Aviseringar
Rensa alla

Att tårta politiker


Ämnesstartare

nej det är inte ok attkasta tårta på folk


   
SvaraCitera

Ja vad fan, kasta om du är missnöjd


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Istechetvåpunktnoll:
Ja vad fan, kasta om du är missnöjd

Snart kastar ganon tårta på någon admin... inte ok 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

V.J.: ......

Lika inför lagen?

Läste att brottsrubriceringen är ofredande och ger böter eller fängelse upp till 1 år. Här kommer min fråga... den som tårtar en politiker får h*n samma straff som om han tårtade ex dig eller mig eller kungen? Kungen har väl för övrigt blivit tårtad för något år sedan om jag inte minns fel.

Eller - får den som tårtar dig eller mig ett grövre straff eftersom vi inte är några offentliga personer? En politiker eller kungen borde ju nästan räkna med att det är större risk att han blir tårtad på grund av politiska meningsskiljaktigheter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ghostwriter: n politiker får h*n samma straff som om han tårtade ex dig eller mig eller kungen? Kungen har väl för övrigt blivit tårtad för något år sedan om jag inte minns fel.

en vanlig människa och kungen ses ju dock inte som likvärdiga


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

onödigt

slösa mat på idioter.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: en vanlig människa och kungen ses ju dock inte som likvärdiga

Inför lagen borde det inte vara någon skillnad. Däremot kan inte kungen själv eller hans familj åtalas eller dömas då de har åtalsfrihet om jag inte minns fel.
Men frågan gäller ju om någon tårtar mig, en politiker eller kungen om den som tårtar får samma straff? Eller om lagen ser det allvarligare att tårta kungen än att tårta mig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

ghostwriter:

Inför lagen borde det inte vara någon skillnad. Däremot kan inte kungen själv eller hans familj åtalas eller dömas då de har åtalsfrihet om jag inte minns fel.
Men frågan gäller ju om någon tårtar mig, en politiker eller kungen om den som tårtar får samma straff? Eller om lagen ser det allvarligare att tårta kungen än att tårta mig?

De ser det mycket allvarligare att tårta någon offentlig person som en politiker, ja. Ringer du polisen och säger att du blivit tårtad av någon så har du ju en jäkla tur om det ens kommer ut en patrullbil medan det ju blir ett himla hallå såfort någon tårtar en politiker.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

men det är ju iof förståeligt då man då representerar demokrati etc


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: De ser det mycket allvarligare att tårta någon offentlig person som en politiker, ja. Ringer du polisen och säger att du blivit tårtad av någon så har du ju en jäkla tur om det ens kommer ut en patrullbil medan det ju blir ett himla hallå såfort någon tårtar en politiker.

Mycket glad  Det är sant, men frågan är om jag skulle göra en polisanmälan och det skulle gå till åtal. Är vi lika inför lagen? Frågan var egentligen ställd till UMs egen jurist... V.J... som själv säger att han ska bli Sveriges nästa riksåklagare. Han påstår att båda hans föräldrar är jurister.  Glad


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: men det är ju iof förståeligt då man då representerar demokrati etc

Det ska inte ha någon betydelse.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

isola: Nej aldrig

...röstar jag på i vart fall!


   
SvaraCitera

isola: Nej aldrig

även om det i fallet med åkesson är rätt förståeligt


   
SvaraCitera

nej så jävla onödigt även om jag skiter i dem, speciellt åkesson. men nä.. verkligen onödigt. de är också människor, även om det är harmlöst så är det inte så jävla roligt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

det är ok 


   
SvaraCitera