Aviseringar
Rensa alla

autism och olika diagnoser...


Ämnesstartare

Hej... Jag är en 17-årig kille snart 18 år nu i höst...Och jag har autism... Och autism betyder att jag har lite svårare med vissa saker än normalbegåvade personer har... Och då tänkte jag starta en tråd för alla oss som har olika diagnoser... Eller olika skador... DETTA SKA VARA EN SERIÖS TRÅD!!!!!!!


   
Citera

Blöjor [crazy]


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

sveriges:

autism betyder att jag har lite svårare med vissa saker än normalbegåvade personer

När man har autism brukar man vara helt invalid eller? [confused]


   
SvaraCitera

detta är löjligt
bara för man beter sig annorlunda får man autism
diagnosen ska vara för att hjälpa personen


   
SvaraCitera

Förstår nt, vad är det som säger att du har mer gemensamt med folk med andra diagnoser än folk utan diagnoser?


   
SvaraCitera

hahaha


   
SvaraCitera
Ämnesstartare

Amboshed:

När man har autism brukar man vara helt invalid eller?

Du måste ha noll koll på vad autism är. Autism är en neuropsykiatrisk diagnos, som då innebär att man har mer eller mindre svårigheter när det gäller socialt samspel.


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

Förstår nt, vad är det som säger att du har mer gemensamt med folk med andra diagnoser än folk utan diagnoser?

Säger väl sig självt då man antagligen stöter på ungefär samma sorts problem.


   
SvaraCitera

isola:

Säger väl sig självt då man antagligen stöter på ungefär samma sorts problem.

... [crazy]


   
SvaraCitera

Blivande_japan:

... [crazy]

ja?


   
SvaraCitera

isola:

Säger väl sig självt då man antagligen stöter på ungefär samma sorts problem.

Jag tror inte en person med autism automatiskt kan relatera med en person som ha tex OCD bättre än en "normal" person.


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

Jag tror inte en person med autism automatiskt kan relatera med en person som ha tex OCD bättre än en "normal" person.

Nu var det väl personer med samma diagnoser den eftersökte samhörighet med, och hoppades på att få detta genom denna tråd. Eller att några med samma diagnos skulle hitta varandra här. Men man vet ju aldrig.


   
SvaraCitera

isola:

Nu var det väl personer med samma diagnoser den eftersökte samhörighet med, och hoppades på att få detta genom denna tråd.

sveriges:

Och då tänkte jag starta en tråd för alla oss som har olika diagnoser... Eller olika skador...


   
SvaraCitera

Dan_the_ironman:

sveriges:

Och då tänkte jag starta en tråd för alla oss som har olika diagnoser... Eller olika skador...

Men förstår du inte.. Om folk med olika diagnoser skriver så kan de dels söka tröst hos varandra i att det är fler som är diagnostiserade och på något sätt kämpar i sin vardag och dels kanske hitta någon som delar just något av deras problem.


   
SvaraCitera

isola:

Säger väl sig självt då man antagligen stöter på ungefär samma sorts problem.

isola:

Men förstår du inte.

Jo, men jag tycker fortfarande det k'nns som attt du automatisk tror att aslla upplever samma provlem bara f;r att de har en diagnos.


   
SvaraCitera