Aviseringar
Rensa alla

att sitta bredbent


Ämnesstartare

det är många snubbar som gör det

det är jävligt irriterande, jag har min plats och du har din

vad tycker ni om detta? hur hanterar ni det?


   
Citera
Ämnesstartare

Haha hörde något reportage om det någon gång. Rätt intressant företeelse. Var en tjej som hade en blogg som smygfota bredbenta på tunnelbanan 

amsi:
det är många snubbar som gör det

det är jävligt irriterande, jag har min plats och du har din

vad tycker ni om detta? hur hanterar ni det?


   
SvaraCitera
mynona

det spontana intrycket är att de vill hävda sig genom sitt kön. 

men det behöver inte vara medvetet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

http://ungdomar.se/forum/thread/tjejer-som-sitter-bredbent

I den tråden finns klippet


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman:
Haha hörde något reportage om det någon gång. Rätt intressant företeelse. Var en tjej som hade en blogg som smygfota bredbenta på tunnelbanan 

har läst den bloggen!

mynona:
det spontana intrycket är att de vill hävda sig genom sitt kön. 

men det behöver inte vara medvetet

jag tror inte att det är medvetet, det är så inlärt och självklart för många att sitta på det viset.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mynona: men det behöver inte vara medvetet

Jag brukar sitta bredbent men det beror mer på att det är bekvämast för mig än något annat. Om jag dock sitter bredvid någon brukar jag hålla ihop dem men sen kan det hända att de ändå säras oavsiktligt!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ja sittar bredbent så ingen ska sätta dig brevid


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ingen har så stor punga att man inte kan sitta normalt med benen 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det kan vara för att försäkra sig om att diverse sköra delar inte kläms.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Feministtrams. 


   
SvaraCitera
mynona

amsi: jag tror inte att det är medvetet, det är så inlärt och självklart för många att sitta på det viset.

ja

Xisco: Jag brukar sitta bredbent men det beror mer på att det är bekvämast för mig än något annat. Om jag dock sitter bredvid någon brukar jag hålla ihop dem men sen kan det hända att de ändå säras oavsiktligt!

må så vara, men att det är just killar som vanligen tycker det är bekvämt att sitta så verkar ändå lite överdrivet eftersom det ger intryck av att det är bekvämt pga anatomin, vilket inte verkar trovärdigt, för: 

mrman: Ingen har så stor punga att man inte kan sitta normalt med benen

... och jag känner en hel del killar som inte sitter bredbenta och inte finner det obekvämt att ens korsa benen, utan att för den skull behöva ha små kön. En tanke är att män på något sätt förväntas tycka det är obekvämt av ett omedvetet machoideal att vilja förstora sitt kön och sedan tror att de tycker det är obekvämt pga könets storlek trots att de egentligen inte har någon orsak att tycka det. det hindrar förstås inte att man kan tycka det är bekvämt att sitta bredbent och obekvämt att korsa benen av ren vana


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Volvo4life:
Det kan vara för att försäkra sig om att diverse sköra delar inte kläms.

till viss del, men inte så mycket att den andra inte får plats. då får man gå iväg och rätta till penisen.

Xisco:

Jag brukar sitta bredbent men det beror mer på att det är bekvämast för mig än något annat. Om jag dock sitter bredvid någon brukar jag hålla ihop dem men sen kan det hända att de ändå säras oavsiktligt!

det brukar nog vara mest bekvämt för alla. sen förstår jag att en man kanske inte kan sitta med benen i kors om det nu skulle vara så att hans kön råkar ha samma storlek som en bläckfisk, men någon måtta får det ju vara.

mrman:
Ingen har så stor punga att man inte kan sitta normalt med benen 

+1

ennie:
ja sittar bredbent så ingen ska sätta dig brevid

fungerar det för dig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

NiklasW:
Feministtrams. 

jag vill gärna kunna sitta normalt på den plats jag har betalt för.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi:

jag vill gärna kunna sitta normalt på den plats jag har betalt för.

Säg till snubben då! Alternativt ta ett stadigt grepp om pungen och dra så mycket du kan, då lär väl låren åka in.


   
SvaraCitera

jag sitter bredbent

men tar ju ej upp någons plats

det är respektlöst


   
SvaraCitera