Forumet - Avaktivera Usim

Avaktivera Usim

1523 0 12
Hejsan UM, Jag har ett mobilrelaterat problem.
Min mobil har hela dagen vart väldigt konstig, jag har ej kunnat mottaga eller skicka sms/mms och jag har inte heller kunnat ringa eller bli ringd till, allt annat funkar så som spel och liknande.

Det står längst ner på displayen "avaktivera USIM" och detta vet jag icke hur man ska göra, jag har googlat på det men jag har inte hittat någon information om hur man ska gå till väga.

Om någon vet hur man ska göra skulle jag bli väldigt tacksam, jag behöver verkligen mobilens kommunikations funktioner.

EDIT: Har en Lg KP500 med ett comviq kompis abonnemang
Zodiac93:

Om någon vet hur man ska göra skulle jag bli väldigt tacksam, jag behöver verkligen mobilens kommunikations funktioner.


Några av anledningarna till att man inte kan skicka sms/mms är att inkorgen eller skickat-korgen är full.

Om jag vore du skulle jag testa med att stänga av mobilen och sätta på den igen, om det inte hjälper gå in på hemsidan för mobiltillverkaren och sök efter det problemet du hade.. Ifall detta inte hjälper, gå till en affär och be om hjälp..:P

Spana också in:

Zodiac93:

Det står längst ner på displayen "avaktivera USIM" och detta vet jag icke hur man ska göra


Låter som en bugg eftersom du inte har en 3G mobil så du kanske har gammal mjukvara men du kan lämna in den gratis för uppdatering mot garantin.

Det du kan testa för att själv fixa den nu är att återställa fabriksinställningarna / total återställning och kolla så att du har rätt meddelandecentralnr. i sms inställningarna, Comviq kör med: +46 707 99 00 01
Borgeus:

Några av anledningarna till att man inte kan skicka sms/mms är att inkorgen eller skickat-korgen är full.

Om jag vore du skulle jag testa med att stänga av mobilen och sätta på den igen, om det inte hjälper gå in på hemsidan för mobiltillverkaren och sök efter det problemet du hade.. Ifall detta inte hjälper, gå till en affär och be om hjälp..:P


Tack ska prova det :D:D




Frazze:

Låter som en bugg eftersom du inte har en 3G mobil så du kanske har gammal mjukvara men du kan lämna in den gratis för uppdatering mot garantin.

Det du kan testa för att själv fixa den nu är att återställa fabriksinställningarna / total återställning och kolla så att du har rätt meddelandecentralnr. i sms inställningarna, Comviq kör med: +46 707 99 00 01


Ska prova Hehe Tack :D:D