Aviseringar
Rensa alla

Att stå på scen


Ämnesstartare

Mina nerver börjar ge sig till känna. På lördag ska jag vara med och spela på en fest, har aldrig gjort det förut. Jag spelar the guitar. Fi fan, tänk om en sträng går eller jag trillar av stolen eller är för full eller vad fan som helst. As-nervös.


   
Citera
Ämnesstartare

//The ultimate careface


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är ju det som är charmen med lajvmusik. När strängen går av och man fortsätter lira skrattandes, eller när man frågar publiken vilken tonart låten går i och glömmer av texten [y]

Kanske inte lika charmigt om det är på Stadsteatern och folk är där för att enbart njuta av musiken. Men är folk där för att ha trevligt är det bara kul. Dessutom händer detta ytters sällan.

Du har inget att oroa dig över! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

//The ultimate careface

[bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

//The ultimate ugly all day-face

Oh really.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

GoodbyeKitty:

Oh really

Jag har aldrig påstått motsatsen,så wow,vilket käftsvar,verkligen.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ett tips: ha med en extra gitarr ifall det händer

nervositeten försvinner när du går upp på scen =)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tözen:

Jag har aldrig påstått motsatsen,så wow,vilket käftsvar,verkligen.

Tönt. Uppenbarligen bryr du dig ändå eftersom att du bemödade dig med att svara på inlägget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

fnizz


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Stephen:

Ett tips: ha med en extra gitarr ifall det händer

Jag tror att det ska finnas gitarrer där, för ett annat band ska uppträda senare på kvällen och vi kunde nog låna deras en liten stund när vi trubadurar. Heh. Tack för tipset ändå!


   
SvaraCitera
Åtta

GoodbyeKitty:

är för full

Det är ju ganska enkelt avhjälpt. Låt helt enkelt bli att dricka innan ni ska spela. [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Det är ju ganska enkelt avhjälpt. Låt helt enkelt bli att dricka innan ni ska spela.

Ja, jag kommer nog hålla igen tills vi är färdiga i alla fall. [bigcheers]


   
SvaraCitera

GoodbyeKitty:

Mina nerver börjar ge sig till känna. På lördag ska jag vara med och spela på en fest, har aldrig gjort det förut. Jag spelar the guitar. Fi fan, tänk om en sträng går eller jag trillar av stolen eller är för full eller vad fan som helst. As-nervös.

Man tänker alltid mer och bekymmrar sig om saker i onödan. Man ska försöka vara positiv och om något ändå skulle gå fel "So what!" man lär sig av sina misstag och jag har varit med om en massa sådana här saker. En gång när jag spelade gitarr akustiskt och det var andra som skulle sjunga till det så lossnade plötsligt en sträng, jag tänkte att det är itne så farligt så jag frotsatte spela (det lät inte lika bra men jag gjorde det bästa av det) sedan lossnade en till sträng så jag fick komma på lite nya ackord o.s.v. medan jag spelade.

Så om det skulle gå fel så är det bara vila, ta nya tag och försöka göra det bättre nästa gång.


   
SvaraCitera

Öva som fan innan och drick inte alkohol. Utsätt dig för det igen och igen oavsett hur det tidigare gått, så får du efter ett tag lite scenvana, ska du se.

Mina kompisar säger att äta bananer fungerar eftersom att de då får energi till att ta hand om nervositeten[confused] men det luktar mest placebo tycker jag. Du kan ju testa.


   
SvaraCitera

Hendrix brukade tydligen tugga lakristuggummi för att lugna nerverna. Jag känner på mig att det hade med själva tuggandet att göra, eftersom det på något vänster avleder lite av ditt fokus från själva publiken. Fungerar lite som ett fysiskt mantra... typ. Testa det om du känenr för det [y]


   
SvaraCitera