Aviseringar
Rensa alla

Audiofiler laggar på win 7


Ämnesstartare

Jag behöver hjälp, efter att jag installerade sp1 så började audiofiler lagga något fruktansvärt (jag använder foobar2000, allt annat krånglar förutom spotify, som även funkar när jag spelar upp ifrån hårddisken).

Jag har ändrat prioriteten till hög i task manager men det krånglar fortfarande, jag har även stängt av energisparläge på hårddiskarna, men allt detta förgäves.

Jag kan inte byta till annat OS pga drivrutiner som inte finns så ingen idé att klaga på det heller.


   
Citera

Dan_the_ironman:

Audiofiler laggar på win 7

jobbigt med laggande människor [wink][wink]

Audiofil

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Men det är väl drivisar som bitchar kanske?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

haha säg ljudfiler, audiofil är en ljudgalning - som jag [bigcheers]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slumpartad:

jobbigt med laggande människor

Det är ju filer med audio som laggar juh, slutha varha elakh 🙁

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 1 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Slumpartad:

Men det är väl drivisar som bitchar kanske?

Då skulle ju inte spotify funka som det gör.

- - - - - - - - - - - - - - - - - Sammanslagning 2 - - - - - - - - - - - - - - - - -

Det verkar som att det inte laggar när jag använder toslinkutgången... Jävla märkligt detta.


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

Då skulle ju inte spotify funka som det gör.

Testat å uppdatera drivisarna?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Slumpartad:

Testat å uppdatera drivisarna?

Har nyaste.


   
SvaraCitera
zIGGE

Dan_the_ironman:

Jag behöver hjälp, efter att jag installerade sp1 så började audiofiler lagga något fruktansvärt

Lagga hur? Vad är problemet?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zIGGE:

Lagga hur? Vad är problemet?

hacka eller hur man nu säger.


   
SvaraCitera
zIGGE

Dan_the_ironman:

hacka eller hur man nu säger.

Alltså klick-låten spelas-klick-låten spelas-klick osv med mycket korta mellanrum och dröjer inte innan låten sätter igång? Samma sak vid nystart? Händer det alla musik filer eller bara vissa? Har du plugin aktiverat på foobar som typ KS eller WASAPI eller annat som tar prioritet och har det igång samtidigt? Men spotify är guld?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zIGGE:

Alltså klick-låten spelas-klick-låten spelas-klick osv med mycket korta mellanrum och dröjer inte innan låten sätter igång?

precis

zIGGE:

Samma sak vid nystart?

ja, om inte mer även fast alla autostartobjekt har startat upp.

zIGGE:

Händer det alla musik filer eller bara vissa?

Alla, FLAC laggar lika mycket som mer komprimerade, så egentligen så borde det inte vara hårddiskarna som är felet.

zIGGE:

Har du plugin aktiverat på foobar som typ KS eller WASAPI eller annat som tar prioritet och har det igång samtidigt?

nej

zIGGE:

Men spotify är guld?

Nej, tar ej FLAC bla.


   
SvaraCitera
zIGGE

Dan_the_ironman:

Nej, tar ej FLAC bla.

Spotify fungerar. Sitter du på laptop? Stäng av trådlösa.

Ominstallera ljudisar. Tryck FLAGGA + R och skriv devmgmt.msc.

Gå till ljudkontroller, dubbelklicka på ljudkretsen -> Drivrutin -> avinstallera.
FLAGGA + R skriv appwiz.cpl och avinstallera det som har med ditt grafikkort OCH ljud att göra. Starta om datorn, testa om det fortfarande laggar med windows inbyggda. Om inget fel, installera din ljuddrivrutin innan grafikisarna.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

zIGGE:

S

Funderar nästan på att det funkar nu när jag fixade lite med energisparfunktioner på cpu och skit. Men tack för hjälpen iaf (Y)


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

audiofiler är ju inte de snabbaste grisarna i stian, direkt. bara att acceptera, för själva tillståndet är obotligt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Leijonsparf:

audiofiler är ju inte de snabbaste grisarna i stian, direkt. bara att acceptera, för själva tillståndet är obotligt.

Var det en förnedring gentemot mig eller mot ljudfilerna? [wink]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sftd:

Var det en förnedring gentemot mig eller mot ljudfilerna? [wink]

mot audiofiler, jag trodde att det framgick.


   
SvaraCitera