Aviseringar
Rensa alla

Att sätta en ny människa till världen


Ämnesstartare

Såg på MTV:s 16 and pregnent, dom som egentligen inte vill/är mogna till att bli föräldrar blir det. Är det rätt för båda familjerna, föräldrarna och barnen?!
Jag har vänner som föröker sej hipp som happ och det tycker jag är fel. Dom flesta är flera år yngre än vad jag är och inte alls redo.
Medans man själv har fast inkomst, hus, partner (som har fast jobb) försöker få barn men inte lyckars..

Vad är rätt och vad är fel att sätta en ny människa till varlden?


   
Citera

Såg också det idag. Blev fett irriterad på människorna.

Jävla white trash.


   
SvaraCitera

Tvångssterilisering av alla människor vore bäst.


   
SvaraCitera

fel i vilket fall som helst finns gott om barn som vill ha föräldrar redan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Om inte unga föräldrar hade fått lov att skaffa barn så hade inte jag kommit till världen. Jag må tycka att man ska mogna men jag är tacksam över att det inte är något måste. Jag är så lycklig över att jag finns.


   
SvaraCitera

Jag tycker det är fel att skaffa barn öht.


   
SvaraCitera

Det är rätt om man vill och klarar av det, inte svårare än så.


   
SvaraCitera

Det är aldrig rätt att skaffa barn. [no-no]


   
SvaraCitera

Det är aldrig fel att skaffa barn, om det vore fel skulle det inte bli några.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finns inget rätt eller fel i att skaffa barn.


   
SvaraCitera

SaraRockHard:

Är det rätt för båda familjerna, föräldrarna och barnen?!

Nej, eftersom:

SaraRockHard:

dom som egentligen inte vill/är mogna till att bli föräldrar blir det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tycker inte att man kan säga att generellt så är det så att alla unga som skaffar barn inte är mogna för det och därför är det fel. allt är induviduellt, men såklart att det är fel om ngn som inte är mogen för det skaffar. men det har inte så mycket med ålder att göra, utan med egen utvecklig. vissa 16 åringar kan ju vara mer mogna på många sätt än en 20 åring. det är olika från person till person


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag påstår inte att ALLA som är unga och skaffar barn gör fel. Är man mogen för sin ålder och känner att man kan ta ansvar för ett litet barn så får dom absolut göra de. Men jag tycker att det verkar mer som att de är "det senaste". (För några år sen var förlova sej "det senaste", även dom som bara hade vart tillsammans i 1 vecka, överdrev kanske men ni förstår poängen)
Det verkar inte som att folk tänker snäppet längre än att ett barn är litet, mysigt och gulligt och har egentligen ingen aning om verkligheten och vilka uppoffringar man då gör som ung förälder.
Kom ihåg att då menar jag inte ALLA men många!


   
SvaraCitera

egoistiskt att skaffa barn överhuvudtaget.


   
SvaraCitera

Jag tror att man tvingas mogna när man skaffar barn i tidig ålder. Tror det är så för de flesta. Men det bästa scenariot är är man har fast inkomst, vuxen och gärna en partner.


   
SvaraCitera