Aviseringar
Rensa alla

att se saker innanför ögonlocken ("cevs")


NEMI
 NEMI

ser sånt rätt ofta. sjukt satans irriterande 🙁


   
SvaraCitera
GraGo

Inte särskilt ofta, däremot så känns det nästan alltid som att jag svävar ut ur min kropp och leviterar högt upp i luften och flyger ut genom universum.

Konstigt,men riktigt kul.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ja, och särskilt mkt när jag solar. alltså riktar ansiktet mot solen utomhus och blundar. Party gillar när mönsterna blir turkosa!!!!!      


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bell:
Ibland ser jag som små lysande, "partiklar" som far runt i hög hastighet.. fast det är när jag har ögonen öppna..

jag också, har läst vad d beror på men minns inte vad det hette.....      


   
SvaraCitera
Bell
 Bell

S3ON:

jag också, har läst vad d beror på men minns inte vad det hette.....      

åhåå, spännande. Det är en typisk sån grej man aldrig skulle säga till nån pga låter tokigt och svårt att förklara. men visst är det som ljuspunkter som far hit och dit?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Bell:

åhåå, spännande. Det är en typisk sån grej man aldrig skulle säga till nån pga låter tokigt och svårt att förklara. men visst är det som ljuspunkter som far hit och dit?

aaa, hittade:

http://www.sankterik.se/sv/sjukdomar-och-besvar/ogonbesvar/flugseende/#tab-1


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag tror inte att jag förstår. Menar du att man ser saker i huvudet - fantasi? Eller menar du att man ser den fysiska världen genom ögonlocken med hjälp av skuggor? Eller menar du något helt annat? Berätta gärna. Det låter intressant. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Chibibbi: Menar du att man ser saker i huvudet - fantasi? Eller menar du att man ser den fysiska världen genom ögonlocken med hjälp av skuggor?

det är former och mönster (ibland väldigt komplexa sådana) som kan framträda innanför ögonlocken när man blundar och håller på att somna. de finns alltså i synfältet, inte som inre bilder.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ibland när jag är trött  och blundar. Sådär mittemellan sömn och vakenhet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fast då är det mer en film som spelas upp för mig


   
SvaraCitera