Aviseringar
Rensa alla

Att ta ut en betald flyttdag


Ämnesstartare

Tjo!

Från och med 1/9 kommer jag inte vara anställd av ett bemanningsföretag utan jag blir övertagen till företaget jag varit inhyrd hos. Grejen är den att jag ska flytta 2/9 och nu när jag är anställd av bemanningsföretaget har jag inte rätt till någon flyttdag men det har jag om jag är direktanställd (vilket jag blir 1/9). Jag skulle behöva ta ut en flyttdag antingen 2/9 eller 3/9 men vågar inte ansöka om det pga känns väldigt konstigt om det är det första jag gör som direktanställd. Ledsen Hur skulle ni gjort?


   
Citera
Ämnesstartare

Du har ju arbetat åt samma företag som konsult tidigare så är inget konstigt med att ansöka om flyttdag. Skillnaden är ju bara att du är anställd av företaget du jobbar åt och inte konsultföretaget.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

berätta hur det är!

(hade själv  inte heller vågat  Rodnar, har rätt till 7 dagars ledighet men vågar inte ens tänka på det)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

mrman: Du har ju arbetat åt samma företag som konsult tidigare så är inget konstigt med att ansöka om flyttdag. Skillnaden är ju bara att du är anställd av företaget du jobbar åt och inte konsultföretaget.

Alltså jag vet, men det känns så himla konstigt... Typ som att jag använder alla förmåner första dagen.

kukoxo:

berätta hur det är!

(hade själv  inte heller vågat  Rodnar, har rätt till 7 dagars ledighet men vågar inte ens tänka på det)

Ja, funderar på det. Har ändå en jättebra gruppchef, kan nog prata med henne. Känns lite douchigt bara....... Vet inte varför egentligen, jag har ju rätt till den.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

turtle: Alltså jag vet, men det känns så himla konstigt... Typ som att jag använder alla förmåner första dagen.

Ja men det råkade ju sammanfalla. 


   
SvaraCitera