Aviseringar
Rensa alla

Auktoriteter, värda att förakta?


Istechetvåpunktnoll:

Eller ska man ha överseende till situation, personalstyrka osv?

Tycker: Småstads polis som är trevlig behöver en inte öppet vara föraktfull mot och sedan är det bra att välja sina strider med så att säga. Att kanske inte knarka och sedan springa omkring och kasta ägg på snutbilar.

Jag och en vän råkade ut för två otrevliga poliser en dag. Vi skrek "Hata snuten" och räckte finger åt dom, och dom ba *bromsar och backar tillbaka asfort* "Va sade du!?". Känns som att dom borde ha bättre saker för sig än att försöka upprätt hålla sin maktposition gentemot oss.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

dazed:

Vem fan anmäler någon som tar sig lite röka på en reggaekonsert? Det måste ju vara 90% av atmosfären man är ute efter.

Det är lite som när det blev larm i en lokaltidning hemma hos mig. En 16 årig hade berättat historier om en inhemsk festival där.. hör och häpna: Ungdomar var berusade och folk rökte cannabis. PÅ EN FESTIVAL, hur är det möjligt???

Ensamvargen:

Känns som att dom borde ha bättre saker för sig än att försöka upprätt hålla sin maktposition gentemot oss.

Man tycker ju det. Hatar människor som älskar att ha titlar.


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll:

Det är lite som när det blev larm i en lokaltidning hemma hos mig. En 16 årig hade berättat historier om en inhemsk festival där.. hör och häpna: Ungdomar var berusade och folk rökte cannabis. PÅ EN FESTIVAL, hur är det möjligt???

Stoppa the fucking pressar.


   
SvaraCitera

Har ingen speciell åsikt om svenska snuten men de borde vara mycket bättre eftersom de jobbar för att skydda oss och allmänheten eller nåt sånt! Utomlands iaf har flera av mina kompisar blivit misshandlade av poliser i uniform och civila poliser.[mad]


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll:

Vad tycker ni, är det befogat att dra ordningsmakten över en kam och smutskasta dem?

ja. pga det är så polissystemet fungerar. självklart finns det bättre och sämre individer men att detta beteende är nedärvt i systemet är det ingen tvekan om.


   
SvaraCitera

Istechetvåpunktnoll:

Man tycker ju det. Hatar människor som älskar att ha titlar.

Jag också. Vill ba: Fuck you! [mad] *kastar gatsten*

Birgrrr:

ja. pga det är så polissystemet fungerar. självklart finns det bättre och sämre individer men att detta beteende är nedärvt i systemet är det ingen tvekan om.

[love]

Burrito:

Utomlands iaf har flera av mina kompisar blivit misshandlade av poliser i uniform och civila poliser.[mad]

I Sverige iaf har flera av mina kompisar blivit misshandlade av poliser i uniform och civila.[mad]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Ensamvargen:

Jag också. Vill ba: Fuck you! [mad] *kastar gatsten*

Åh,kasta gatstens-romantik[love]


   
SvaraCitera

Ensamvargen:

I Sverige iaf har flera av mina kompisar blivit misshandlade av poliser i uniform och civila.

Hur grovt? Min kompis åkte till sjukhus för de sparkade på honom när han låg på marken.[sad]

Tror svenska poliser bara är lite hårda mot misstänkte/gärningsman(?) osv inte direkt våld.


   
SvaraCitera

Har inget emot att polisen är lite hårda sålänge de inte gör det mot oskyldiga vilket de också gör ibland[shake]


   
SvaraCitera

Burrito:

Hur grovt? Min kompis åkte till sjukhus för de sparkade på honom när han låg på marken.[sad]

En fick sy 5 stygn i pannan. [sad]

Burrito:

Tror svenska poliser bara är lite hårda mot misstänkte/gärningsman(?) osv inte direkt våld.

Du tror fel.


   
SvaraCitera