Aviseringar
Rensa alla

att säga till en ''bästavän'' att man inte vill vara vän mer


Ämnesstartare

Jag har ett problem, jag vill inte vara ''vän'' med min kompis längre, hur på snällaste sätt säger jag det till henne? 
obs. hon är väldigt dramatisk och hon kan börja tjuta och skrika om man säger något fel. 


   
Citera

Säg det bara rakt ut. Jag tycker du är störig och pallar inte med dig längre. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Reeeetooo:
Säg det bara rakt ut. Jag tycker du är störig och pallar inte med dig längre. 

ja men du fattar inte hur mycket skitsnack folk kommer prata om en då.. skolans bitchar kommer hata en.. och det är inte direkt något man vill.. 


   
SvaraCitera

KajsaIvarsson:

ja men du fattar inte hur mycket skitsnack folk kommer prata om en då.. skolans bitchar kommer hata en.. och det är inte direkt något man vill.. 

låt de rinna ut i sanden, trappa ner på kontakten osv 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Reeeetooo:

låt de rinna ut i sanden, trappa ner på kontakten osv 

ja har försökt att bara inte höra av mig men asså hon säger ju det till mig då. det är så lätt för mig att säga här nu att ja inte vill va vän men vi 3 tjejer då, vi bråkar typ hela tiden och ja pallar inte att vara 3 längre. 


   
SvaraCitera

Lämnar detta till alla damer där ute på um, litar på att ni kan sånt här drama!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Reeeetooo:
Lämnar detta till alla damer där ute på um, litar på att ni kan sånt här drama!

haha, men tyvärr så kommenterar ingen tjej.. 


   
SvaraCitera

Är välle bara börja glida ifrån henne. Umgås med andra och ha ursäkter Sover


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blaserad:
Är välle bara börja glida ifrån henne. Umgås med andra och ha ursäkter Sover

jag har och gör det men man vill ju inte såra henne.. det är så svårt. Men jag känner ändå att jag kommer må bättre om vi typ tar en paus ifrån varandra.. Men det kommer bli som sagt så mycket skitsnack om varandra. 


   
SvaraCitera

KajsaIvarsson: jag har och gör det men man vill ju inte såra henne.

Gör du det tillräckligt bra, och under tillräckligt lång tid, kommer hon ju säkert uppfatta det själv som att ni bara gled ifrån varandra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blaserad:

Gör du det tillräckligt bra, och under tillräckligt lång tid, kommer hon ju säkert uppfatta det själv som att ni bara gled ifrån varandra.

ja men hon har gått igenom det med en annan ''bästavän'' för inte så länge sen. Och jag är en sån person som verkligen inte gillar att bråka eller vara ''elak eller såra''. Så hur ska man säga eller göra det på allra bästa sätt? 
Hon gav mig och den andra bästavännen 2 val, att försöka igen och eller typ ta en paus och skita it. Och vi ska höra av oss i morgon och säga det vi vill. Då har jag ju vägen ut.. 


   
SvaraCitera

KajsaIvarsson: Hon gav mig och den andra bästavännen 2 val, att försöka igen och eller typ ta en paus och skita it.

vadå har ni redan kommit fram till att er vänskap inte fungerar?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

blaserad:

vadå har ni redan kommit fram till att er vänskap inte fungerar?

vi har inte bestämt oss än, vi skulle prata mer om det i morgon.. vi vet ju att det inte funkar men vi skulle bestämma om vi vill ge det en till chans och typ försöka eller skita it.. 

känns super tråkigt att förlora henne men ändå... dram hela tiden ju.. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tycker ni att det är värt att förlora en vän man har känt typ hela livet?


   
SvaraCitera

ah om man inte pallar med personen mer 


   
SvaraCitera