Aviseringar
Rensa alla

Att tro att man är psykiskt störd


Ämnesstartare

the_fat_one:
hade en lärare som hade schizofreni, iaf så påstog min vän det. att hon bytte totalt stil när hon inte var lärare och prata med annan röst etc. läskigt.

Din vän kan knappast diagnostisera någon med schizofreni bara för att man ändrar röstläge. 


   
SvaraCitera

the_fat_one:
hade en lärare som hade schizofreni, iaf så påstog min vän det. att hon bytte totalt stil när hon inte var lärare och prata med annan röst etc. läskigt.

Tror uttrycket ni söker är "klev in i en lärarroll". 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

Tror uttrycket ni söker är "klev in i en lärarroll". 

hahaha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

Tror uttrycket ni söker är "klev in i en lärarroll". 

😀


   
SvaraCitera
höna

Hade lite så när jag var liten, trodde folk var tvugn att va med mig bara för att jag var så konstig. Typ som att devar tvugna av lärare. så jag har erfarenhet av liknande tror många tänker så ibland


   
SvaraCitera

höna:
Hade lite så när jag var liten, trodde folk var tvugn att va med mig bara för att jag var så konstig. Typ som att devar tvugna av lärare. så jag har erfarenhet av liknande tror många tänker så ibland

Trodde pckså 🙁 gör fortfarande ibland, typ att dom är med mig för att dom tycker synd om mig som är så knäpp lr nåt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

elverpigen:

Trodde pckså 🙁 gör fortfarande ibland, typ att dom är med mig för att dom tycker synd om mig som är så knäpp lr nåt

naw:(


   
SvaraCitera
höna

elverpigen:

Trodde pckså 🙁 gör fortfarande ibland, typ att dom är med mig för att dom tycker synd om mig som är så knäpp lr nåt

Haha ja också ibland. Trodde till och med att jag hade fetma å att jag egentligen var gigantisk men de hade bytt ut storlekarna i mina kläder så jag inte skulle märka. Var så himla konstig hahah 


   
SvaraCitera

Tror inte man kan fråga sig själv om man är psykiskt störd eller inte, man får nog kolla på sin omgivning istället.

Verkar dina normala handlingar och tankar väcka mycket förvirring/oro för din hälsa hos dina vänner och nära, så kanske något kugghjul behövs smörjas 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi: jo, svårare psykiskt sjuka människor kan vara medvetna om sina sjukdomar.

Ja men det vet jag ju, menade inte så. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

Ja men det vet jag ju, menade inte så. 

hur menade du?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi: hur menade du?

Jag minns inte exakt. Typ en person som tror sig se en björn bajsa på sin morsa kan ju vara så sjuk att den personen verkligen tror att det händer, personen kanske vet om att personen är sjuk men personen kan ju ändå vara övertygad om att det händer fastän det inte händer. Alltså är man inte helt medveten om att man är sjuk. 
Tror jag. Vill dock inte diskutera med dig. Du är alltid taskig. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

Jag minns inte exakt. Typ en person som tror sig se en björn bajsa på sin morsa kan ju vara så sjuk att den personen verkligen tror att det händer, personen kanske vet om att personen är sjuk men personen kan ju ändå vara övertygad om att det händer fastän det inte händer. Alltså är man inte helt medveten om att man är sjuk. 
Tror jag. Vill dock inte diskutera med dig. Du är alltid taskig. 

aha, jag förstår! 

på vilket sätt är jag taskig?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

amsi: aha, jag förstår! 

på vilket sätt är jag taskig?

Duktig asmi

Du brukar säga taskiga grejer, anklaga mig för grejer och så typ. Du brukar alltid bete dig på ett elakt sätt gentemot mig. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

patrick bateman:

Duktig asmi

Du brukar säga taskiga grejer, anklaga mig för grejer och så typ. Du brukar alltid bete dig på ett elakt sätt gentemot mig. 

det har jag då aldrig gjort!


   
SvaraCitera