Aviseringar
Rensa alla

Att vara oskuld och ensam medför depression?


Ämnesstartare

Paseo:

Men hur fan hade du tänkt ta tag i ditt liv inne i lägenheten då?

Det vet jag. Men att göra saker ute eller annat kräver pengar vilket man antingen får från jobb eller utbildning.

KnightInShiny:

Du är inte oskuld för att du är svart så vi kan väl ta en paus från sånt prat i den här tråden.

Varför är jag oskuld? Det är en fråga jag själv har ställt mig massa gånger.


   
SvaraCitera
Paseo

Anura:

Det vet jag. Men att göra saker ute eller annat kräver pengar vilket man antingen får från jobb eller utbildning.

Jaha okej fine om du tycker så är det dead end.
Då får du vara oskuld hela livet och sitta och ruttna inne i din lägenhet.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Anura:

Fast att vara oskuld ger ju en ångest och depression.

är det så för dig?

Anura:

Och det känns ju på en själv dåligt att man aldrig haft de.

är det så för dig?

och om du råkar svara ja på båda dessa, enligt vemdå? Du själv som säger att det är ångest och depression och att du mår dåligt över det? eller har något undersökt dig (framförallt för de två första)?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Xisco:

och om du råkar svara ja på båda dessa, enligt vemdå? Du själv som säger att det är ångest och depression och att du mår dåligt över det?

Man känner så.


   
SvaraCitera

Du måste bli mera groovy!

Sväng loss katten!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paseo:

Då får du vara oskuld hela livet och sitta och ruttna inne i din lägenhet.

Det är inte jag som säger :p Men att inte ha pengar så finns det väldigt få saker man kan göra ute :p


   
SvaraCitera
Paseo

Anura:

Det är inte jag som säger :p Men att inte ha pengar så finns det väldigt få saker man kan göra ute :p

Varför klagar du då när du säger att det inte finns någon lösning. Lösningen är att träffa folk. Säger du att det inte går, ja då finns det ingen lösning.
Nätdejting finns men det har du väl "inte råd med" [rolleyes]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Paseo:

Lösningen är att träffa folk. Säger du att det inte går, ja då finns det ingen lösning.

Man träffar väl mest folk på krogen?


   
SvaraCitera
Paseo

Anura:

Man träffar väl mest folk på krogen?

Nej jag tror inte det är en så bra lösning.
Bättre att börja göra lite saker istället, lite aktiviteter, men det kostar också pengar.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Det finns ingen skam i att inte ha haft sex. Det finns ju annat man kan sysselsätta sig med som förgyller tillvaron även om man inte fått till det med någon, och utan att det ska behöva kosta pengar. Bara något så simpelt som en daglig joggingtur eller att börja läsa böcker räcker gått och väl. Iaf för mig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Mattias94:

Bara något så simpelt som en daglig joggingtur eller att börja läsa böcker räcker gått och väl. Iaf för mig.

Men någon att leva livet med en? En partner, närhet?


   
SvaraCitera
time
 time

Istechetvåpunktnoll:

Sväng loss katten!

Tant time är stolt över dig nu, Isteche. May the force be with you.

Och Anura, seriöst, om du är ledsen över att du är oskuld och själv tror att nyckeln till att komma ut på köttmarknaden är att gå en utbildning, varför söker du inte in på något program och pluggar och träffar vänner?

Inget kommer hända om du sitter hemma. Vad du kan göra för att ändra på det - hemifrån - är väl att försöka hitta folk du kommer överens med online. Gå på fester, träffa folk, ha roligt. Det kommer sen. Alla kan inte förlora oskulden under 20, du är inte ensam om det.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

timeisrunningout:

varför söker du inte in på något program och pluggar och träffar vänner?

För att jag endast kommer att läsa basår till hösten och med det innebär det ändå inte mycket studentliv och med tanke på att jag flyttar hemifrån kommer jag vara även ensam då.

timeisrunningout:

Inget kommer hända om du sitter hemma. Vad du kan göra för att ändra på det - hemifrån - är väl att försöka hitta folk du kommer överens med online

Otroligt svårt att hitta människor på nätet, har försökt med flashback och fragbite men där mest bara rasister och troll.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Kan göra om man har dåligt självförtroende dessutom.


   
SvaraCitera
time
 time

Anura:

har försökt med flashback

[cry][cry][cry][cry]

JAG GER OFFICIELLT UPP.
DU ÄR OMÖJLIG.


   
SvaraCitera