Aviseringar
Rensa alla

Att vara tankspridd....


Vision
Ämnesstartare

Det är en fin egenskap. Det visar på att man har en väldigt hög koncentrationsförmåga. SÅ HÖG, att man ibland glömmer annat. Men det är inte alltid så lätt att vara tankspridd i vårt organiserade samhälle, och omvärlden har ibland svårt att acceptera oss tankspridda och våra klantigheter.

Detta är en tråd för att stötta oss tankspridda, och få världen att förstå oss lite bättre.

För att göra det tydligt. Detta kan du skriva i tråden:

- Anekdoter ifrån när du (eller personer du känner) varit som mest tankspridd.

- Tankspriddetstips

- Positiva saker om oss tankspridda

- Andra saker rörande tankspriddhet

OBS: Detta är ingen tråd som är till för att utrota oss tankspridda. Tvärtom, pollen är till för att göra det världen lättare för oss tankspridda, så vi kan tillbringa mer tid med att vara inne i oss själva och vara tankspridd.

ETT TVÅ TRE TANK SPRID!!!!!


   
Citera

Jaa...Själv är jag ju ofattbart savant. Kan ibland glömma att andas eftersom att jag är så fokuserad på en sak

Nämligen onani.


   
SvaraCitera

​​Ööh hej

(sprider lite tankar)


   
SvaraCitera

gillar det ej glömmer för mycket viktiga sker till förmån för korkade ideer


   
SvaraCitera

Vision:

- Anekdoter ifrån när du (eller personer du känner) varit som mest tankspridd.

Kanske inte direkt en anekdot, men händer lite då och då att jag går till tex ICA för att handla något speciellt, tex toapapper, och sedan inser när jag kommit hem eller är på väg hem att jag helt glömt bort att köpa toapapper och i stället handlat andra saker som jag kanske inte alls hade tänkt köpa innan.

Typ går dit för att köpa toapapper, kommer hem utan toapapper men med morgondagens middag.


   
SvaraCitera

Jag är alltid tankspridd.
Särskilt utomhus.
Kommer aldrig ihåg var jag lagt någonting i väskan, om jag ens haft det med mig etc


   
SvaraCitera

Alltså får typ moderkänslor när jag läser om folk som är tankspridda. [shake]


   
SvaraCitera

Har många gånger blivit beskriven som tankspridd.
Finns en sak som jag gör väldigt ofta och som irriterar folk en hel del.
Låt oss säga att jag sitter och diskuterar en film med någon. Vi byter samtalsämne och slutar kanske till och med att prata för att göra något annat istället. Jag kan då, en halvtimme senare eller så, helt plötsligt säga: "Men varför åkte han egentligen dit över huvud taget? Jag förstår inte..." eller något liknande. Jag har då suttit och funderat över någonting med filmen under hela tiden vi har pratat om och gjort annat, och egentligen inte alls varit delaktig i resten av samtalet eller aktiviteten. Jag förutsätter förstås att min samtalspartner vet precis vad det är jag menar och pratar om när jag forstätter vår konversation sådär efter en halvtimme, vilket de tyvärr sällan gör.

Händer även att jag startar program på datorn, är påväg någonstans eller börjar prata med någon för att sedan helt plötsligt glömma bort vad det var jag skulle göra, säga eller var jag var påväg.


   
SvaraCitera

Capture:

[love][love][love]


   
SvaraCitera

Dekadent:

[love][love][love]

Vad. [blush]


   
SvaraCitera

Capture:

Vad.

Jag tycker väldigt mycket om dig!!!


   
SvaraCitera

Dekadent:

Jag tycker väldigt mycket om dig!!!

Ojdå. Så fint. [love]


   
SvaraCitera

Det är bara drygt brukar få reda på att jag har gått med med på konstiga, idiotiska saker saker då jag frånvarande svarat på diverse förslag utan att hantera informationen riktigt. [sad][confused]


   
SvaraCitera

fördel: det är sött attraktivt personlighetsdrag


   
SvaraCitera

Tänka är min favoritsyssla


   
SvaraCitera