Aviseringar
Rensa alla

Att tycka utan att tänka


Ämnesstartare

Nachac:

Jag gör tydligen det!

d går junte...


   
SvaraCitera
reben

Nachac: Är av den bestämda uppfattningen att den typen skadar. Som att böja sina leder åt fel håll.

böja leder åt fel h åll ??? d går ju inte.  va e fel på dig pga tror resten fatta va ja skrev, trodde du va smart Skeptisk 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tänker inte sluta dricka Heineken för det ! Icke!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp: d går junte...

Jag gjorde det ju just.

reben: böja leder åt fel h åll ??? d går ju inte. va e fel på dig pga tror resten fatta va ja skrev, trodde du va smart Skeptisk

Det går, men det är inte att rekommendera.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Jag gjorde det ju just.

höhö

det ger ingenting, jämförelsen är helt missvisande, svenska språket i nuvarande form är inget allmänmänskligt faktum. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp: det ger ingenting, jämförelsen är helt missvisande, svenska språket i nuvarande form är inget allmänmänskligt faktum.

Anklagar du mig för att sakna humor?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Anklagar du mig för att sakna humor?

kanske lite.

så jämförelsen var ett skämt? whatever. tydligtvis saknar någon av oss humor.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

vet inte om det bara var jag som tolkade dig som allvarlig i grunden om än med viss burdus överdrift


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp: kanske lite.

så jämförelsen var ett skämt? whatever. tydligtvis saknar någon av oss humor.

df rqp: vet inte om det bara var jag som tolkade dig som allvarlig i grunden om än med viss burdus överdrift

Iddqd jämförde ju läsandet med lite hjärngympa, så då spann jag vidare på liknelsen genom att säga att det är som att böja lederna åt fel håll, alltså en sorts gympa, men skadlig och total meningslös sådan. Detta med en självironisk ton då jag själv är väl medveten om mina språkfascistiska tendenser.

Så, nu har jag benat upp utbytet totalt och sålunda utplånat alla spår av humor.


   
SvaraCitera

Bäst är ju dem som ger pengar åt föräldrarna med "barn med Leukemi" på tåget


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är ju enklare att tycka något om  endast baseras på en känsla än på kunskap, kunskap kan ju ta lite tid och ansträngning att få, kanske därför det inte är populärt att tänka till lite längre.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Iddqd jämförde ju läsandet med lite hjärngympa, så då spann jag vidare på liknelsen genom att säga att det är som att böja lederna åt fel håll, alltså en sorts gympa, men skadlig och total meningslös sådan. Detta med en självironisk ton då jag själv är väl medveten om mina språkfascistiska tendenser.

Så, nu har jag benat upp utbytet totalt och sålunda utplånat alla spår av humor.

men ja jag fattade att du byggde vidare på liknelsen med kroppsliga övningar. fattar dock fortfarande inte om du på allvar tycker att din jämförelse håller.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp: men ja jag fattade att du byggde vidare på liknelsen med kroppsliga övningar. fattar dock fortfarande inte om du på allvar tycker att din jämförelse håller.

Den håller för syftet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Nachac:

Den håller för syftet.

är syftet shits'n'giggles eller argumentativ kraft?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

df rqp: är syftet shits'n'giggles eller argumentativ kraft?

Mest

df rqp: shits'n'giggles


   
SvaraCitera