Aviseringar
Rensa alla

Att starta eget företag. Ge mig tips!


Ämnesstartare

Jag och min syster funderar, helt seriöst, på att starta ett eget företag. Varken hon eller jag är ett dugg utbildade inom handel/ekonomi m.m.

Vi har kommit på värsta affärsidén som vi båda tror starkt på, MEN hur, när och vart börjar man?
Eftersom våran idé är så pass bra vill jag inte avslöja för mycket heller så någon annan snor den liksom. Men vi är sugna på att öppna en butik, så mycket kan jag säga. Och det kommer rikta in sig på människor med hundar/katter.

Summan av kardemumman, bidra gärna med egna eller andras erfarenheter, vad ska man börja med, affärsplan osv.

[cheers]


   
Citera
tigr
 tigr

bitterfittan:

Summan av kardemumman, bidra gärna med egna eller andras erfarenheter, vad ska man börja med, affärsplan osv.

låna inte pengar av juggar.

been there, done that


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

tigr:

låna inte pengar av juggar.

nejdå ingen fara. Om det skulle bli så vänder vi oss antagligen till familjen ...


   
SvaraCitera
tigr
 tigr

bitterfittan:

familjen

[chocked]
det största nätverket i hela den svenska undre världen just nu?
avstå


   
SvaraCitera

för katter och hundar.. hmmmmmmmmm. vad kan det vara...hmmmmmmmmmmmm


   
SvaraCitera

bitterfittan:

Summan av kardemumman, bidra gärna med egna eller andras erfarenheter, vad ska man börja med, affärsplan osv.

Verksamt.se
Nyforetagarcentrum.com
​Arbetsförmedlingen.se
​Skatteverket.se
Startaegetinfo.se


   
SvaraCitera

vända papper är riktigt skittråkigt och tar betydligt mer tid än man kanske anar. Det är väldigt enkelt att man skjuter det fram för sig och står med hela företaget i en icakasse när man ska till revisorn.

Det finns mycet tipps på internet som MDAHs läkar.


   
SvaraCitera
Bakric

OF 5:

vända papper är riktigt skittråkigt och tar betydligt mer tid än man kanske anar. Det är väldigt enkelt att man skjuter det fram för sig och står med hela företaget i en icakasse när man ska till revisorn.