Aviseringar
Rensa alla

Att skaffa barn - En synvinkel


Ämnesstartare

Nu när jag skaffat barn behöver jag aldrig mer vara ensam på en bild. Aldrig mer behöver jag stå i fokus. Det är lättare för mig att umgås med människor, att ta kontakt. Jag känner att jag, genom att ge liv också fått tillbaka liv.

Innan kunde jag vara rädd för att fokuset alltid skulle hamna på mig. Men nu! Nu kan jag alltid styra fokus till min gullunge. Oftast behöver jag inte det. Det är redan där fokuset ofta hamnar ändå.

En sten har släppt från mitt bröst.

Jag.
Mitt barn.

För evigt.

Tack.


   
Citera
Ämnesstartare

Fyll på.


   
SvaraCitera

jag vil linte ha barn en tjej i Rågsved har två barn det är en gammal vän från skolan hon blev gravid när hon var 17år med en kille som var från Bosnien och dem har det svårt med ekonomin och såna grejer så att jag skulle skaffa barn er i princip uteslutet i skrivande läge men förstår vad du menar att det kan var skönt med sällskap och så det blir lättare i sällskaps livet och sociala medier men man får akta sig så inte barnet tar all fokus så man inte har nåt att säga till om liksom. 

/Fabbe


   
SvaraCitera

Har börjat längta mer och mer efter barn, iallafall just en bebis. Älskar tanken av att ta hand om någonting gulligt man älskar mer än allt annat, tillsammans med någon annan (pappan i det här fallet). Skulle också kännas tryggt att få barn med någon man är så kär i, en snygging med bra personlighetsdrag, som barnet skulle få se upp till! Längtar, men inte till min framtida eventuella förlossning. 

Har hela mitt liv varit skiträdd för en vaginal förlossning, så hoppas just nu på ett kejsarsnitt isåfall. HUR SOM HELST, ska oroa mig mer för det när tiden är inne. Kommer bli underbart att få ungar <3


   
SvaraCitera

Fick en tår i ögat av din vackra beskrivning btw :')


   
SvaraCitera

Aww så fint! Längtar tills jag får se en litten mini adaq


   
SvaraCitera

adaq:
Aww så fint! Längtar tills jag får se en litten mini adaq

Men du vill inte bli ung förälder Arg


   
SvaraCitera

Sötbror blev så frustrerad när kaninen inte satt på kommando Hjärta


   
SvaraCitera

schim:

Men du vill inte bli ung förälder Arg

När sa jag det?


   
SvaraCitera

Nu lipar han för att pappan sa att tröjan han fick igår var billig Hjärta
borde gö en tråd om sånthär


   
SvaraCitera

adaq:

När sa jag det?

När jag sa att vi skulle skaffa barn Gråter


   
SvaraCitera

schim:

När jag sa att vi skulle skaffa barn Gråter

Men lilla bby, självklart ska vi ha en liten mini adachim. Blink

Men det var ju du som sa att din mamma förbjöd dig Gråter


   
SvaraCitera

adaq:

Men lilla bby, självklart ska vi ha en liten mini adachim. Blink

Men det var ju du som sa att din mamma förbjöd dig Gråter

hahhaha what nej mamma säger att det är mitt liv, min unge
om hon blev gravid när hon var 17 så kan hon inte säga så mycket... xD


   
SvaraCitera

019linnea: Har hela mitt liv varit skiträdd för en vaginal förlossning,

Kvinnan har fött barn vaginalt sedan människan kom till jorden och med dagens avancerade läkarvård är riskerna minimala samt smärtlindring ej att förglömma.

019linnea: så hoppas just nu på ett kejsarsnitt isåfall.

Trots vår avancerade läkarvård får du dessvärre leva med ett stort jävla fult ärr rakt över magen resten av ditt liv.

När det blir dags för min blivande tjej att föda fram ett barn så skulle jag nog avråda henne från kejsarsnitt och istället råda henne smärtlindring och ge henne allt fysiskt och psykiskt stöd jag kunde ge henne.


   
SvaraCitera

Jodå, en mini-Armagedon.... Det vore något Cool

Vilken fin beskrivning, förresten Tumme upp


   
SvaraCitera