Aviseringar
Rensa alla

Att tänka att man är dum ofta = att man är dum?


xparn:

Är jag dum om jag tänker att jag är dum, eller gör det mig dum?

Det flesta ser sig nog som dumma någon gång ibland. Att du tror att du är dum behöver inte betyda att du är det, det beror väl på vem du jämför med.

Jag tror inte att ditt största problem är din intelligens utan ditt självfötroende, men sånt går att öva upp! [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

Jag tror inte att ditt största problem är din intelligens utan ditt självfötroende, men sånt går att öva upp! [y]

Mjae.. dock märkt att med åren har det blivit bättre... lär vara helt ok vid 25 års åldern 🙁[ops]


   
SvaraCitera

xparn:

. lär vara helt ok vid 25 års åldern 🙁[ops]

du får träna så går det kanske snabbare? 😉


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Blivande_japan:

du får träna så går det kanske snabbare? 😉

[surprised][chocked][tired][bigcheers]


   
SvaraCitera

xparn:

[surprised][chocked][tired][bigcheers]

ditt självförtroende alltså...


   
SvaraCitera

Fast ändå...

Rodja:

Du är dum.

Puck:

Min familj skämtar om att jag är dum i huvudet.

Dom skämtar inte.

Rodja:

Du är

Också

Rodja:

dum.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Inte dum. Men dåligt självförtroende. Med bra självförtroende kan en idiot få andra att tro att man är motsatsen. [cheers]


   
SvaraCitera

Du är nog mest nervös när du är bland andra.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sculptura:

Inte dum. Men dåligt självförtroende. Med bra självförtroende kan en idiot få andra att tro att man är motsatsen. [cheers]

Mjo .. 😛

Necessity:

Du är nog mest nervös när du är bland andra.

Ja. Den enda jag kan vara mest mig själv är med min vän som jag känt sedan födseln.. (No joke).

Är det ovanligt att jag känner så? att jag bara kan vara nästan 100% öppen mot en person och det är min "bästa" vän.


   
SvaraCitera

xparn:

Är det ovanligt att jag känner så? att jag bara kan vara nästan 100% öppen mot en person och det är min "bästa" vän.

Inte ett dugg. Det lär nog bara vara ett fåtal som verkligen kan vara sig själv bland alla andra. Alla är osäkra på något sätt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nej, det betyder bara att du omedvetet (och medvetet förstås) letar efter allt som kan tyda på att du är dum i stället för att koncentrera dig på det positiva - det som en annan kanske ser som en petitess ser du som värsta grejen.

Själv är jag drabbad av dåligt självförtroende och bygger upp min värld därefter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera