Aviseringar
Rensa alla

Audiokablar?


Ämnesstartare

Nä, han var snäll...han gjorde bara det bästa för sin affär! [smile]

Men i alla fall. För inte så länge sen köpte jag nya högtalare och hade dem på en fest, efter det så var den ena sönder (hur vet jag inte) men då tänkte jag användamina högtalare jag hade hemma och koppla dem med en adapter (tror det heter så) så att man kan koppla in ytterligare ett högtalarsystem med woofer och två satteliter. För att halva ljudet inte räcker.

Jag sa att det var syftet och så gav han mig en adapter som man kan koppla in två kablar i. Men den funkade inte, det står att det är "3,5 mm hane - 2 st 3,5 mm hona". Vilka ska jag använda för att det ska funka? Det är som man kopplar in med vanlig dator, spelar ingen roll om det är bärbar.

Vad för "mått" ska jag använda?

Väldigt tacksam för svar!

Rubrik ändrad


   
Citera

Fattar inte vad du försöker skriva.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Fattar inte vad du försöker skriva.

Det är fel mått på ingången på kablarna, det högtalarna kopplar in i datorn (dina högtalare) och det står "3,5 mm hane 2 st 3,5 mm hona" vilket ska jag ha för att det ska funka? Alltså ingången är större än den till datorn, vilket är rätt?


   
SvaraCitera

EnDumAfrikanskVas:

ingången på kablarna

Du menar att det är fel mått på kontakten?

EnDumAfrikanskVas:

Alltså ingången är större än den till datorn, vilket är rätt?

[confused]
Mät kontakten. Standard stereopluggar finns i 2.5, 3.5 och 6,3 mm.

Har du en förgrening?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Du menar att det är fel mått på kontakten?

Ja, 3,5 funkar inte men vad är standarden för alla datorer? Båda är datorhögtalare.

Myksa:

Mät kontakten.

Öh hur? [blush]

Myksa:

Har du en förgrening?

En vadå? [blush]

Myksa:

Standard stereopluggar finns i 2.5, 3.5 och 6,3 mm.

Meh! Allting är ju standard! [sad]


   
SvaraCitera

EnDumAfrikanskVas:

Ja, 3,5 funkar inte men vad är standarden för alla datorer? Båda är datorhögtalare.

Du vill alltså sätta in kontakten i datorn men den passar inte?
Är det en sådan här?
Image
För vad jag vet är det i stort sett alltid 3,5mm kontakt i datorer.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

För vad jag vet är det i stort sett alltid 3,5mm kontakt i datorer.

Det som är det konstiga är att båda sladdarna ser i alla fall olikt stora ut, men båda passar om man tar dessa separat in i datorn men inte när man sätter in adaptern (som inte ser ut sådär, utan mer som för att den jag ville ha med sladd var fel.

Själva den passar i datorn, men när jag sätter in kablarna i den så är de för små men både ingången och utgången har samma storlekar.

Helt cp..


   
SvaraCitera

EnDumAfrikanskVas:

Helt cp..

Den låter ju trasig.
Men varför ska du koppla in två olika i datorn? Jag är inte säker på att det funkar att göra så om det är två helt olika högtalare.
Jag gjorde så en gång med högtalare och hörlurar och det funkade inte.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Myksa:

Den låter ju trasig.
Men varför ska du koppla in två olika i datorn? Jag är inte säker på att det funkar att göra så om det är två helt olika högtalare.

Den var tydligen trasig, bytte den mot en som funkade. Det gick! Tack så mycket för hjälpen [love]


   
SvaraCitera

EnDumAfrikanskVas:

Den var tydligen trasig, bytte den mot en som funkade. Det gick! Tack så mycket för hjälpen [love]

Np [smile]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera