Aviseringar
Rensa alla

Att svimma, Hur e det??


skönt och coolt


   
SvaraCitera

Har svimmat en gång, det kändes som att vara fast i en dröm och allt bara snurrade.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det blir svart , sen när man vaknar ligger man ner och undrar va fan man ligger där för ....


   
SvaraCitera

aså vaaaaa


   
SvaraCitera

Jag svimmade typ när jag stått på händer i fem minuter mot en vägg, och stod upp igen, så blev det svart p.g.a allt blod i huvudet [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Har nån av er nån ide på hur man gör så man svimmar??[wink]


   
SvaraCitera

Är inte så speciellt. Jag börjar kallsvettas, blir darrig, det piper i öronen och jag förlorar stegvis synen. Sen vaknar man upp på golvet och undrar hur fan man hamnade där.

Kristian97:

Har nån av er nån ide på hur man gör så man svimmar??[wink]

Varken ät eller drick på någon dag så ska du se att du svimmar tillslut. Lycka till! [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Under svimningen (och strax innan), när hjärnan ännu inte fått tillräckligt med blod, uppstår en euforisk 'känsla'.

Men många tycker känner nog ett visst obehag strax innan och efter en svimning. Särskilt kanske när man inte är med på det.


   
SvaraCitera

sluta uppmuntra den lilla idioten, är inte ett dugg roligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag är en galen jävel som vill göra allt så bara babla upp ideer och sånt. [wink]


   
SvaraCitera

Det är en jävligt dum grej att göra för det första, men... Vi körde den leken i skolan i omklädningsrummet efter idrotten och det sista jag kommer ihåg innan jag svimmade är att jag ropade "jag vill inte!" och sedan vaknade jag upp. Tydligen hade jag stått och flaxat med armarna och ylat: "För vi ska dansa i neon, på vår resa genooom natten!" Öh. [confused] Hur det kändes vet jag inte. Ingenting?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ok. men tack ändå


   
SvaraCitera

Kajin:

det är inget kul, händer mig ofta pga lågt blodtryck, man kanske reser sig upp och går iväg en bit och helt plötsligt svartnar allt och när man vaknar upp igen så ligger man på golvet och har slagit sig någonstans


   
SvaraCitera

Det är inte speciellt kul. det inleds med att det snurrar i skallen och därefter svartnar det för ögonen. Man känner hur medvetandet förvinner och att man förlorar kontrollen över musklerna varefter man vaknar upp och inte förstår vad som har inträffat. Man har minnesluckor av dagen i övrigt.


   
SvaraCitera

Det är lajbans, men inte om man ramlar med huvudet före. [blush][sad]


   
SvaraCitera