Aviseringar
Rensa alla

Auroville.


Ämnesstartare

Jag såg en docummentär, Om en stad som heter Auroville på svt2 igår natt, såg någon annan också den?

Jag vill åka dit och bo där. Faktiskt. Tänk er en stad där alla är jämnlika. Inga rasister. Inga nazister. Inga bråkstakare. Alla hjälps åt att skapa ett kollektiv. 40 olika nationaliteter. Perfect? I think so.


   
Citera
Ämnesstartare

hm det låter intressant, var det som ngt sorts kommunistiskt ställe liksom[y]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hell_man:

hm det låter intressant, var det som ngt sorts kommunistiskt ställe liksom

Ja, det är det också. Nej, det är ett ställe "hippies" har byggt upp med sina egna händer, alltså folk som kom till stället redan på 60-70 talet började bygga då. Grundaren är "Modern", en fransk kvinna. Hela stället får ut på att vara kollektivt, alltså att pengar inte ska ha någon värde och att alla ska vara jämlika, inga fördommar eller hat. Man ska leva och bara må bra. .. Mer vet jag inte om stället =).


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Pepparkaksgubbe:

Ja, det är det också. Nej, det är ett ställe "hippies" har byggt upp med sina egna händer, alltså folk som kom till stället redan på 60-70 talet började bygga då. Grundaren är "Modern", en fransk kvinna. Hela stället får ut på att vara kollektivt, alltså att pengar inte ska ha någon värde och att alla ska vara jämlika, inga fördommar eller hat. Man ska leva och bara må bra. .. Mer vet jag inte om stället =).

ah okej, låter lite som det där stället i serien Lost, lr som i filmen The Beach [bigsmile]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Hell_man:

ah okej, låter lite som det där stället i serien Lost, lr som i filmen The Beach

haha aa, och den ligger i Indien.. Nära Thailand.. typ.[smile]


   
SvaraCitera

Får alla bo där? Tänk om man packar ner sina retorikskills i väskan och våldgästar dem ett tag. Utropar sig till diktator och sprider hat. Bara för att, liksom.


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tant Brun:

Får alla bo där? Tänk om man packar ner sina retorikskills i väskan och våldgästar dem ett tag. Utropar sig till diktator och sprider hat. Bara för att, liksom.

Nej, man får bara bo där om man tror på månfald, alltså inte ha några fördommar och tycka att alla är lika värda. Människa som männsika, alla är vi likadana men ändå olika.
Haha nej det går inte, hört talas om poliser? Det finns poliser i Indien..


   
SvaraCitera

Pepparkaksgubbe:

Nej, man får bara bo där om man tror på månfald, alltså inte ha några fördommar och tycka att alla är lika värda. Människa som männsika, alla är vi likadana men ändå olika.
Haha nej det går inte, hört talas om poliser? Det finns poliser i Indien..

Man kan ju utge sig för att vara värsta Jesus favoritbarn [badgrin] utan att vara det!

EDIT: *evil laughter*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tant Brun:

Man kan ju utge sig för att vara värsta Jesus favoritbarn utan att vara det!

Så länge man sköter sig och är inte självisk där, så tror jag att ingen skulle märka det :).

Tant Brun:

EDIT: *evil laughter*

*Evil face expression*


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera