Aviseringar
Rensa alla

Att skära sig, bra eller dåligt?


Ämnesstartare

Det finns väldigt många åsikter om att skära sig och inte skära sig.
Jag tycker det är bra, det låter jättekonstigt, men det stoppar ångest och en del (t.ex jag) skär sig för att nt begå självmord. Någon som har en åsikt?


   
Citera

Bättre att behandla källan än symtomen. Det låter inte som en vidare bra eller långvarig lösning.
Är du nöjd med att du skär dig?


   
SvaraCitera

Image


   
SvaraCitera

Bättre att träna i så fall. Ger samma endorfinkick utan ärr eller risk för infektion


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

kaosflicka:

Jag tycker det är bra, det låter jättekonstigt, men det stoppar ångest och en del

Det är ju därför folk skär sig, men klart det är korkat, det borde ju även du förstå. Känner tjejer som idag är mellan 19-22 som idag har det jäkligt jobbigt med de ärren som fyller deras armar.

De får fortfarande svårt att få jobb, de ses ner på och får ständigt konstiga blicka och frågor om något som de gjorde som 13-14 åringar.

Nej det är dumt att göra det.


   
SvaraCitera

kaosflicka:

Någon som har en åsikt?

alltid bra med tjejer som skär sig, har hon väl gjort dåliga val tidigare kanske hon gör dåliga val igen och då har man en chans på att få henne som flickvän

Dold text: Nej men seriously wut?


   
SvaraCitera

att skära sig är dåligt


   
SvaraCitera

Att skära sig är en enkel och kortvarig utväg för att slippa ångest och diversa. Det håller aldrig i längden och det bästa är nog att ta tag i sina problem istället för att hitta temporära lösningar. Att skada sig själv genom att tex skära sig själv blir även ett beroende och svårt att ta sig ut. Man kan faktiskt gämnföra ett självskadebetende med alkoholism, båda är ett beroende och båda är oftast för att lindra ångest.
Att skära sig är rent av idiotiskt, och det kan jag erkänna nu efter att ha kommit ur ett fem års långt självskadebetende, det är inte värt det i längden


   
SvaraCitera

Det är inte bra att skada sig själv.
Sök hjälp, för din egna skull.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Att skära sig är tramsigt. Punkt basta.


   
SvaraCitera
Åtta

Tråden flyttad från Forum PLUS/Övriga diskussioner


   
SvaraCitera

döög:

weed

nice


   
SvaraCitera

Roligare att röka.


   
SvaraCitera

Det är skitbra. Lämnar ju dessutom jättesnygga ärr som du sedan kommer behöva förklara eller täcka resten av livet!


   
SvaraCitera

säger väl för fan sig självt?


   
SvaraCitera