Aviseringar
Rensa alla

Aurakänningar utan migränanfall?


Ämnesstartare

Jag har migrän med väldigt tydlig aura (Synrubbning, domningar och sådant). Så idag när helt avslappnat stod och skulle skriva på ett papper fick jag världens aurakänning, den värsta jag någonsin haft. Det som hände var att synen på höger öga helt försvann, nästintill i alla fall. Så jag blev jättestressad och trodde jag skulle få världens anfall och gick och ringde min moder för att förbereda henne på att hon kanske skulle behöva eskortera mig hem från jobbet men så försvann auran nästan lika fort som den kom; synen kom tillbaka och jag kände mig liksom som om jag återvände till denna världen igen.

Någon med migrän som haft aurakänningar utan att få anfall?


   
Citera
Ämnesstartare

Jag har aldrig haft aura utan migrän (och min är bara några glitterprickar som faktiskt vore ganska mysiga om inte huvudvärken kom därefter) - men det skall tydligen vara så att man kan få auran utan migrän - eller migrän utan aura.


   
SvaraCitera

Kan man snora utan att vara förkyld?ja

Hampie:

men det skall tydligen vara så att man kan få auran utan migrän - eller migrän utan aura.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hampie:

och min är bara några glitterprickar som faktiskt vore ganska mysiga om inte huvudvärken kom därefter

Ah ´det verkar lite mer flashigt att ha sån aura, eller vågor och blixtar eller vad man nu kan se om man jämför med mig som helt enkelt delvis tappar synen på högerögat (Men igår nästan helt).

Jag är bara så glad att det inte övergick i migrän igår men så blir man ju lite orolig, om kroppen ändå fick avreagera sig lite i och med auran eller om jag nu löper större risk att få ett riktigt anfall snart 🙁 och man borde ju inte oroa sig, det blir ju bara värre för den sakens skull. Och varför oroa sig för någonting man inte vet om det kommer hända? finns ju ingen poäng!


   
SvaraCitera

bengal:

Någon med migrän som haft aurakänningar utan att få anfall?

Jag har fått små aurakänningar, men inte lika stor som du verkade få!

Nu har jag fått en ny medicin (som jag tur nog inte har behövt testa än) som jag ska ta vid första tecknet på migrän. Alltså såfort jag får synbortfall eller känner att saliven tjocknar så där äckligt som det brukar bli för mig!


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Jag har det ofta.
När jag var yngre fick jag alltid först ganska tydlig aura, sedan migrän. Hems migrän.
Nu är nästan aurakänningen det värsta under anfallet.
Ofta kan huvudvärken utebli. Men jag blir skrämd av auran.
Det blir luckor i synfältet och ljusblixtar finns överallt. Det kravlar blinkande oram i synfältet, jag känner mig blind.

Först var jag jätterädd när jag fick enbart aura. Nu har jag förstått att det är en slags migrän det också.


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera