Aviseringar
Rensa alla

Auditsystem


Ämnesstartare

Vad sägs om att införa ett auditsystem på UM till nästa version, så ni lätt kan spåra moderatorer som missbrukar sin makt och andra subversiva element?


   
Citera
Åtta

Givetvis är jag för alla sätt att förhindra maktmissbruk, men hur hade du tänkt utforma detta auditsystem?


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Givetvis är jag för alla sätt att förhindra maktmissbruk, men hur hade du tänkt utforma detta auditsystem?

Logga borttagningar, redigeringar, varningar, låsningar och andra moderatorgärningar, tillsammans med tidpunkt, vem som utförde handlingen och, om det gäller redigeringar, inläggets ursprungstext och -titel.

Gör därefter denna information sökbar för administratörer, sorterad efter moderator och tidpunkt.


   
SvaraCitera
Åtta

D for Desu:

Gör därefter denna information sökbar för administratörer, sorterad efter moderator och tidpunkt.

Det måste väl ändå vara så redan...? Eller överskattar jag UMIT nu...? [zzz]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Åtta:

Det måste väl ändå vara så redan...?

Nej. Funktionen är betydligt sällsyntare än man tror; det är sällan andra produkter än de som är direkt nischade mot marknader där säkerhet är av största vikt har den.

Åtta:

Eller överskattar jag UMIT nu...?

Definitivt.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Fasen, jag trodde ju det gällde bilmärket audi [sad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

D for Desu:

Logga borttagningar, redigeringar, varningar, låsningar och andra moderatorgärningar, tillsammans med tidpunkt, vem som utförde handlingen

Det där kan vi redan.

Vi kan däremot inte se vad ni eller någon moderator har redigerat bort.

Edit: Och vi kan faktiskt inte se enskilda inlägg som är borttagna. Bara borttagna trådar.


   
SvaraCitera

Detta är något vi tänkt på länge och det kommer definitivt att vara med i den kommande versionen av Ungdomar.


   
SvaraCitera

[y]

Lite lol att skapa en användare bara för det, men budskapet verkar ha gått fram.


   
SvaraCitera

Alexander Danling:

Detta är något vi tänkt på länge och det kommer definitivt att vara med i den kommande versionen av Ungdomar.

The age of paranoia. Bra att ni lär er skydda er mot hackers men gå inte till överdrift bara.

Ha en trevlig helg.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera