Aviseringar
Rensa alla

8-9åringar börjar tänka på bh.


vill minnas att alla tjejer utom jag hade "toppar" när de var typ 6-8 

jag tyckte att det var onödigt.


   
SvaraCitera

framtidsmord:

Ja, och det barn ser är en översexualisering av kvinnors kroppar. Därför sexualiserar de sig själva. Jag ser inte att huvudprobroblemet och grundorsaken är sexualisering av barn utan sexualisering av kvinnor vilket barnen bara anammar. Beteendet gäller ju bara flickor. Jag förstår inte riktigt ditt svar och jag tror inte du riktigt heller förstod vad jag skrev. 

Det är vi som sexualiserar dem genom att köpa bhar. Det är vårt ansvar att inte släppa in småbarn i vuxenvärlden genom att köpa bhar & dyl till dem.
Kvinnor behöver bhar, så där håller jag inte med dig - dock om att det finns en sexualisering av kvinnor som inte finns av män.


   
SvaraCitera

vi var nog rätt sena, några tjejer började täcka sina "utbuktande bröstvårtor" (ja ni vet vad jag menar) med bh i mellanstadiet. andra fick riktiga bröst då. de flesta av oss täckte dessa utstående bröstvårtor med en sån där liten topp typ.

tycker det är viktigt att lyfta fram det psykiska behovet. de flest kan väl enas om att det fysiska behovet för aa-kupa är rätt litet, men det känns inte rätt att vifta bort bh-frågan med ett "DET BEHÖVS JU INTE FÖR DERAS PLATTA BRÖSTKORGAR" eftersom det kan behövas liksom rent psykiskt. Ett bra alternativ kan juvara att föräldrar gör som krönikören, ringer runt och pratar ihop sig så att säga. får "ingen" finns inget grupptryck, men så finns ju de barn sombörjar få bröst. uhu. alltså åh, det är en så svår fråga.


   
SvaraCitera

Blivande_japan:
vill minnas att alla tjejer utom jag hade "toppar" när de var typ 6-8 

jag tyckte att det var onödigt.

min mamma tvingade mig att ta av den, det var bra gjort. tänk om någon skulle tycka att du måste ha ett par trosor på armbågen för att täcka över den.


   
SvaraCitera

NiklasW: Desto tidigare desto bättre. Livet är en tävling, det gäller att vara smartast och vackrast. Skönhetsidealen kommer vara med ungarna hela livet och därför är det bättre att ungarna lär sig i tid. Jag ser helst att dagens 7-åringar springer runt med string, smink, BH och korta kjolar. Det kommer göra dem gott i livet.

Jag hoppas verkligen att du trollar nu... annars tappade jag precis all respekt för dig (även om jag knappt haft någon för dig innan detta).


   
SvaraCitera

isola:

Det är vi som sexualiserar dem genom att köpa bhar. Det är vårt ansvar att inte släppa in småbarn i vuxenvärlden genom att köpa bhar & dyl till dem.
Kvinnor behöver bhar, så där håller jag inte med dig - dock om att det finns en sexualisering av kvinnor som inte finns av män.

Jag tror fortfarande du inte riktigt förstår vad jag säger. Jag argumenterar inte för sexualisering av barn men jag tror inte det är särskilt produktivt att diskutera föräldras inköp eller ickeinköp, även om det också kan vara värt att prata om. För att små flickor ska sluta sexualisera sina kroppar och värdera sig själva efter sitt utseende måste vuxna kvinnor göra detsamma. 


   
SvaraCitera

Wicked world. just sayin'.


   
SvaraCitera

Sådan är kapitalismen, när man inte kan marknadsföra cigg till barn så kastar man fram en spetsbh åt flickebarnet istället, vad är ditt ansvar som klädhandlare/fabrikant? Det är att sälja, sälja, sälja och tjäna pengar till vilket pris som helst (helst ett dyrt förstås), allt annat är bara externaliteter för slipsfittorna i fråga. Moralen äro tämligen död. Systemet är korrupt. 


   
SvaraCitera
höna

Vad muppigt. Tror jag började med bh i åttan... herregu


   
SvaraCitera

isola:
Vidrigt. Barn måste få vara barn. Vill skälla ut föräldrar som sätter på bikinitoppar på sina ungar som knappt är gamla nog att börja förskolan.
Barn ska självklart skyddas mot solen men dessa små trekanter gör knappast någon nytta.

Amanda Schulman som jag annars tycker är rätt vettig verkar här ha fått en knäpp och trott att dottern är 21 och inte 1.

åh, jag håller med. jag blir så jäkla arg. förstår inte att det finns bikinis för småbarn. jag fick själv bikini jättetidigt. både jag och min syster blev medvetna om våra kroppar flera flera år före våra bröder. 


   
SvaraCitera

framtidsmord:

Jag tror fortfarande du inte riktigt förstår vad jag säger. Jag argumenterar inte för sexualisering av barn men jag tror inte det är särskilt produktivt att diskutera föräldras inköp eller ickeinköp, även om det också kan vara värt att prata om. För att små flickor ska sluta sexualisera sina kroppar och värdera sig själva efter sitt utseende måste vuxna kvinnor göra detsamma. 

Det går inte att jämföra barn och vuxna på det sättet. Vuxna kan kväva det i sin linda för små barn genom att inte köpa dessa plagg.


   
SvaraCitera

amsi:
kapitalism och patriarkat

kapitalismen är inte roten till problemet. kapitalismen använder sig däremot utav ett redan existerande fenomen för att funktionera. men att beskylla det för att vara roten, ser jag vore missvisande.


   
SvaraCitera

isola: Det är vi som sexualiserar dem genom att köpa bhar. Det är vårt ansvar att inte släppa in småbarn i vuxenvärlden genom att köpa bhar & dyl till dem.
Kvinnor behöver bhar, så där håller jag inte med dig - dock om att det finns en sexualisering av kvinnor som inte finns av män.

Det handlar om sexualiseringen av bh:ar, som i sin tur är en förlängning av sexualiseringen av den kvinnliga kroppen; något, som att döma av länken ovan. även börjar sträcka sig till att gälla pre-pubertala flickors kroppar.


   
SvaraCitera

Chibibbi:

Det handlar om sexualiseringen av bh:ar, som i sin tur är en förlängning av sexualiseringen av den kvinnliga kroppen; något, som att döma av länken ovan. även börjar sträcka sig till att gälla pre-pubertala flickors kroppar.

Kvinnobröst har alltid varit sexualiserade, och därmed bhar. Vilket i sig är ganska konstigt då de endast är till för att mata barn med, även om de också är erogena.
Hursom så måste vi skilja på vuxna kvinnor och barn.


   
SvaraCitera

isola:

Kvinnobröst har alltid varit sexualiserade, och därmed bhar. Vilket i sig är ganska konstigt då de endast är till för att mata barn med, även om de också är erogena.
Hursom så måste vi skilja på vuxna kvinnor och barn.

Ser du förhållandet mellan sexualiseringen av kvinnokroppen och sexualiseringen av flick-kroppen?


   
SvaraCitera