Aviseringar
Rensa alla

Åtta timmar


Ämnesstartare

Att sitta åtta timmar i bil utan att få sträcka på sig låter ganska drygt, eller hur? Ändå är läget långt mycket värre för många slaktdjur som transporteras genom europa. Djuren kan faktiskt få stå trångt ihoppackade i stora lastbilar i flera dygn utan att det är något olagligt. Därför kämpar djurvänner i europa för att få igenom en lag som säger att inga slaktdjur bör få transporteras i mer än åtta timmar.

Hjälp till att minska lidandet genom att skriva under här

ÄNDRAT 2008-08-06 13:59


   
Citera
Ämnesstartare

Its not my problem. [blush]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathOrGlory:

Its not my problem. [blush]

Kanske inte, men eftersom du är snäll så skriver du under ändå, eftersom det inte kommer påverka dig negativt om en sådan lag skulle införas [smile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Unexpected:

Kanske inte, men eftersom du är snäll så skriver du under ändå, eftersom det inte kommer påverka dig negativt om en sådan lag skulle införas [smile]

Visst kan jag vara snäll ibland men förmodligen skulle det påverka mig negativt om det gick igenom eftersom det skulle bli dyrare att transportera djuren då vilket leder till att det blir dyra för mig som konsument. [cute]


   
SvaraCitera

kommer jag få mindre kött, eller dyrare kött om jag skriver på?^^


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

De ska ju ändå mördas [no-no]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathOrGlory:

Visst kan jag vara snäll ibland men förmodligen skulle det påverka mig negativt om det gick igenom eftersom det skulle bli dyrare att transportera djuren då vilket leder till att det blir dyra för mig som konsument. [cute]

Lägg lite mer potatis på tallriken så är problemet löst [no-no]
Köttet blir säkert godare också, när inte alla stresshormoner pumpas runt i dom små livens kroppar [y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AEriksson:

kommer jag få mindre kött, eller dyrare kött om jag skriver på?^^

Du vill ha dyrare och mindre kött.

Nintendo:

De ska ju ändå mördas [no-no]

Ja precis, så snälla var lite snäll innan i alla fall. [smile]


   
SvaraCitera

Unexpected:

Du vill ha dyrare och mindre kött.

jag vill inte har mindre kött och jag vill inte ha dyrare kött 😛


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Unexpected:

Lägg lite mer potatis på tallriken så är problemet löst [no-no]
Köttet blir säkert godare också, när inte alla stresshormoner pumpas runt i dom små livens kroppar [y]

Ifall jag får mindre kött drabbas jag ju och kan därför ej skriva på. [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

AEriksson:

jag vill inte har mindre kött och jag vill inte ha dyrare kött 😛

Jag är egentligen för dum för att svara på om det blir dyrare, men profitkåta djurutnyttjare kommer nog se till att det inte blir någon större prisskillnad för er konsumenter, för att inte förlora kunder. Kött kommer bli dyrare hur som helst, nu när priset på spannmål skjuter i höjden.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathOrGlory:

Ifall jag får mindre kött drabbas jag ju och kan därför ej skriva på. [zzz]

Men eftersom du är snäll så kan du kompromissa - säkert så kommer det inte göra en sådan jätteskillnad i pris så det blir en knapp förlust för dig.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Unexpected:

Men eftersom du är snäll så kan du kompromissa - säkert så kommer det inte göra en sådan jätteskillnad i pris så det blir en knapp förlust för dig.

Förmodligen då jag hinner få höjd lön innan en sådan lag hinner gå igenom. Fast visst skulle jag kunna klara mig på mindre kött för jag har faktiskt varit vegetarian en gång i tiden. [cute]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

DeathOrGlory:

Förmodligen då jag hinner få höjd lön innan en sådan lag hinner gå igenom. Fast visst skulle jag kunna klara mig på mindre kött för jag har faktiskt varit vegetarian en gång i tiden. [cute]

Jag visste att du inte var omöjlig, se så, skriv på nu [smile][party]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

*skrev på*


   
SvaraCitera