Aviseringar
Rensa alla

Att tänka innan man pratar


Paseo
Ämnesstartare

Jag tror inte jag har den förmågan.
Sitter i skolan nu ensam med min lärare på Engelska C lektion pga alla andra elever ligger och sover som jag också hade kunnat göra om jag visste det [mad]

Det kom en elev som ville veta provresultat.
Min lärare sa: "Är det okej om jag går ner en stund med henne?"
Jag säger: "Ahhh det är jätteokej för då kan jag sova en stund!"
Det var vad jag tänkte men givetvis inte något jag borde sagt.

Och för någon vecka sedan mötte jag en amerikan som berättade att han var 100% turk egentligen, varpå jag säger "Alla turkar är fula!!!" utan att tänka. Han var dessutom attraktiv.

En annan sak är att jag hatar min systers fästman. Så tex varje gång hon säger att han kommer och hälsar på säger jag "NEEEEEEEJ!" och sekunden efter skäms jag som bara den. Och igår berättade hon om en dum sak som han hade gjort, och direkt sa jag "ååhhh förstås den typen alltså!!"

Ja, det finns massa mer exempel.

Jag kommer liksom till mitt sanna förnuft ganska så direkt efter jag sagt dessa idiotiska saker. Jag slår näven mot munnen och ser chockerad ut, vilket avslöjar mig ganska bra, inte sant?

Jaa vad vill jag med detta. Undra om jag är ensam kanske?! Eller om det går att lära sig att tänka efter någon enstaka gång?1 Hur behärskar man sig? Verkar som jag är socialt inkompetent, va?! [rolleyes]


   
Citera

tänker allti innan jag talar. Är skapt så


   
SvaraCitera
Paseo
Ämnesstartare

mmhh du har tur inte jag [sad]


   
SvaraCitera

finns många fördelar med att inte tänka också. samtal blir mycket roligare med spontanitet.


   
SvaraCitera
sincan

OF 5:

tänker allti innan jag talar. Är skapt så


   
SvaraCitera
Paseo
Ämnesstartare

jaa ibland kan jag skratta i efterhand men inte kul om man avslöjar något hemligt eller sårar någon osv osv [crazy]


   
SvaraCitera
höna

tänker alltid innan jag säger något, iallafall i nyktert tillstånd.

när jag är full gör jag nog inte det.


   
SvaraCitera

Hahaha, skrattade åt dina små fail. Uppdatera gärna tråden med mera sånt du säger. Gjorde mig glad. [blush]


   
SvaraCitera
Paseo
Ämnesstartare

Doubt:

Hahaha, skrattade åt dina små fail. Uppdatera gärna tråden med mera sånt du säger. Gjorde mig glad.

Ahhh alltid roligt att det kan glädja någon så det inte bara var katastrofalt onödigt [crazy]


   
SvaraCitera

Det där var väl ingenting särskilt upprörande såna där kommentarer slänger jag ur mig 34 st per dag typ. Skit samma.


   
SvaraCitera
Paseo
Ämnesstartare

dazed:

Det där var väl ingenting särskilt upprörande såna där kommentarer slänger jag ur mig 34 st per dag typ. Skit samma.

Du låter nästan arg!!
Hahahaha.


   
SvaraCitera

Tre sekunders-regeln! Vänta tre sekunder innan du talar. Funkade för Sheldon, som nu är gay, om jag ej minns fel.

Och nej, jag säger aldrig vad jag egentligen tänker så det är inget problem för mig.


   
SvaraCitera
Paseo
Ämnesstartare

Hmm okej ska börja öva på den där 3-sekundersgrejen. Kan lika gärna göra det innan allt jag ska säga så det fastnar.

Min lärare frågade mig nu om det går bra, "har inte jobbat så mycket!! eller jag menar, jo det har jag ju menn ah du fattar..."


   
SvaraCitera

Råkade säga "förlåt, jag kan inte tänka för jag är alldeles för bakfull" förra veckan, sista dagen på min praktik.


   
SvaraCitera

Sedan finns det sådana som jag som alltid tänker innan de pratar men ändå lyckas säga dumma saker. 🙂


   
SvaraCitera