Aviseringar
Rensa alla

Att uppdatera till Windows 7


Ämnesstartare

Jag har en Windows Vista 32 bit, och jag ska försöka formatera om skiten och sen installera windows 7..
Datan funkar i kanske 10 min efter uppstart, sen blir den stekhet och går knappt att använda.
Den går att använda om man bara surfar runt på internet och sitter vid msn, men så fort jag startar nåt mer krävande funkar spelet/programet felfritt i kanske 2-3min sen laggar den..

Vad är de bästa jag kan göra då?
Allra helst vill jag formatera om allt, och sen installera om Vista, eftersom att jag ska spara pengar till julklappar och moppe.

När jag köpte datan fick jag ingen skiva till, allt låg på hårddisken..

Går det att formatera om och sedan installera om vista utan skiva?


   
Citera
Ämnesstartare

Går väl att bränna ner Vista, och sen bara använda din Produktnyckel / Serial, som borde finnas på sidan av datorn?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Du måste ju ha Vista för att installera Windows 7.

Så ghosta/installera över WV, eller installera på D:

Se till att installera en bra version av W7 dock, min version på hemdatorn är skit.


   
SvaraCitera

jespuhr:

Du måste ju ha Vista för att installera Windows 7.

[tard]


   
SvaraCitera
Åtta

jespuhr:

Du måste ju ha Vista för att installera Windows 7.

Nej. Det måste man inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Nej. Det måste man inte.

Om man vill ha en fullt fungerande version av w7, jo. Man måste ha wv när man ska installera w7, efter det är det skit sam.


   
SvaraCitera
Åtta

jespuhr:

Om man vill ha en fullt fungerande version av w7, jo. Man måste ha wv när man ska installera w7, efter det är det skit sam.

... Är du seriös eller trollar du bara? Man behöver inte ha Windows Vista för att kunna installera Windows 7. Det skulle vara den absolut dummaste jävla affärsidén någonsin.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Man behöver inte ha Windows Vista för att kunna installera Windows 7.

Inte för att installera det och använda det.
Men det är bra om man vill ha t.ex. funktioner och uppdateringar som bara funkar med wv. Är jag helt fel ute skyll inte på mig, utan skyll på min OS lärare.


   
SvaraCitera
Åtta

jespuhr:

Är jag helt fel ute skyll inte på mig, utan skyll på min OS lärare.

Du är helt fel ute, ja.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Du är helt fel ute, ja.

Måste kolla upp detta nu.


   
SvaraCitera

jespuhr:

Måste kolla upp detta nu.

Jag kör Win 7 utifrån ingenting.
Du kan ju köpa antingen uppdatering från Vista (billigare så) eller en "hel" och fungerande version av Win 7.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Såhär är det:

WV = 6.0
W7 = 6.1 av bakåtkompatibla skäl (guuud vilket ord O.o)

Hursomhelst gör det att allt som funkar på Vista funkar på W7 också [love]


   
SvaraCitera

Åtta:

Du är helt fel ute, ja.

köper man en uppgradering från vista till windows 7 så krävs det att vista är installerat innan.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

UppoNerFastRätt:

Såhär är det:

WV = 6.0
W7 = 6.1 av bakåtkompatibla skäl (guuud vilket ord O.o)

Hursomhelst gör det att allt som funkar på Vista funkar på W7 också [love]

totalt meningslös post


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Finnen:

Går väl att bränna ner Vista, och sen bara använda din Produktnyckel / Serial, som borde finnas på sidan av datorn?

På själva datorn?
Jag har en acer laptop, och sen har jag bara kartongen kvar inga manualer lr annat skit.

Jag är rädd att min data ska krascha totalt om man tankar ner W7.
Fast det ända jag egentligen vill ha kvar på min data nu är mina bilder och filmer.
De enda jag använder på datorn är mest photoshop, spotify, voddler och steam.. och det är inte så svårt att fixa igen.


   
SvaraCitera