Aviseringar
Rensa alla

Åva eller Täby Enskilda?.. =(


Ämnesstartare

Tjena! ^^
Ju det är så att jag sitter och funderar på Åva i Täby (NV med NV inriktning) eller Täby Enskila (samma linje :P) Det är så att det ända som skiljer dem åt är följade:
Enskila: Engelska C, Svenska C, Matte E resten är samma på Åva förutom att Åva har Datakunskap A (Helt random.. :S).

Åva: Har inte Engelska eller Svenska C men Datakunskap A och man kan lägga till Matte E. Inriktningen NV på Åva är liksom Fy B, Kemi B och Biologi B... Medans på Enskila är det Eng C,Sv C,Matte E,Kemi B,Bio B,Fy B...

Det ja sitter och tänker på är att om jag ska satsa på Enskila där jag får en högskole behörighet som är breddare än Åva men det är Ingejör och sån behörig vill jag inte ens ha ... Men skolan verkar fin och trevlig att gå i.


   
Citera

lacostekrokodilen:

Hej. [blush]


   
SvaraCitera

alex556:

Men skolan verkar fin och trevlig att gå i

enskilda är ett skämt. dock fåru bättre betyg där. fast kassa betyg på högskolan vilket gör att du får sämre jobb osv. bestäm sj


   
SvaraCitera

Själv går jag på ÅVA. Går Natur-Teater...helt awsome!! Och dessutom så får man välja i tvåan om man vill välja Ke B, Fy B och Bi B...eller om man vill ha en mer estetisk inrikting. Och om man väljer Natur-Estet (Teater, Musik eller Foto) får man 4 timar estet i veckan...man får liksom en balans mellan plugget och det mer konstnärliga [smile]


   
SvaraCitera

@lacostekrokodilen din information är så långt från korrekt.

Jag kan säga att ditt betyg i fysik b är precis lika svårt att få på Täby Enskilda som på Åva.

Några anledningar till att Täby enskilda har högre utgångsbetyg är att eleverna som kommer in på skolan har högre intagningspoäng och att lärarna är engagerande.

@alex556 skolan och stämningen är trevlig, men kanske inte så fin [bigsmile]


   
SvaraCitera

Tråden låst på grund av inaktivitet


   
SvaraCitera