Aviseringar
Rensa alla

Att rita eld


Ämnesstartare

Nu har jag suttit en liten stund och ritat en adventsbild. Jag tycker att jag faktiskt fick till elden rätt bra, men tar mr än gärna emot konstruktiv kritik (både på elden och hela bilden). Lite pixlig kvalitet eftersom denna version är i jpg 🙁

Jag inser för övrigt att översta delen på ljuset inte riktigt är i proportion mot ljushållaren. Fixar det någon dag :0

1a advent.jpg


   
Citera
Ämnesetiketter

elden är bra. översta delen av ljuset också.
nedre delen av ljuset och själva ljusstaken är inte lika bra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

internet:

elden är bra. översta delen av ljuset också.
nedre delen av ljuset och själva ljusstaken är inte lika bra.

Okej! Jo, jag kan ju ärligt säga att jag jobbade mest med elden. Understa delen var mer... meh =p


   
SvaraCitera

Jag tycker du skulle kunna ha strakare ljushet och mer intensitet på elden. (:


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

stearinet på själva ljusstaken blev lite fel men resten såg bra ut [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tyckte övredelen va himla bra, men ljusstaken kunde ha varit snyggare, inte för att jag kan det men.. 😛


   
SvaraCitera

Och sen ser föresten perspektivet på den runda toppen av ljuset inte riktigt ut att stämma överens med den runda botten delen av ljuset/ljushållaren. (:


   
SvaraCitera

misfits:

tar mr än gärna emot konstruktiv kritik

Riktigt bra gjort, men själva lågan kan ljusas upp lite grann. Samma med ljuset som sprids. Annars inget fel.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

misfits:

Jag inser för övrigt att översta delen på ljuset inte riktigt är i proportion mot ljushållaren. Fixar det någon dag :0

SaltaKätzchen:

Och sen ser föresten perspektivet på den runda toppen av ljuset inte riktigt ut att stämma överens med den runda botten delen av ljuset/ljushållaren. (:

Tror det var det jag menade när jag skrev det =p var lite trött 🙂

Ok, tack för kritiken allesammans! Will work on it!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

väldigt bra, men har du tänkt påa tt längst ner på lågan är elden blå?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ruunar:

väldigt bra, men har du tänkt påa tt längst ner på lågan är elden blå?

Tack! Jag ritade av en låga och den var inte blå längst ned. Tittade på bilder och där var det inte heller blått :s


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

misfits:

Tack! Jag ritade av en låga och den var inte blå längst ned. Tittade på bilder och där var det inte heller blått :s

ah okej .p den kanske inte är det, jag vet inte. hade för mig det iaf. men väldigt snygg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

misfits:

Tack! Jag ritade av en låga och den var inte blå längst ned. Tittade på bilder och där var det inte heller blått :s

Image


   
SvaraCitera

SaltaKätzchen:

intensitet

vilken e d?


   
SvaraCitera

Fint, eld är svårt vad man än gör det i..

Ja, lågan ska väl vara lite blå, men inget jag reagerade över direkt..


   
SvaraCitera