Aviseringar
Rensa alla

Att ta sig ur en djup depression


HelylleHerman:

vad photoshopar du då?

du kan se det på mitt album[cute]

HelylleHerman:

men det är ofta de smarta som mår sämst. dum och lycklig, som man säger

sí.
såg några fina rader en gång:
"En del är för dumma för att ha ångest, det är smart" ;d

HelylleHerman:

ångest och depp är något som förföljer många som är runt 15.

har haft sedan jag var väldigt liten, under 10.
visste inte vad det hette då eller vad det var, förstod inte, men har alltid kännt känslan & accepterat den mer & mer med tiden då jag vet att jag alltid, ngn gång efter ångesten, kmr le igen[cute]

HelylleHerman:

var inte längesen jag själv var där, och då kändes det inte direkt som att man hade mycket att vara glad för.

naw, liten da :(<3 kram
tur att du inte mår dålig nu da :)!

HelylleHerman:

tror det är brist på erfarenheter som gör att man tycker att saker är värre än det är.

Väldigt olika där med.
Det har typ med tankesättet att göra, hur man väljer (en del stackare kan ju inte välja hur de vill tänka) att tänka - vilket perspektiv man ser saker från.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

hehe.. nja, det beror på.
fick mitt ex att böla så var tsmns nåra månader till för att ge personen tid osv.. Blev dumpad.. & fick nån vecka efter förklaringen "ville visa hur det känns" -.-'

vad fan.. hur fick dyu honom att böla? om det var för att du lämnade honom, så ska du försöka ignonera det.. blir bara värre ifall du drar ut på något som du redan vet kommer ske

dumma flicka [surprised]

sedan var han en röv som gjorde en sån sak för att hämnas med. man gör inte slut med någon för att göra personen ledsen (man borde inte göra det iaf)

detberorpå:

men avvaktar & avviker lite i början när jag tappat intresset & vill att h*n ska känna detsamma, fungerar inte det blir jag fett kylig & lite kaxig[sad]

ja du, det beteendet känner m,an igen (inte bara från andra, sig själv också). egentligen ne riktigt dålig grej att göra. man borde istället leta upp vad som är intressant istället. hittar man inget, så vet man vad man ska göra.

detberorpå:

Neh.. Man känner sig så djävla taskig ;s
Vad tänkeru göra da?

vad jag tänkte göra? hm...
vet inte riktigt, få henne att må skit över den hon är.
men har aldrig funkat, har alltid blivit ledsen själv när hon började gråta [crazy] jävla dumt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

du kan se det på mitt album[cute]

får ta mig ett kik när internetet inte cpar så som det gör nu [mad][mad][mad]

detberorpå:

naw, liten da :(<3 kram
tur att du inte mår dålig nu da :)!

haha :)<3
om jag mår bra idag? jaaa du, det kommer och går 🙂

detberorpå:

har haft sedan jag var väldigt liten, under 10.
visste inte vad det hette då eller vad det var, förstod inte, men har alltid kännt känslan & accepterat den mer & mer med tiden då jag vet att jag alltid, ngn gång efter ångesten, kmr le igen[cute]

ofan [tard]
vad tänker man på som 10-åring liksom?
fast klart, tjejers hjärnor utvecklas väl fortare eller något, och ångest kanske man har bara för att ha det?
sitter man på frågor som man inte finner svar till, så är det väl lätt att man blir lite cp av det
-------------
råkade skicka inlägget innan i fel tråd hahaha, [smile][smile][smile][shake][shake][shake][shake][surprised][surprised]


   
SvaraCitera

HelylleHerman:

om jag mår bra idag? jaaa du, det kommer och går 🙂

Menade den senaste tiden, antar dock att den frågan skulle få samma svar :p
ah, berg&dahlbanan som en psykolog beskrev det som[crazy]

HelylleHerman:

vad tänker man på som 10-åring liksom?

Ahdu, säg det[shake]
tänkte inte på livet så mycket.. Tänkte mer typ vad en TV vad gjord av.. Minns den natten ja låg & tänkte på det. Tänkte typ att det ebstod av massa sladdar & ett stort minne sen frågade jag "men vad består sladdarna & minnet av?" & förklarade masa tänkbara resonemang/hypoteser för mig sj & tminns att jag fick bild av en sten xD avslutade allt där haha.. Tänkte sjukt långt som barn[shake] är väldigt långsynt[crazy]

HelylleHerman:

fast klart, tjejers hjärnor utvecklas väl fortare eller något, och ångest kanske man har bara för att ha det?

Jo, killar brukar väl känna ångest typ ~19-24 :p? medan tjejer börjar typ från 13/14-17/19? äh vet inte.. Men tjejer mår nog sämst under tonåren & som sagt killar utvecklas senare av ngn, för mig, okänd anledning[crazy]

HelylleHerman:

sitter man på frågor som man inte finner svar till, så är det väl lätt att man blir lite cp av det

jo, som jag förklarade där ovan[crazy]

HelylleHerman:

råkade skicka inlägget innan i fel tråd hahaha,

ah såg det! trodde det var jag som hade svarat på fel haha blev fett besviken orkade inte kopiera allt, funderade typ på att logga hahaha[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

Tänkte sjukt långt som barn[shake] är väldigt långsynt[crazy]

hahaha vilken liten filosof.
men ungar är såna. mina kusiner brukar driva mig till vansinne med alla sina frågor om hur allt i världen funkar [surprised]

detberorpå:

Jo, killar brukar väl känna ångest typ ~19-24 :p? medan tjejer börjar typ från 13/14-17/19? äh vet inte.. Men tjejer mår nog sämst under tonåren

ångest började jag få... ja du, vet inte.
har inte det längre iaf 🙂 inte som ajg tänker på iaf.

detberorpå:

som sagt killar utvecklas senare av ngn, för mig, okänd anledning[crazy]

hrm hrm, försöker du antyda att kilalr är mer korkade än tjejer? [mad][mad][mad]

detberorpå:

funderade typ på att logga hahaha[crazy]

du ska alltså, för första gången, logga ut före mig? [wink]


   
SvaraCitera

HelylleHerman:

mina kusiner brukar driva mig till vansinne med alla sina frågor om hur allt i världen funkar

ah, mig med.. Men det är idiotiska frågor.. Sådant som jag listade ut när jag var liten haha nerå men typ.. Dumma frågor ;s
minns en på dagis frågade en praktikant "vet du hur det känns att dö?" -.-' tjafasde om det då loool minns hahah ja ba "man kan ju dö olika" hahah sa precis sådär 😛 sa fel haha & fick heller inget svar tbx :p tror inte han förstod mitt svar[crazy][crazy]
Men en del barn verkar ba korkade.. Blev arg på nåra som på fullaste allvar trodde att man blev Platt som en pankaka om man blev överkörd av en bil[crazy]

HelylleHerman:

har inte det längre iaf 🙂

Det är bra 🙂
men kan du inte typ tänka tbx på saker du skäms över? Typ tänka "Omg kan fan inte visa mig för henne/honom mer"?

HelylleHerman:

hrm hrm, försöker du antyda att kilalr är mer korkade än tjejer?

Nja.. Vissa, men bara ett tag[crazy] - senutvecklade.. Tror att majoriteten av killarna utvecklas senare är tjejerna, har även hört det.

HelylleHerman:

du ska alltså, för första gången, logga ut före mig?

HAHAHA
nää tror inte det blir så[cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

Blev arg på nåra som på fullaste allvar trodde att man blev Platt som en pankaka om man blev överkörd av en bil[crazy]

hahaha jag tycker det är störtskönt att lura småbarn att sånt verkligen händer. får mig att känna mig stor och smart [cool]

detberorpå:

Det är bra 🙂
men kan du inte typ tänka tbx på saker du skäms över? Typ tänka "Omg kan fan inte visa mig för henne/honom mer"?

hm, inga speciella händelser kanske, men jag vet att jag tänkte så DÅ, men värre saker händer idag utan att jag tänker det minsta på att ajg är bortgjord :).

har väl med det jag sa innan att göra: man har så lite erfarenheter, att man blåser upp händelser kring sig till större än vad det är. när man blir äldre tycker man att det är mer okej att göra bort sig ibland.
beror ju helt på vad som menas med [censur]

Antar att du tänker så, eftersom du frågar 🙂
något du vill dela med dig av? 🙂

detberorpå:

Nja.. Vissa, men bara ett tag[crazy] - senutvecklade.. Tror att majoriteten av killarna utvecklas senare är tjejerna, har även hört det.

killar är senare med att utvecklas, så är det (förutom jag, som alltid varit lite mer utvecklad och lite mer smart än andra [cool])

detberorpå:

HAHAHA
nää tror inte det blir så[cute]

jag ska stanna uppe hela natten jag [badgrin]


   
SvaraCitera

HelylleHerman:

jag ska stanna uppe hela natten jag [badgrin]

ser så ut för mig med[party] är dock rädd för att slockan vid 14 :p

HelylleHerman:

(förutom jag, som alltid varit lite mer utvecklad och lite mer smart än andra )

seriöst? 😮

HelylleHerman:

Antar att du tänker så, eftersom du frågar 🙂
något du vill dela med dig av? 🙂

ah, tänkte skriva med en liten historia om mig sj igen men tyckte det blev lite för mkt snakk om mig sj hahaha[rolleyes][crazy]

HelylleHerman:

men värre saker händer idag utan att jag tänker det minsta på att ajg är bortgjord :).

Sådant där, att man struntar i det, kan ju ha med
1. ointelligens att göra
2. självförtroende att göra
3. ngt annat (?)
eller hur ;o? du har nog bra sjförtroende & drf kan du förbise pinsamma saker du gjort. Eller så eru ba megahäftig & tråkig & gör sällan ngt pinsamt[crazy] fast man kan ju göra pinsamma saker omedvetet ;o & drf böru va ointelligent om du ej kmr på dig sj.
Typ.
åh nue ja förvirrad återigen :p

HelylleHerman:

man har så lite erfarenheter, att man blåser upp händelser kring sig till större än vad det är.

ah, sant. Men som vuxen kan man ju ha ångest & vara deppig pga andra saker än pinsamma saker, eller hur?

HelylleHerman:

får mig att känna mig stor och smart

haha, jag har lust att örfila dom & säga "måru bra?" lol[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

ser så ut för mig med[party] är dock rädd för att slockan vid 14 :p

ofan :9 varför sover du inte då?
jag hade tänkt att ställa tillbaka dygnet. kommer nog tuppa av senare idag jag med, dessvärre 🙁

typ det svåraste som finns att ställa tillbaka dygnet :O

detberorpå:

seriöst? 😮

ja, om jag får säga det själv [cool]
hade iaf hår på snoppen före många, men intelligensen kanske inte sitter där? [blush][wink]

detberorpå:

ah, tänkte skriva med en liten historia om mig sj igen men tyckte det blev lite för mkt snakk om mig sj hahaha[rolleyes][crazy]

äh, om du orkar så gör det bara. bara bra att något håller mig vaken [y]<3

detberorpå:

eller hur ;o? du har nog bra sjförtroende & drf kan du förbise pinsamma saker du gjort. Eller så eru ba megahäftig & tråkig & gör sällan ngt pinsamt[crazy] fast man kan ju göra pinsamma saker omedvetet ;o & drf böru va ointelligent om du ej kmr på dig sj.
Typ.

megahäftig, det är nog det som stämmer bra in på mig [cool]

nej men seriöst så handlar det väl mer om att man inser att det inte är så farligt. om man gör bort sig lite på en fredag, så går man hela helgen och undrar "fan vad dum jag var, de lär tycka jag är en idiot". sedan träffas man igen på måndag, och ingen verkar reagera över det som hänt alls.
och efter att det har hänt ett par ggr, så slutar man till slut tänka på vad man gjort.

samtidigt så får man ju tänka lite på hur man själv tänker när någon annan gör något pinsamt. inte går man runt och tänker att det är en stor idiot osv?
och varför skulle någon tänka annurlunda än dig? [smile]

detberorpå:

ah, sant. Men som vuxen kan man ju ha ångest & vara deppig pga andra saker än pinsamma saker, eller hur?

mjo klart man har. och visst kan man ha ångest över pinsamheter med, men då har ordet "pinsam" en helt annan nivå.
antar att min gamle vän har ångest över att han försökte sno sin bäste kompis tjej, till exempel? [smile]

detberorpå:

haha, jag har lust att örfila dom & säga "måru bra?" lol[crazy]

hemsk snällis [wink]


   
SvaraCitera

HelylleHerman:

varför sover du inte då?

Väntade på Henne -.- hon somnade dock så jag sket i att sova, var för djävla sur[crazy]

HelylleHerman:

jag hade tänkt att ställa tillbaka dygnet. kommer nog tuppa av senare idag jag med, dessvärre 🙁

OK, vi lovar varann & oss själva att detta blir den sista sena natten, ok :)?

HelylleHerman:

hade iaf hår på snoppen före många, men intelligensen kanske inte sitter där?

kuken* hetere[cute]
haha lite av intelligensen.. Iaf då ni avgör när en tjej är snygg & så (; den avgör ju liksom när ni är kåta, då behöver ni inte tänka så mycket på det[wink]typ iaf[cute]

HelylleHerman:

om du orkar så gör det bara. bara bra att något håller mig vaken <3

[party]
Ibland när jag sitter själv inne på mitt rum & tänker/fantiserar/Filosoferar så kan typ pinsamma minnen hoppa fram & då viskar jag "ah nääää/åh neej" & håller för mitt ansikte[crazy]

HelylleHerman:

och efter att det har hänt ett par ggr, så slutar man till slut tänka på vad man gjort.

Sant, men jag tror att det sätter sig håradare om man är rädd för att bli retad/har dålig sjförtroende/vart med om riktigt hemska/pinsamma saker.. & sen hare ju med intelligensen att göra ibland.. Att man inser att man verkligen gjorde något dumt.

HelylleHerman:

inte går man runt och tänker att det är en stor idiot osv?

Jag gör faktsikt det, lol, kan sitta & snakka omnågot som någon sagt för typ 1 år sen till kompisr & vi typ skrattar & allt haha[crazy]

HelylleHerman:

och varför skulle någon tänka annurlunda än dig?

Tänker så, sen minns man också en del blickar från då man gjorde bort sig.. :p

HelylleHerman:

antar att min gamle vän har ångest över att han försökte sno sin bäste kompis tjej, till exempel?

Vilken idiot 🙁 ni har ingen kontakt längre va ?
btw, har för mig att du berättat ngt liknande förut.. Visst vare du som berätta om samma grej?

HelylleHerman:

hemsk snällis

Är en idiot ibland :p
men jag förstår mig sj så jag förlåter mig själv[crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

detberorpå:

OK, vi lovar varann & oss själva att detta blir den sista sena natten, ok :)?

okej då [y]

detberorpå:

kuken* hetere[cute]
haha lite av intelligensen.. Iaf då ni avgör när en tjej är snygg & så (; den avgör ju liksom när ni är kåta, då behöver ni inte tänka så mycket på det[wink]typ iaf[cute]

hahaha, då blir man ju snarare dummare av det, om den gör så att man slipper tänka på vem som är snygg 😉

detberorpå:

Ibland när jag sitter själv inne på mitt rum & tänker/fantiserar/Filosoferar så kan typ pinsamma minnen hoppa fram & då viskar jag "ah nääää/åh neej" & håller för mitt ansikte[crazy]

hahaha jo men det gör ju jag med. skulle tro att alla gör det mer eller mindre.
men jag gräver inte ner mig på samma sätt som innan, när jag var i din ålder 😉

detberorpå:

Sant, men jag tror att det sätter sig håradare om man är rädd för att bli retad/har dålig sjförtroende/vart med om riktigt hemska/pinsamma saker.. & sen hare ju med intelligensen att göra ibland.. Att man inser att man verkligen gjorde något dumt.

jo men retad får man ju räkna med att bli. 🙂
det är ju skillnad att nästan må dåligt och tro att folk inte vill ha med en att göra, än att folk retas för man varit en klant 🙂

detberorpå:

Jag gör faktsikt det, lol, kan sitta & snakka omnågot som någon sagt för typ 1 år sen till kompisr & vi typ skrattar & allt haha[crazy]

ja, emn ni tycker väl inte illa om personen för det?

detberorpå:

Tänker så, sen minns man också en del blickar från då man gjorde bort sig.. :p

äsch, de ger dig säkert blickar av annan anledning 😉

detberorpå:

Vilken idiot 🙁 ni har ingen kontakt längre va ?
btw, har för mig att du berättat ngt liknande förut.. Visst vare du som berätta om samma grej?

aa har tagit upp det några ggr 🙂

detberorpå:

Är en idiot ibland :p
men jag förstår mig sj så jag förlåter mig själv[crazy]

[y]bra där! inse att du är en idiot, och förlåta dig själv! två bra egenskaper 😉


   
SvaraCitera

HelylleHerman:

detberorpå:

Adda på msn lr nåt. [tired]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

daisy:

Adda på msn lr nåt. [tired]

vill att du ska kunna läsa det ju


   
SvaraCitera

HelylleHerman:

vill att du ska kunna läsa det ju

Är inte intresserad.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

daisy:

Är inte intresserad.

ljug inte [sad]


   
SvaraCitera