeln och andra heliga skrifter fördömer felstavningar

8. Felstavning sprider HIV

9. Felstavande människor gör att vi accepterar beteende som inte är normalt. Om vi accepterar felstavningar är det inte långt ifrån att vi accepterar pedofili

10. Felstavning är skadligt att välja och utöva

11. Det finns en risk att felstavningar kommer att bryta ner rättstavningar och kanske t.o.m hämnas på gamla oförrätter

12. Felstavning leder till dåligt psyke eftersom de flesta felstavande människor mår dåligt av p.g.a de är illiterata
___________________________

FöljdFråga: Ska vi förbjuda felstavningar? Och hur ska förbjudet se ut? Vad ska lagen innefatta och hur ska den utformas och varför? Vad är DIN åsikt? Håller du med helt? Delvis? Har du invändningar?

Diskutera!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

XMinGrönaLampaÄrDödX:

Diskutera!

Jag höll en debatt i skolan. Vi fick välja ett ämne och sedan presentera det för klassen och sedan var det klassens uppgift att argumentera emot. Ingen fick på förhand veta vad den som presenterade argumenten skulle debattera om.
Jag valde att debattera mot rättstavning. Här jag har ett par punker som säger varför. Varje argument är uppdelat i 12 punkter för enkelhetens skull.

Varför bör vi motverka rättstavning?

1. Rättstavning riskerar att ta kål på mänskligheten

2. Rättstavning är inte naturligt

3. Barn till rättstavade människor får fel uppväxt och uppfattning om kvinna man mamma och pappa

4. Barn till rättstavade människor riskerar att bli felstavande rent genetiskt

5. Barn till rättstavade människor riskerar att bli felstavanade utifrån uppfostran

6. Rättstavning sprider sig i samhället av felstavande människor.

7. Bibeln och andra heliga skrifter fördömer rättstavningar

8. Rättstavning sprider HIV

9. Rättstavande människor gör att vi accepterar beteende som inte är normalt. Om vi accepterar rättstavningar är det inte långt ifrån att vi accepterar pedofili

10. Rättstavning är skadligt att välja och utöva

11. Det finns en risk att rättstavningar kommer att bryta ner felstavningar och kanske t.o.m hämnas på gamla oförrätter

12. Rättstavning leder till dåligt psyke eftersom de flesta rättstavande människor mår dåligt av p.g.a de är rättstavade
___________________

FöljdFråga: Ska vi förbjuda rättstavningar? Och hur ska förbjudet se ut? Vad ska lagen innefatta och hur ska den utformas och varför? Vad är DIN åsikt? Håller du med helt? Delvis? Har du invändningar?

Diskutera! [party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

neej isola och lampan, varför sabbade ni det. efter de första två inläggen hade jag höga förväntningar på att han skulle fastna i någon form av självreflexiv bullshit-loop.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:

Att ta kål på hetrosexuallitet är att ta kål på en del av mänskligheten duhh.

Okej, okej, men är det en del av mänskligheten som är värd att bevara? Homosexuallitet är uppenbart överlägset hetrosexuallitet? Jag tycker så, därför måste det vara så!

kulturmarxisten:

Sant, men vad har det med hur destruktivt det är för oss människor att göra? Det finns många saker som är naturligt och samtidigt destruktivt, och tvärt om.

Hetrosexuallaitet är ONDSKA! Satans verk, om vi alla var homosexualla så skulle all synd försvinna. Tänk bara på att synden kom när man och kvinna förenades!!!

kulturmarxisten:

Det vet jag inget om, kan vara så. Men hur är det dåligt?

Som sagt det är dåligt för att det är ONDSKA!! Det för in synd i världen!!!

kulturmarxisten:

Bibeln och ndra heliga skrifter fördömmer även homosexuallitet.

Övervägande synder har begåtts av hetrosexuella även i bibeln, det är ganska tydligt!!!

kulturmarxisten:

Det stämmer, men världen kommer snart att gå under.

Tack och lov ja!

kulturmarxisten:

Det stämmer, men det gäller homosexuallitet i samma utsträckning.

Skojar du med mig?!?! Det finns mycket mer hetrosexuella som mår psykiskt dåligt, och som syndar!!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

nice.


   
SvaraCitera
Cyper

Jag höll en debatt i skolan. Vi fick välja ett ämne och sedan presentera det för klassen och sedan var det klassens uppgift att argumentera emot. Ingen fick på förhand veta vad den som presenterade argumenten skulle debattera om.
Jag valde att debattera mot människor som har fel åsikter. Här jag har ett par punker som säger varför. Varje argument är uppdelat i 12 punkter för enkelhetens skull.

Varför bör vi motverka människor med fel åsikter?

1. Fel åsikter riskerar att ta kål på mänskligheten

2. Fel åsikterär inte naturligt

3. Barn till föräldrar med fel åsikter får fel uppväxt och uppfattning om kvinna man mamma och pappa

4. Barn till föräldrar med fel åsikter riskerar att bli få fel åsikter rent genetiskt

5. Barn till föräldrar med fel åsikter riskerar att få fel åsikter utifrån uppfostran

6. Fel åsikter sprider sig i samhället av folk med fel åsikter

7. Bibeln och andra heliga skrifter fördömer fel åsikter.

8. Fel åsikter sprider HIV

9. Fel åsikter gör att vi accepterar beteende som inte är normalt. Om vi accepterar fel åsikter är det inte långt ifrån att vi accepterar pedofili

10. Fel åsikter är skadligt att välja och uttala

11. Det finns en risk att folk med fel åsikter kommer att bryta ner folk med rätt åsikter och kanske t.o.m hämnas på gamla oförrätter

12. Fel åsikter leder till dåligt psyke eftersom de flesta med fel åsikter mår dåligt av p.g.a de har fel åsikter
___________________

FöljdFråga: Ska vi förbjuda folk som har fel åsikter? Och hur ska förbjudet se ut? Vad ska lagen innefatta och hur ska den utformas och varför? Vad är DIN åsikt? Håller du med helt? Delvis? Har du invändningar?

Diskutera!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden flyttad från Forum PLUS/Politik och Samhälle


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråkig tråd.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kulturmarxisten:

Övervägande synder har begåtts av hetrosexuella även i bibeln, det är ganska tydligt!!!

Amen!

kulturmarxisten:

Hetrosexuallaitet är ONDSKA! Satans verk, om vi alla var homosexualla så skulle all synd försvinna. Tänk bara på att synden kom när man och kvinna förenades!!!

Solida, heliga argument.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

[rolleyes]


   
SvaraCitera