Aviseringar
Rensa alla

Attraheras enbart av äldre, vad finns det att göra åt saken?


Tigerdrottningen:

alltså, åldern är ju bara en siffra. men antagligen skulle det finnas människor som undrar vad en vuxen man vill ha ut från ett förhållande med en femtonåring. man är ju oftast i olika stadier i livet då.

...gillar att jag bara antog att du är tjej, lol.............. du får rätta mig om jag har fel

Ålder är ingen siffra.


   
SvaraCitera
sluk
 sluk

Rätt så normalt nuförtiden faktiskt..


   
SvaraCitera
mynona

Åldern är precis som tiden bara ett matematiskt fenomen människan hittat på för att kontrollera sin omgivning. 

Har alltid tänkt att de som tycker att åldern är mer än en siffra är sådana som anser att alla ska motsvara sitt åldersideal ("vid en viss ålder ska man ha gjort det; vid en viss ålder ska man intressera sig för det; vid en viss ålder ska man ha det målet"), och de tär ju också det dom talar om när de säger att "man befinner sig vid olika platser i livet med olika mål" när man är i viss ålder. 
Det är precis som folk som tror att man måste ha vissa intressen och mål beroende på vilket kön eller vilken hudfärg man har: visst, många har många erfarenheter gemensamma pga sin ålder/kön/hudfärg, men det är ju bara för att normerna reproducerar sig själva när folk väntar sig en viss sak av en viss åldr/kön/hudfärg och de flesta följer strömmen och gör vad som väntas av dem. 
Egentligen beror allt det där bara på fördomar om att man ska vara på ett visst sätt pga normen, och det är personlighetsfientligt. 

Nu när världen börjar bli mer och mer individualiserad, så kommer de där dömandet från omgivningen att försvinna allt mer, så tror egentlign inte du behöver oroa dig så mycket för dömande. 


   
SvaraCitera

S3ON:
Finns ju assmånga män som går igång på pubertala småflickor.. :$ värre för mig, som man. Inte lika vanligt att äldre kvinnor dras till unga män. :(((

är säkert inte ovanligt
men kanske inte yngre män som bor hemma....


   
SvaraCitera
Zero
 Zero

Som tidigare nämnt är ålder bara en siffra. Visst är det rätt stor skillnad nu, men du kommer ju komma ikapp dem. Har dejtat min kille sedan jag var 16, och då var han 20. Många som höjde på ögonbrynen åt det, men idag är det nästan ingen som bryr sig. Det är ganska normalt faktiskt 


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

är säkert inte ovanligt
men kanske inte yngre män som bor hemma....

e nog inte så vanligt iaf, merparten på dejtingsidor söker jämnåriga eller äldre. 
den spärren har jag också heh 


   
SvaraCitera

S3ON:
Finns ju assmånga män som går igång på pubertala småflickor.. :$ värre för mig, som man. Inte lika vanligt att äldre kvinnor dras till unga män. :(((

Du har letat på fel ställen tror jag.. Oskyldig


   
SvaraCitera

För att svara på frågeställningen så tror inte jag att allt för stora åldersskillnader är något normalt och sunt. Det finns ofta en tendens hos yngre tjejer som varit med om något hemskt sexuellt att de söker sig till äldre män som i sin tur utnyttjar utsattheten och omognaden hos den yngre. Därför är min spontana tanke att det allt som oftast är en destruktiv och obalanserad relation när åldersskillnaden är stor och när en är minderårig.

Dessutom har jag aldrig träffat en normal mogen person med normal mänsklig empati som haft ett intresse för yngre tjejer. Min erfarenhet är det oftast är väldigt speciella människor och att det finns en bakomliggande skev sexualitet som gör att man intresserar sig för yngre, se exempelvis andra avvikande sexuella läggningar för att hitta sådana exempel.

Därför anser jag att man ska vara försiktig och verkligen känna att man är utvecklad både fysiskt och psykiskt innan man som yngre tjej går in i en relation med en äldre, risken blir annars en obalanserad och destruktiv relation och att man dessutom blir offer för en onormal persons sexuella avvikelser. 


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Niklas: Det finns ofta en tendens hos yngre tjejer som varit med om något hemskt sexuellt att de söker sig till äldre män som i sin tur utnyttjar utsattheten och omognaden hos den yngre.

Om en inte blivit utnyttjad och enbart attraheras av kvinnor, tror du det blir annorlunda förutsättningar då? För övrigt känns det som en individuell grej.


   
SvaraCitera

Solomonia:

Om en inte blivit utnyttjad och enbart attraheras av kvinnor, tror du det blir annorlunda förutsättningar då? För övrigt känns det som en individuell grej.

Om det är så att man känner man är mogen som person och att partnern man planerar en relation med är normal och vettig så finns det ju inget att anmärka på. Dock tror jag att det ytterst sällan är så när det gäller minderåriga tjejer som har relationer med män över 20. Min bild är att det allt som oftast är tjejer som på olika sätt har råkat illa ut och att männen ifråga ofta har en skev sexualitet som är grunden till varför man överhuvudtaget intresserar sig för outvecklade minderåriga. 

När det gäller två kvinnor, eller ja en tjej och en kvinna, som jag antar att du syftar på, så har jag ingen aning. När det gäller en yngre kille och en äldre man tror jag dock att samma typ av skeva relation där man riskerar att utnyttjas av avvikande personer är vanligt.


   
SvaraCitera

Niklas:

Du har letat på fel ställen tror jag.. Oskyldig

Jag har inte letat öht. Iakttar och sådär. 


   
SvaraCitera

S3ON:

Jag har inte letat öht. Iakttar och sådär. 

Du har iakttagit på fel ställen.. Oskyldig


   
SvaraCitera

Niklas:

Du har iakttagit på fel ställen.. Oskyldig

Vi kanske inte talar om likadan typ av kvinnor, du och jag. Ställer givetvis högre krav än dess ålder.  Blink


   
SvaraCitera

S3ON:

Vi kanske inte talar om likadan typ av kvinnor, du och jag. Ställer givetvis högre krav än dess ålder.  Blink

Tro mig, det gör jag med. Gäller förövrigt inte bara kvinnor utan allt man kan tänkas stöta på i livet. Jag har ett grundläggande krav på kvalité i min tillvaro. Söt


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Niklas:

Om det är så att man känner man är mogen som person och att partnern man planerar en relation med är normal och vettig så finns det ju inget att anmärka på.

De kvinnor jag haft mina ögon öppna för verkar till största del vettiga, mer eller mindre. Jag bär på en vag känsla dock(till kännedom av deras tidigare partners) att de vill ha äldre, vilket inte är första gången jag bemöter någon med den viljan. För att inte tala om att jag haft kontakt med både tjejer och kvinnor via internet och de inte velat gå längre in i den pågående relationen i tillfället akt när de fått reda på min ålder. På något sätt verkar det inte spela någon roll om jag har mognadsnivån som en 5-, 15- eller 25åring, åldern är fortfarande huvudmomentet.


   
SvaraCitera