Aviseringar
Rensa alla

att vara och att vara en vara


Ämnesstartare

internet:

om du har bestämt dig för att bli möbel- och finsnickare tycker jag inte du är i en position att klaga!!!!!

har ju knappast bestämt mig, har aldrig bestämt mig, och den här tråden var ju inte menad att vara en gnälltråd............ hallå.........


   
SvaraCitera

iosib:

har ju knappast bestämt mig, har aldrig bestämt mig, och den här tråden var ju inte menad att vara en gnälltråd............ hallå.........

är man ingen vara så är man en gnällspik

mvh samhällsanalytikern


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

iosib:

det behöver du inte vara. på gymnasiet är det viktigaste att du går en rolig linje, ifall du saknar vissa kurser för att ta dig in på den högskoleutbildning du vill så är de bara att komplettera dessa senare. jag borde ha valt bild istället för samhäll, till exempel. jag ångrar knappast att jag inte valde natur.

Det där kändes väldigt bra att höra. tack [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

trevligt det var att få dela med sig av livserfarenhet. det var nog första gången jag kunde säga något generellt utifrån mina egna kunskaper. skoj. hoppas jag inte blir en predikande gubbjävel nu, bara.

punkterna dödar allt här, ser bitter ut. bah.


   
SvaraCitera

iosib:

predikande gubbjävel

det är mitt mål


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

lär väll finnas något du vill läsa som ger bra jobbmöjligheter?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

gör som jag, skit fullständigt i att göra något som någon annan förväntar sig av dig, på obestämd tid, och gör saker som du själv känner för att göra. sen gör du så tills dagen kommer då du har så lite att göra att det inte längre går en vecka innan du får ett nervöst sammanbrott av rastlöshet, och vid det laget är dina krav på sysselsättning så låga att du kan acceptera de flesta sysselsättningar, och dina meriter bör vara rätt bra, om du utnyttjar din tid rätt och får mycket gjort. huruvida dessa meriter kan tänkas vara det minsta användbara i arbetslivet har jag helt ärligt ingen aning om, men vafan. arbetslösheten kommer inte att gå ner i framtiden, vilket innebär att så länge folk insisterar på att rösta fram partier som förespråkar marknadsekonomi så får de skylla sig själva om det blir deras uppgift att försörja mig.

och en annan viktig grej att notera är att i det närmaste ingen under 30 har ett betalt jobb som tillför något som helst av värde till samhället. även arbetare under 30 är i regel parasiter, i någon annan bemärkelse.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det är lätt hänt att råka få för sig att se perioden mellan gymnasiet och eventuella universitetsstudier som ett parentetiskt uppehåll som egentligen är att undvika, jag tänkte själv så när jag var i den åldern. Nu i efterhand tycker jag att det är helt befängt att ett behov att begrunda möjligheter och svårigheten inför de begränsningar som möjligheterna finner sig inom, ska ses som oönskvärt velande.

Jag hade mycket problem med tanken på ekonomin som skrank över livet och ångest inför kravet på en att välja en utstakad och begränsande kurs mot medelåldern och monotonin. Det är först nu tre år efter att jag tog studenten som jag vet vad jag vill syssla med; jag har jobbat, rest runt, ströpluggat humaniora och diverse samt hela tiden undrat över vad jag ska göra med mitt liv. Nu känner jag mig mer säker och redo än någonsin och har dessutom hunnit uppleva mycket.

Känner man eventuellt lite arbetsmoralsinducerad skam över att inte kunna bestämma sig eller vara en "kommunist" bör man tänka över vad det på sätt och vis säger om en att man har svårt för att inskränka och sälja sitt liv till en självrättfärdigande ekonomi som inte längre verkar tjäna mänskligheten, och istället vara stolt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag vill jobba med något som känns meningsfullt.


   
SvaraCitera

Lev alltid efter vad du vill just nu och var aningen flexible så har man undanröjt alla möjligheter till att känna sig horad en dag 🙂

För det första såringer du alltid mot målet sen om du missar aningen får din flexibilitet hoppa in och du kanske kan nöja dg med att det blev lite bättre. Jag funkar lite så i alla fall. Jag menar man får ju inte alltid exakt som man vill men visst blir livet bra ändå 🙂


   
SvaraCitera

iosib:

vad tror/tänker ni?

plugga det du tycker är kul och satsa med genuin drivkraft så löser det sig oavsett bransch [y]


   
SvaraCitera

Les voleurs:

Jag kommer gå bild och form även fast det egentligen kanske inte är det bästa valet

Är du kreativ är det lugnt det bästa.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Lever lyckat, är spelet bricka
Medan vi knegare styckas


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

enni:

Jag vill jobba med något som känns meningsfullt.

bank transaktioner och direktiv


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

,,,,.


   
SvaraCitera